Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، زاخارووا روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: در رابطه با تجاوز ناو انگلیسی دفندر به قلمرو دریایی روسیه در دریای سیاه، سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار می شود. 

او ورود ناو انگلیسی به حریم دریایی روسیه را نقض قوانین بین المللی و قوانین این کشور خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه های روسیه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و پرتاب چهار بمب توسط یک فروند هواپیمای جنگی روسیه در مسیر حرکت ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو انگلیسی دفندر روز چهارشنبه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه ۳ کیلومتر وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

ناو انگلیسی پس از شلیک هشدار، آبهای سرزمینی روسیه را ترک کرد. 

پس از این حادثه وابسته نظامی انگلیس در مسکو به وزارت دفاع روسیه احضار شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به ناو انگلیسی از پیش هشدار داده شده بود که در صورت ورود به آبهای سرزمینی روسیه در مورد آن اقدام خواهد شد اما به این هشدار توجه نکرد. 

 یفیم فیکس معاون مجلس محلی شبه جزیره کریمه امروز اعلام کرد که نقض آبهای سرزمینی روسیه توسط ناو انگلیسی یک اقدام تحریک آمیز هدفمندانه است و هچکس ادعای اشتباه غیرعمدی بودن این عمل طرف انگلیسی را باور نمی کند.

در همین حال وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای در شبکه توئیتر اعلام کرد که ناو انگلیسی دفندر بطور صلح آمیز از آبهای سرزمینی اوکراین عبور کرد و هیچکس به طرف آن شلیک نکرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: هیچگونه شلیک هشدار در مورد ناو دفندر نشده است و ما این ادعا را که در مسیر آن بمب هوایی پرتاب شده است را نمی پذیریم.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند. 

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، هواپیمای روسی ساعت ۱۲ و ۱۹ دقیقه بوقت مسکو تیراندازی و بمباران هشداری در مسیر حرکت ناو انگلیسی دفندر کرد 

 روسیه در دو شبانه روز اخیر در سواحل شبه جزیره کریمه در دریای سیاه رزمایش هوایی برگزار کرد و در آن دهها جنگنده و بالگرد نظامی روسی شرکت کردند.

امروز هم قرار است نیروهای اوکراینی در آبهای منطقه هرسون در همسایگی کریمه در دریای سیاه رزمایش برگزار کنند.

رزمایش بزرگ ناتو با عنوان سی بریز-۲۰۲۱ با شرکت نیروهای ۳۱ کشور ازجمله آمریکا و اوکراین از ۲۸ ماه ژوئن در دریای سیاه آغاز می شود و دو هفته ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع روسیه امروز از ناتو خواست تا این رزمایش تنش آفرین را برگزار نکند.

برچسب‌ها انگلیس روسیه دریای سیاه وزارت امور خارجه روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روسیه دریای سیاه انگلیس روسیه دریای سیاه وزارت امور خارجه روسیه دریای سیاه دفاع روسیه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد

حمیدرضا رحیمی گفت : با توجه به تشدید تنش آبی در دشت های غربی استان البرز ، شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز در این منطقه شتاب یافته است.

وی گفت : اکنون طرح پایش سفره های زیر زمینی و تقویت آنها با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی در نظرآباد و غرب استان البرز با جدیت دنبال می شود.

رحیمی اظهار کرد: در کنار حفاظت از آبهای زیر زمینی ، صیانت از آبهای سطحی نظرآباد نیز با دقت و نگاه ویژه در دست اقدام است.

وی گفت : اوایل سال جاری هفت کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کردان در محدوده شهرستان نظرآباد از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

مدیر امور منابع آب نظرآباد اظهار کرد: طی این مدت ۵۷ هزار متر مربع از زمین های حاشیه رودخانه کردان در شهرستان نظرآباد از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم