Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در چهل و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که در محل فدراسیون پزشکی ورزشی و با شرکت اعضای ستاد برگزار شد، گفت: با توجه به دغدغه‌های جدی باشگاه‌داران در زمینه پیگیری فعالیت‌های ورزشی در زمان همه گیری کرونا، فدراسیون پزشکی ورزشی پس از کار کارشناسی و پیگیری‌های مداوم در جهت بازنگری در فهرست فعالیت باشگاه‌های ورزشی در نهایت با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، این مهم را به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رساند و خوشبختانه با اعمال گروه بندی جدید تا حد زیادی مشکلات فعالیت باشگاه‌داران مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی خاطر نشان کرد: با وجود این چنانچه نیاز به بازنگری در این فهرست باشد پیگیری‌های لازم را از طریق وزارت بهداشت انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: این گروه بندی صرفاً برای فعالیت باشگاه‌های ورزشی است و بدیهی است برگزاری هرگونه مسابقه‌ای همچنان منوط به اخذ مجوزهای لازم و با توجه به رنگ بندی کرونایی خواهد بود.

گروه‌بندی جدید مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌ های ورزشی به این شرح است:

گروه اول: استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (بجز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری.

گروه دوم: بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه‌گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) و قایقرانی دراگون بوت.

گروه سوم: انجمن ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی)، شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی)، تکواندو (سالنی) جانبازان و معلولان، ژیمناستیک (سالنی)، هاکی (سالنی)، کاراته (سالنی)، کبدی (سالنی)، کشتی (سالنی)، کونگ‌فو و هنرهای رزمی (سالنی) نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی) ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زورخانه‌ای (سالنی).

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فعالیت های ورزشی باشگاه های ورزشی غلامرضا نوروزی فعالیت باشگاه پزشکی ورزشی گروه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد

«آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان در پردیس مرکزی این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد.

دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین افتتاح این آکادمی گفت: برای بنده جالب بود که دانشجویان با چه عشق و علاقه‌ای زمینه راه‌اندازی این آکادمی را فراهم کردند. این مرکز می‌تواند منشا خدمات ارزنده‌ای به جامعه دانشگاهی و عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سلامت تاجی بر سر ما است، افزود: شروع به کار این آکادمی تجربه بسیار خوبی است. نقشی که این آکادمی می‌تواند در جهت سلامت افراد و تهیه یک برنامه مناسب سلامت ایفا کند، بسیار قابل توجه است.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: از دست دادن سلامتی که بخشی از آن مربوط به سبک زندگی ما می‌شود را نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای جبران کرد؛ بنابراین وجود چنین مراکزی که بتواند آگاهی ببخشد، اطلاعات دهد و کمک کند تا ما فراموش نکنیم که مواظب سلامتی خود باشیم، بسیار با اهمیت است. 

وی به ضرورت ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افرادی که به دنبال فرصت بیشتر هستند و یا کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، می‌توانند از شرایط و خدمات این مرکز استفاده کنند؛ بنابراین باید با کمک رسانه، ظرفیت‌های این مجموعه را اطلاع‌رسانی کنیم تا به یک الگو تبدیل شود.

دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز در این آیین گفت: در دو سال اخیر، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی بسیار خوبی را با مرکز تربیت بدنی داشته است. امیدوار هستم که این همکاری‌ها تدام پیدا کند و ما از علم و تجربه اعضای هیئت علمی، نیروی متخصص، جوانی و انگیزه استادان جوان به نفع ارتقا وضعیت سلامت و ورزش دانشگاه استفاده کنیم.

دکتر محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز گفت: حوزه‌های فعالیت آکادمی ورزش و تندرستی شامل «تناسب اندام و تندرستی»، «توانبخشی و حرکات اصلاحی»، «ارتقاء عملکرد ورزشی»، «ورزش کودکان» و «ورزش سالمندان» است. خدمات این حوزه‌ها در چهار بخش اصلی «ارزیابی و پایش تندرستی»، «ارائه مشاوره ورزشی»، «ارائه برنامه‌های تمرینی» و «برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان استفاده از خدمات در گام نخست، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هستند و در گام بعدی، این خدمات قابل ارائه به عموم افراد جامعه نظیر ورزشکاران، کودکان و سالمندان است. نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات در این مرکز توسط متخصصان حوزه سلامت و علوم ورزشی و زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد