Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای شورای قضائی استان که همزمان با فرارسیدن هفته قوه قضائیه انجام گرفت ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هفتم تیر و در رأس آن‌ها شهید دکتر بهشتی (ره) انتخابات ۲۸ خرداد را ارزشمند و باشکوه دانست و گفت: انتخابات امسال مشابه یک جنگ تمام عیار بود که مردم حماسه ساز ایران اسلامی بار دیگر پیروز این میدان بودند و با حضور پر شور و شکوهمندشان پای صندوق‌های رأی تصورات، نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مردم بصیر و ولایتمدار ایران با انتخاب آگاهانه خود زمینه ساز اصلاح و تحول بنیادین جامعه شدند و امید است با همکاری و کمک جمعی و همگانی آینده‌ای روشن برای کشور رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی قوانین نیازمند اصلاح است، گفت: پاره‌ای از قوانین نیازمند بازنگری و اصلاح دارد و ضروری است با احصاء آن در دستور کار دولت جدید و مجلس قرار گیرد.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: هدف از اعمال حدود و تعیین مجازات در اسلام اصلاح و تربیت و تأدیب مجرم است و اگر این مهم به درستی اجرا نشود نمی‌توان انتظار اثرگذاری آنرا در جامعه داشت و با عنایت به توصیه‌ها و تأکیدات دین مبین اسلام و روایات ائمه اطهار (ع) بر انجام تفکر، تعقل و مدارا در انجام امور مسلمین، شایسته است قضات شریف بر همین اساس و با در نظر گرفتن میزان بازدارندگی در تعیین احکام کیفری و مجازات‌ها اقدام نمایند، به گونه‌ای که در عین اجرای دقیق و صحیح قانون از کسی حقی ضایع نشود و افراط هم صورت نپذیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرونده‌های قضایی به موضوع مهریه اشاره و بیان داشت: در شرایط سخت اقتصادی در صورت اثبات عسر و حرج زوج از پرداخت مهریه، حبس کردن او جایز نیست و درتعیین اقساط آن نیز باید با نهایت دقت و مدارا و در نظر گرفتن جمیع جهات معیشتی طرفین صدور رأی صورت پذیرد.

در این دیدار علاوه بر گزارش رییس کل دادگستری استان اصفهان و دادستان اصفهان هر یک از اعضا حاضر در جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد یکسال گذشته مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کردند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان انتخابات 1400 پرونده های قضایی مجازات در اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت ایران را نشان داد/ مدافعان رژیم صهیونیستی باید مجازات شوند

حجت‌الاسلام حمید رسایی منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات وعده صادق گفت: مهمترین دستاوردی که عملیات وعده صادق داشت این بود که جمهوری اسلامی ایران نظام پوشالی رژیم صهیونیستی را با موشک‌هایی که ساخت فرزندان این سرزمین بود شخم زد.

وی اظهار کرد: این عملیات نشان داد که ایران در دفاع از خاک خود با هیچ‌کس تعارف ندارد و اگر تعرضی صورت بگیرد به آن پاسخ می‌دهد.

 حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد: در دنیا مقابله با رژیم صهیونیستی برای خیلی‌ها غیرقابل تصور بود، اما ایران به صورت مستقیم و نه با استفاده از نیرو‌های نیابتی این حمله را انجام داد که باعث افزایش غرور ملی در کشورمان شد.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم بیان کرد: از مهمترین نتایج عملیات وعده صادق این بود که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد حتی این عملیات به صورت پنهان و به یکباره انجام نشد و همه می‌دانستند که این عملیات انجام می‌شود لذا وقتی پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شدند در حقیقت آن کارکرد انسانی را به‌کار گرفتند تا اگر کسی می‌خواهد پناه بگیرد برود پناه بگیرد تا از تبعات انسانی موضوع کم شود.

وی گفت: تمام کسانی که مدافع رژیم صهیونیستی هستند با توجه به اینکه اشغالگر هستند باید مجازات شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • عملیات وعده صادق قدرت ایران را نشان داد/ مدافعان رژیم صهیونیستی باید مجازات شوند
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تعیین وزارت دفاع به‌عنوان مرجع ارزش‌گذاری سلاح در قانون مجازات قاچاق اسلحه توسط مجلس
  • مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد جنگی تعیین شد
  • مجازات قاچاق سلاح گرم یا سرد جنگی تعیین شد
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه
  • تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر