Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@10:32:42 GMT

فصل سوم"زیر خاکی"ساخته میشود؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۹۳۹

نشست خبری سریال «زیر خاکی ۲» با حضور عوامل این مجموعه تلویزیونی برگزار شد. ناطقان: نشست خبری سریال «زیر خاکی ۲» با حضور جلیل سامان کارگردان و نصیری نیا تهیه کننده برگزار شد.

نصیری نیا تهیه کننده درباره ساخت فصل سوم زیرخاکی گفت: دیروز با آقای اکبر شاهی در سیما فیلم جلسه و گفت‌وگو داشتیم و پیشنهاد فصل سوم به طور رسمی به من اعلام شد که برای ماه رمضان سال آینده پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار شد من پایان تیر ماه جمع بندی‌ها و بررسی‌ها را داشته باشیم و جواب نهایی را برای ساخت فصل سوم ارائه کنیم.

سامان کارگردان سریال توضیح داد: ما به مخاطبان خود تعهد داریم و نظر من نیز با تهیه‌کننده کار متفاوت نیست. این روز‌ها در حال بررسی هستیم. البته نکته مهم برای من این مساله است که باید قصه از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا ساخت فصل سوم را شروع کنم.

وی درباره تغییر ژانر در فعالیت‌های هنری خود گفت: علت رفتن به سمت کار کمدی این است که مردم در این زمان نیاز به فضایی دارند که کمی از مشکلات خود فارغ شوند. حالا با توجه به شرایط کرونا اهمیت کار کردن و خوشحالی مردم بیشتر شده است.

کارگردان زیرخاکی بیان کرد: لحنی که برای این کار انتخاب کردیم لحنی کمیک بود. تصمیم گرفتیم آن بخش از منافقینی را به تصویر بکشیم که در واقعیت نیز افرادی بی‌عرضه و پخمه بوده‌اند. تحول فریبرز زمانی اتفاق می‌افتد که از پیدا کردن گنج دست بکشد و زندگی عادی را شروع کند. اگر این شخصیت به سمتی برود که یک فرد انقلابی شود از اصل این شخصیت دور می‌شود.

وی افزود: شاید در بعضی از سکانس‌ها تکرار تکیه کلام‌ها داشتیم در تدوین بعضی‌ها را حذف کردیم، اما در ضبط پی در پی یک سریال ممکن است این اتفاق رخ دهد.

نصیری نیا درباره ادامه پیدا نکردن سریال نفس عنوان کرد: سازمان صدا و سیما علاقه‌ای به ادامه این سریال نداشت. ما مشتاق بودیم، اما در آن زمان شرایط مناسب نبود و قصور از ما نبوده است.

سامان عنوان کرد: البته شاید سازمان الان مشتاق باشد، اما ممکن است دیگر دیر باشد. بازخوردی که من از پخش نفس گرفتم بازخوردی نبود که باید درباره یک سریال جدی باشد. به همین دلیل به سمت کار کمدی رفتم.

سامان درخصوص اینکه فصل سوم به زمان حال می‌رسد توضیح داد: حرف سیاسی زدن در زمان حال کار سختی است چراکه تمامی مسئولان در حال حاضر هستند. در دهه ۶۰ موقعیت جالب بسیاری وجود دارد که می‌توان به آن پرداخت و شاید موقعیت‌هایی را که زمان حال برای ما ایجاد می‌کندنتوان ساخت و فضای آن مهیا نباشد. هدف ما از ساخت یک قصه در دهه ۶۰ به این دلیل است که راهی برای آینده باشد.

نصیری‌نیا درباره بازگشت بازیگران فصل گذشته گفت:سریال با بازیگران اصلی شکل گرفته و این بسیار مهم است. هادی حجازی‌فر نیز اگر شرایط حضور در فصل سوم را داشته باشد، قطعا استقبال می‌کنیم.

سامان عنوان کرد: در ابتدای فصل دو فریبرز باغ بیشه قرار بود پیش برادر خود فرهاد برود، اما پس از ایجاد شرایط مناسب متوجه شدیم هادی حجازی‌فر را در سریال نداریم چراکه در پروژه دیگری بود و ما مجبور به تغییر فیلمنامه شدیم. البته خیلی هم اتفاق بدی نبود و ما با خانواده جدید و خانه و محل جدیدی آشنا شدیم و در نهایت سعی کردم از نبود فرهاد به نفع سریال استفاده کنم.

سامان در خصوص اینکه از ساخت سریال‌هایی درباره منافقین نمی‌ترسید عنوان کرد: ترس که خیر، اما بازیگران زیادی بوده‌اند که به بازی در این شکل سریال‌ها علاقمند نباشند و یا خواسته آن‌ها حضور در سریال‌هایی با این موضوعات نبوده و بازی را نپذیرفته‌اند.

نصیری‌نیا درباره تولید سریال در شرایط کرونا گفت: به دلیل کرونا کار بسیار سخت جلو رفت بودجه‌ای که در اختیار کار قرار داده بودند نیز به همین شکل بود و دلهره این بیماری در گروه وجود داشت، البته به دلیل بیماری یکی دو نفر از بازیگران مجبور به تعطیلی چهار روزه کار شدیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که ساخت فصل سوم را سخت می‌کند این موضوع است که اگر این شرایط ادامه‌دار شود چه اتفاقی رخ می‌دهد و هر لحظه ممکن است بازیگران و عوامل قرارداد جدیدی با پروژه‌های تازه‌ای ببندند.

سامان درخصوص زمان پخش سریال گفت: دوست داشتیم در زمان دیگری به پخش برسد، اما به هر دلیل روی آنتن رفت.

کارگردان زیر خاکی درباره حضورش در نمایش خانگی گفت: علاقه‌ای به نمایش خانگی ندارم که مردم برای تماشای فیلم من مبلغی را هزینه کنند و به همین دلیل به این عرصه ورود نمی‌کنم. تنها زمانی می‌توانم کار کنم که بخواهیم قصه‌ای را روایت کنیم که روایت آن در صدا و سیما امکان‌پذیر نباشد، چراکه کار در فضای شبکه نمایش خانگی چه از نظر حجاب مسائل مالی و حضور ستاره‌های بیشتر راحت‌تر از صدا و سیما است.

سامان درباره لهجه‌های انتخاب شده و نداشتن واکنش منفی گفت: اگر لهجه‌ای را انتخاب کنید که با تمسخر آن شرایط طنزی را بوجود بیاورید بازخورد‌های مثبتی دریافت نمی‌کنید، اما گروه ما لهجه را برای شیرین کردن قصه انتخاب کرده است و همین باعث شد که بازخورد‌ها مثبت و برای مردم دلنشین باشد.

وی افزود: ما لهجه‌های زیادی را مانند ترکی ملایری لری داشتیم تا نشان دهیم این سریال محدود به یک منطقه نیست و برای همه ایران است. باید به همه مناطق و گویش‌های این سرزمین پرداخته شود که این اتفاق به شرایط تولید برمی‌گردد.

تهیه کننده سریال افزود: شما وقتی از تهران خارج می‌شوید مسائل کمی متفاوت پیش می‌رود؛ مسئله بودجه است و ساخت پروژه‌ای در خارج تهران این چالش را دارد که چگونه عوامل انتخاب شوند و حتی این عوامل در چه مکانی مستقر شوند و شرایط کرونا نیز مواجهه با این چالش‌ها را سخت‌تر می‌کند.

سامان درخصوص سفارشی بودن کار هایش توضیح داد: خلق تمامی موقعیت‌ها به عهده خود من بوده و هیچ بخشی از آن سفارش تلویزیون نبوده است. اگر در آینده نیز به دلیل علاقه مخاطب به من سفارشی برای فیلمنامه، کار و ساخت آن شود، به هیچ عنوان نمی‌پذیرم چراکه من به عنوان کارگردان فیلمنامه‌ای را جلوی دوربین می‌برم که ذهنم درگیر آن باشد و کاری که دوست نداشته باشم را قطعا نمی‌سازم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فصل سوم ، زیرخاکی ، ساختن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فصل سوم زیرخاکی ساختن ساخت فصل سوم تهیه کننده نصیری نیا زیر خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • برای خانه‌ات بجنگ!
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری