Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا امین در نشست خبری با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان به دلیل قدمت زیاد دارای فناوری قدیمی است، افزود: با کارهایی که در سال‌های گذشته انجام شد، برای بهبود شرایط زیست محیطی کارهای بزرگی انجام گرفت.

وی به کاهش مصرف آب در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین گازهایی که به فلر می‌رفت جمع آوری شد و به عنوان سوخت پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین ادامه ‌داد: در فاز ۲ با در سرویس قرار گرفتن واحدهای تولیدی، بخشی از واحدهای قدیمی که مشکل زیست محیطی دارند از مدار خارج می‌شوند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان اینکه اکنون سهم نفت‌کوره از فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه ۴۰ درصد است، اظهار کرد: با اجرای فاز ۲ سهم نفت کوره به ۲۵ درصد می‌رسد.  

به گفته وی، در بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان، گازوییل یورو تولید و این پالایشگاه به یک پالایشگاه مدرن تبدیل خواهد شد.

امین اضافه‌کرد: اکنون پیچیده‌ترین پالایشگاه نفت ایران، پالایشگاه شازند است که به دلیل داشتن واحدهایی سهم نفت کوره را به زیر ۱۰ درصد رسانده است و اکثر پالایشگاه‌ها به این سمت می‌روند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه خوراک نفت خام از دارخوین، امیدیه و اهواز تامین می‌شود، گفت: عمده خوراک، نفت‌خام ترش و سنگین است و با به مدار آمدن فاز جدید نیز تغییر چندانی در ترکیب نفت خام ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 609726 برچسب‌ها پالایشگاه آبادان وزارت نفت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پالایشگاه آبادان وزارت نفت پالایشگاه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون آسیا باحضور گودرزی

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال دعوت رسمی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون از همه اعضای آسیایی جهت شرکت در کنگره انتخاباتی، مهدی گودرزی به عنوان نماینده ایران در این مجمع راهبردی شرکت کرد.

مهدی گودرزی که پیش از این ریاست فدراسیون سه گانه(ترای اتلون) را برعهده داشت و یکی از نامزدهای ریاست چهار سال آینده است، در نشست انجمن پنتاتلون ضمن استفاده از حق رای ایران جهت انتخابات رییس و اعضای هیات رییسه آسیا، در فرایند اثرگذاری و ظرفیت سازی برای کسب حمایت و کرسی های جهانی در این رشته المپیکی در کنگره جهانی که پس از بازی های المپیک ٢٠٢٤ در اواخر سال میلادی به میزبانی ریاض عربستان برگزار خواهد شد، مشارکت کرد.

گودرزی در شرایطی تلاش کرده است این دو رشته را در بخش بین الملل تقویت کند که سرپرست فدراسیون و سیاست های او در ورزش سه گانه در جهت از دست رفتن کرسی بین المللی پی ریزی شده است.

پنتاتلون (شامل دویدن، پریدن، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی) برای اولین بار در هجدهمین المپیاد در سال ۷۰۸ قبل از میلاد معرفی شد و جایگاهی منحصر به فردی در آن دوران از بازی های المپیک باستان داشت.

بارون پیر دو کوبرتن، بنیانگذار المپیک مدرن، با تحسین پنتاتلون باستانی از سال ۱۹۰۹ او تلاش کرد تا این رویداد را دوباره به برنامه المپیک معرفی کند تا در چهاردهمین جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بوداپست (HUN) این ورزش را برای ورود به بازی های المپیک مدرن پذیرفتند و مدرن پنتاتلون در پنجمین دوره بازی های المپیک در استکهلم ۱۹۱۲ (SWE) به یک ورزش المپیکی تبدیل شد و کماکان در این مسیر در حرکت است.

از سال ٢٠٢٠ میلادی با پیگیری و ارتباطات مستمر مهدی گودرزی که در آن زمان رییس فدراسیون ترای اتلون کشور بود، مدیران ارشد و مجمع عمومی مدرن پنتاتلون عضویت ایران را به طور کامل پذیرفت و گودرزی به عنوان رییس انجمن و موسس مدرن پنتاتلون در اولین اقدام در کنگره جهانی که به صورت آنلاین برگزار می شد در انتخابات جهانی به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و این فعالیت با درخشش ورزشکاران ایرانی در اولین مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال برنز توسط پارسا محجوب در سال ٢٠٢٢ ادامه یافت تا فرصت مشارکت خانواده های ایرانی در یک رشته پایه، جذاب، المپیکی فراهم شود.

کد خبر 6079783

دیگر خبرها

  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند
  • نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون
  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا
  • نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون آسیا باحضور گودرزی
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • فرآوری شیر بز و پرورش هزاران بز در مدرن‌ترین مزارع جهان (فیلم)
  • ژاوی: باید مونتجوئیک را تبدیل به یک کوره داغ کنیم