Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:05:03 GMT

ماهانه ۱۲ هزار تن گندم در استان مرکزی مصرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۹۴۵

ماهانه ۱۲ هزار تن گندم در استان مرکزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در نشست ستاد برداشت و خرید گندم استان مرکزی، در اراک، افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصول گندم استان در سال جاری بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن و در بدترین شرایط ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن باشد.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به خشکسالی پیش رو در کشور، افزایش سه برابری واردات گندم در سال جاری را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چرا که در شرایط کنونی با محدودیت ذخایر آبی و سفره‌های زیرزمینی تأمین ۶ میلیون تن گندم برای کشور کار بسیار سخت و دشوار و شاید غیرممکن باشد.

آقازاده، میزان گندم مصرفی استان را ماهانه ۱۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: توصیه می‌شود اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، اجازه خروج گندم از استان را ندهد و هرگونه اقدام در خصوص خریداری گندم نیز با هماهنگی کمیته تأمین بذر باش و میزان گندم ذخیره در سیلوهای استان نیز نباید به کمتر از ۲ ماه مصرف استان برسد.

کد خبر 5242973

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک استاندار مرکزی گندم انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر عکس استانها سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه نتایج شمارش آرا گرگان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا دهه کرامت انتخابات ایلام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟

عطااللّه هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علی رغم پیگیری های مکرر و نامه نگاری های متعدد، هنوز جایزه تحویل گندم توسط رئیس ‌جمهور اعلام نشده است. هرچند گندمکاران چشم انتظار اعلام نرخ خرید هستند.

به گفته او، با توجه به آغاز پیک برداشت، برداشت گندم از ۶ استان در حال انجام است که با شرایط مساعد بارش و وقوع بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و دمای مناسب پیش بینی می شود که میزان خرید به شرط اصلاح قیمت و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران به بالای ۱۱ میلیون تن برسد.

هاشمی ادامه داد: اگر میزان خرید به طور متوسط در هکتار یک تن افزایش یابد، پتانسیل صادرات حداقل یک میلیون تن به بازارهای هدف وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار متوسط بارش سالانه کشور ما ۲۰۰ میلی متر است که با رعایت برخی الزامات همچون دانش، سرمایه و تکنولوژی امکان افزایش عملکرد در واحد سطح وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی