Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا در این استان را تشریح کرد.

محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان قزوین در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ چهارشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۰ _ اظهار کرد: در این مدت ۴۰ بیمار جدید قطعی مبتلا به کرونا در استان قزوین شناسایی شده و ۱۹۸ مورد جدید قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ فوتی مبتلا به کرونا در استان قزوین گزارش شده و آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون به هزار و ۷۹۰ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان قزوین با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی ۱۹۸ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان قزوین شناسایی و بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

ارداقیان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۶ هزار و ۱۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان قزوین بستری شده‌اند.

کد خبر 502749

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قزوین آمار کرونا در قزوین ابتلا به کرونا قزوین آمار ابتلا به کرونا در قزوین آمار مبتلایان به کرونا قزوین دانشگاه علوم پزشکی قزوین استان قزوین کرونا در قزوین ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مبتلا به کرونا در استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و درمان ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب‌مالت در کردستان

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب‌مالت در استان شناسایی، پیگیری و تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر فرزام بیدارپور 24 فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی، پیگیری و تحت درمان قرار گرفتند که شامل سنندج ۱۰۵ نفر، دیواندره و قروه هر کدام ۸۴ نفر، بیجار ۸۳ نفر، سقز ۶۹ نفر، مریوان ۶۵ نفر، بانه ۵۹ نفر، دهگلان۵۰ نفر، کامیاران ۴۴ نفر و سروآباد ۲۵ نفر بودند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان کردستان اضافه کرد: شایع‌ترین طریقه انتقال تب‌مالت از طریق مصرف محصولات دامی غیرپاستوریزه است، اما ممکن است دامپروری که در قسمت‌های مختلف بدنش زخم و خراشیدگی دارد با دام بیمار تماس داشته و به بیماری مبتلا شود.

بیدارپور ادامه داد: مصرف لبنیات تازه غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، تب‌مالت از جمله بیماری‌های عفونی مسری است که به بیماری هزار چهره معروف است، گفت: پیشگیری در این بیماری بسیار اثرگذارتر بوده و بدلیل اینکه درمان موارد ابتلا ممکن است چند ماه به طول بینجامد به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این مطلب که تب‌مالت در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شود، به سرعت در ۱۰ تا ۱۵ روز قابل درمان بوده و از انتقال آن به افراد دیگر پیشگیری به عمل می آید، ادامه داد: در صورتی که تشخیص و درمان آن با تاخیر مواجه شود درمان آن ممکن است تا حدود سه ماه به طول انجامد.

بیدارپور در خصوص علائم مبتلا شدن به این بیماری نیز گفت: مهمترین علامت این بیماری تب بین ۳۸ تا ۴۰ درجه است که با احساس سرما یا لرز همراه باشد و دردهای عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری و افسردگی، بزرگ شدن کبد و طحال نیز ازجمله علایم دیگر تب مالت به حساب می آید و درصورتی که این بیماری مزمن شود، حالاتی مانند خستگی‌های دائمی، دردهای عضلانی، کمردرد، یبوست، کاهش وزن و افسردگی نیز به تدریج ظاهر و مزمن می شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم مصرف شیر دامی که تازه سقط جنین کرده و به ابتلا به این بیماری مشکوک است، شستن ظروف مخصوص دوشیدن شیر، ضدعفونی کردن اصطبل‌های آلوده، واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی در دامداری‌ها از دیگر راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی و درمان ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب‌مالت در کردستان