Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:42:46 GMT

عوامل و شیوه‌های کسب کرامت انسانی بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۹۲۷

عوامل و شیوه‌های کسب کرامت انسانی بررسی شد

به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، عوامل و شیوه‌های کسب کرامت انسانی در رادیو بلال اوگاندا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این گفتگوی رادیویی با اشاره به اهمیت دهه کرامت به توضیح گوشه‌هایی از کرامات حضرت امام رضا(ع) به عنوان نمونه کامل و جامع کرامت انسانی و حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی کامل برای دختران و زنان پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه رسیدن به کرامت انسانی از اهداف فلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب است، گفت: ایمان، عمل صالح، تقوا و اخلاص از جمله عوامل اصلی نیل به مقام رفیع کرامت هستند.

وی با اشاره به وجه تسمیه روز دختر و دهه کرامت در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی کامل برای دختران، مظهر ایمان و عمل، علم و دانش  و ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انسانی بود.

رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه لازمه یک زندگی موفقیت آمیز انسانی پیروی از  حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) است، افزود: اهل البیت(ع) مظهر کرامت در همه ابعاد زندگی انسانی بوده و همراهی، همگامی و  پیروی از آنها که تربیت شدگان قرآن مجید، پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) هستند موجب کسب کرامت انسانی می‌شود.

آدم سبیالا، استاد دانشگاه نیز در سخنانی، با اشاره به برخی کرامات امام رضا(ع) گفت: بصیرت، بیداری، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم، گذشت، وفای به عهد، پرهیز از دروغ، ایثار، فداکاری، تواضع، تعقل و تفکر از جمله جلوه‌های کرامت از منظر قرآن، عترت و مکتب اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) هستند.

حمزه چیونه که مدیریت برنامه رادیویی را به عهده داشت، مطرح کرد: اخلاص، تقرب الی الله، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، انجام کارهای نیک در جامعه، تنظیم سبک زندگی با معیارهای اسلام ناب و با پیروی از سبک زندگی حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) از جمله شیوه‌های کسب کرامت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه كرامت حضرت معصومه س کرامت انسانی امام رضا ع کسب کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود