Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - جزئیات جدید از نحوه بازگشایی مدارس در سال آینده در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در حالی بعدازظهر امروز در استانداری کردستان برگزار شد که جزئیات جدیدی از نحوه برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان در سال‌تحصیلی جدید اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان با اشاره به اینکه سه ماه تا بازگشایی مدارس زمان داریم، اظهار داشت: باید نیازهای آموزشی مناطقی همچون نایسر و آساوله را بررسی، اولویت‌بندی و برای رفع آنها تلاش کنیم. 

وی با اذعان به اینکه در مناطق حاشیه‌نشین همچون نایسر و آساوله سنندج مشکلات زیرساختی وجود دارد، گفت: متأسفانه علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد و دستورات ویژه برای حل دغدغه‌های دانش‌آموزان اما اتفاق قابل‌قبولی انجام نشده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه نیاز و مطالبات دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌نشین واقعی و به‌حق است، تصریح کرد: باید به وعده‌های خودمان عمل کنیم چراکه قانوناً و اخلاقاً در برابر قول‌هایمان به مردم، مسئول هستیم؛ بنابراین باید این شورا برای رفع مشکلات آموزشی تصمیم‌گیری کند.

وی تأکید کرد: باید مشکلات زیرساخت‌های آموزشی در مناطق حاشیه‌نشین قبل از آغاز سال‌تحصیلی جدید برطرف شود چراکه امسال کرونا کم خواهد شد و احتمال بازگشایی مدارس در سال‌تحصیلی جدید به صورت حضوری زیاد است.

مرادنیا با تأکید بر اینکه در مهر 1400 باید هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نماند، اظهار کرد: نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات از آموزش و تحصیل جا بماند.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود خواستار پیگیری و تسریع در اجرای مصوبات تفاهم‌نامه میان استانداری و سازمان نوسازی مدارس کشور برای ساخت 350 کلاس درس در استان شد و یادآور شد: اراضی تحت مالکیت تعاونی مسکن فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وزیر آموزش و پرورش در بوشهر: روزانه 28 کلاس درس در کشور ساخته شداعلام شرایط تأمین معلم در مدارس دولتی و خاص/تشکیل کلاس درس با بیش از 38 نفر ممنوع

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در جلسه با ابراز خرسندی از کسب موفقیت‌های مختلف دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش کردستان باوجود تمام‌ شکلات و معضلات در سطح کشور همچنان پیشتاز است.

وی افزود: از استان کردستان سال گذشته 243 نفر به المپیادهای علمی راه پیدا کردند.

قربانی گفت: در کنار کارهای علمی و آموزشی، آموزش و پرورش کردستان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز از پیشتازان کشور محسوب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان به آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس تصریح کرد: از ابتدای سال جدید تحصیلی قطعاً کلاس‌های درس اگر تمام حضوری نباشد در هفته چند روز کلاس‌ها را حضوری برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به کمبود کلاس‌های درس در استان اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر مشکلات پروژه‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌های مریوان و سنندج است.

انتهای پیام/487/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس استان کردستان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسالجاری، با تأکید برآگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: باتوجه به تأثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

حسن عباسی، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای اجرایی باید شرایط مناسب و فضایی آرام برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان مهیا شود، افزود: تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تأمین شده و از این بابت جای نگرانی نیست.

عباسی، با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم هم گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که این امر در سایه تلاش معلمان امکانپذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

اسعد رسولی افزود: تاکنون نسبت به تهیه ۱۰۰ کارتن برگه امتحانی اقدام شده و به ۱۰۰ کارتن دیگرهم برای برگزاری امتحانات نیاز است و از دستگاههای مختلف انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

رسولی، در ادامه از اداره های خدمات رسان خواست در هنگام برگزاری امتحانات از قطعی آب و برق جلوگیری کنند.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد هم گفت: در عصر کنونی که دانش آموزان با انواع تهدیدهای فضای مجازی مواجه هستند، باید مهارتهای زندگی به دانش آموزان ارائه شود تا آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین از برگزاری همایش استانی هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصتها و چالشها و جهت گیریهای آینده در آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داده و اعلام شد 13 خرداد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و 15 تیر، زمان برگزاری همایش خواهد بود.

امتحانات نهایی از 27 اردیبهشت آغاز می شود و تا سی ام خرداد ماذه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود