Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:21:18 GMT

تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان ورزشی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۶۱۰۲

تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان ورزشی اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، سالمندان سرمایه‌های ارزشی هر جامعه‌ای هستند که استفاده از تجربیات آنها در اداره یک کشور می‌تواند کمک شایانی در راستای پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر کشوری باشد، سرمایه‌ای که در دیگر کشورهای دنیا حتی پس از بازنشستگی نادیده گرفته نمی‌شود و از ظرفیت ذهنی سالمندان دربخش های مختلف استفاده تربیتی نیز می‌شود؛ موضوعی که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصف جهان، مدتی است که مزین به نام شهر دوست دار سالمند شده است و برنامه‌های مختلفی در این ارتباط برای سالمندان در نظر گرفته شده است، بر این اساس در حوزه ورزش، جمع آوری اطلاعات پیشکسوتان ورزشی، نصب تابلوهای «موسپیدان ورزشی» در محوطه‌های مربوط به سالمندان در راستای اجرای طرح‌هایی برای نکوداشت پیشکسوتان انجام و ایستگاه‌های فعال ورزش صبحگاهی و عصرگاهی به نام پیشکسوتان ورزشی ساکن در همان مناطق شهری مزین می‌شود.

گردآوری اطلاعات ۱۶۰ پیشکسوت و فعال ورزشی شاخص

بدین ترتیب با توجه به فعالیت ۱۶۰ ایستگاه ورزشی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان، اطلاعات ۱۶۰ پیشکسوت و فعال ورزشی شاخص در رشته‌های مختلف گردآوری و اطلاعات پیشکسوت به همراه عکس در ایستگاه ورزشی نصب خواهد شد.

همچنین تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان در اصفهان در حال انجام است و در این طرح نیز حدود ۶۰ نفر از پیشکسوتان ورزشی شاخص شهر اصفهان انتخاب شده اند که گفت‌وگوی تصویری با این افراد در حال انجام است.

در زمان گفت وگو با این پیشکسوتان که جز مفاخر ورزش استان و کشور هستند، یادی از دیگر ورزشکاران هم دوره آنها می‌شود که برخی در قید حیات نیستند و طی این طرح از آنها یاد می‌شود، ضمن اینکه تاریخ ورزش اصفهان از سال‌های گذشته تا به امروز طی سخنان ارزشمند این بزرگان مرور می‌شود که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این ارتباط معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پیشکسوتان سرمایه‌های پنهان ورزش هستند که باید از تجربه آنها به بهترین نحو استفاده کرد و قدردان آنها در زمان حیاتشان بود، اظهار داشت: در جریان گفت‌وگو با پیشکسوتان، مدت زمان خاصی مدنظر نبوده و این فرصت در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد که بدون محدودیتی، به بیان خاطرات خود از گذشته بپردازند.

حبیب الله ناظریان تصریح کرد: در جریان تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان، تاریخچه ارزشمندی از بزرگان ورزش استان در حال گردآوری اتس و در مرحله بعدی نیز بنا به اولویت به سراغ قهرمانان ورزشی خواهیم رفت.

وی با اشاره به همراهی خانواده پیشکسوتان در این طرح افزود: بسیاری از این پیشکسوتان در گفتگوهایشان از همراهی همرانشان تشکر می‌کنند زیرا به واسطه حضور در اردوهای تیم ملی و مسابقات کمتر در منزل حضور داشته اند و بیشتر بار زندگی بر دوش همسرانشان بوده است.

این پیشکسوت ورزشی ادامه داد: طرح تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان ورزشی اصفهان، اقدام مهمی بوده که برای نخستین بار در سطح استان در حال انجام است و در تلاش هستیم تا همه بزرگان ورزش از رشته‌های مختلف را در این طرح لحاظ کنیم.

وی گفت: طرح تاریخ شفاهی پیشکسوتان یک یادآوری برای همگان است که بدانند چه شیرمردان و شیرزنانی برای پیشرفت ورزش استان تلاش کرده‌اند و تجربیات این عزیزان و نظرات ارزشمند آنها چراغ راه آینده ورزش استان و ورزشکاران جوان باشد.

کد خبر 5242978

منبع: مهر

کلیدواژه: سالمندی حبیب الله ناظریان ورزش انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر عکس استانها سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه نتایج شمارش آرا گرگان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا دهه کرامت انتخابات ایلام پیشکسوتان ورزشی ورزش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری

منوچهر حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام گرفته، با ۴ فدراسیون ورزشی تفاهم نامه‌هایی عقد شده کی طی آن‌ها در سال جاری حداقل ۴ رویداد بین المللی ورزشی در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویدادهای بین المللی در رشته‌های تیراندازی، کونگ فو، شطرنج و ووشو به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم میزبانی این پیکارهای متنوع و پرمخاطب در کرمانشاه دستاوردهای مهمی چون رشد ورزش در حوزه قهرمانی و جذب بیشتر در بخش همگانی در پی داشته باشد.

کد خبر 6084967

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • مستند تاریخ شفاهی هوافضا (موشکی)
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد
  • اردیبهشت برای رییس جدید والیبال توفانی استارت خورد
  • جوابیه مرکز اسناد دفاع مقدس به نوشته علی نورآبادی درمورد تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ