Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجر گفت: ۹۸ هزار هکتار اراضی شمالی گلستان زهکشی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» عصر امروز (چهارشنبه 2 تیر) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: 70 درصد از 650 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان نیاز به کار زیربنایی و زهکشی برای انتقال آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: اجرای زهکشی در اراضی شمالی می توانیم نزدیک به یک میلیون تن در تولیدات محصولات پاییزه افزایش داشته باشیم.

 

مهاجر بیان کرد: تا این لحظه 98 هزار هکتار زهکشی انجام شده است و 198 هزار تن به تولید محصولات ما در سال نرمال افزوده شده است.

 

وی با بیان اینکه 550 میلیارد تومان زهکشی اراضی شمالی استان هزینه در برداشته است، افزود: 280 میلیارد تومان برای اجرای زهکشی از محل هدفمندی یارانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: 182  هزار هکتار اراضی دیگر وجود دارد که نیاز به زهکشی دارد و 30 هزار هکتار آن تاکنون انجام شده است.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: زهکشی اراضی کشاورزی گلستان زهکشی مهاجر طرح زهکشی اراضی جهاد جهاد کشاورزی اراضی شمالی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید میرکریمی روز در کارگروه زیربنایی، توسعه شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان شمالی گفت: هشت پرونده الحاق زمین در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، گرمه، مانه و راز و جرگلان بررسی و پس از تبادل نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.
وی افزود: موافقت با الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای طرح نهضت ملی مسکن بود که در ادامه الحاق ۴۰ هکتار به محدوده این شهر در دستورکار این اداره کل جهت طی سایر مراحل قانونی قرار گرفت و انتظار می‌رود گام موثری در راستای تامین زمین مورد نیاز این شهر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: موافقت با جانمایی اراضی ملی با کاربری اداری در حریم شهر راز جهت واگذاری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز ازدیگر مصوبات این جلسه بود که پس از توضیحات لازم و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت