Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان با حضور مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان و قائم مقام رئیس کل دادگستری استان سامانه ملاقات غیر حضوری زندانیان در دفاتر پیشخوان دولت به اجرا درآمد.

رضا محمدی اصل در حاشیه این مراسم، از ملاقات الکترونیکی خانواده های زندانیان در زندان های گیلان خبر داد و اظهار کرد: به منظور کاهش آسیب، هزینه و آثار سوء برای خانواده های زندانیان، طرح ملاقات های مجازی را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفظ کرامت خانواده ها و جلوگیری از حضور غیر ضروری آنان در زندان ها را از دیگر اهداف بهره گیری از امکان ارتباط الکترونیکی ملاقات دانست و افزود: طرح ملاقات مجازی زندانیان با خانواده هایشان با همکاری مشترک سازمان زندان ها و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان اجرا شد.

مدیرکل زندان های گیلان، ضمن قدردانی از معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان، خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های لازم، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده و خانواده زندانیان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر تعیین شده در این خصوص اقدام کنند.

محمدی اصل، با بیان اینکه طرح ملاقات مجازی زندانیان با خانواده‌هایشان یکی از راهکارهای قوه قضائیه برای قطع نشدن ارتباط فرد زندانی با جامعه و بازگشت سریع‌تر به زندگی عادی است، گفت: به زودی شاهد افزایش استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان با آنها از طریق مجازی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان زندان ها ملاقات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ حسین فاضلی هریکندی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۳ درصدی در صدور احکام پابند الکترونیک از سوی دادگاه‌های استان داشته‌ایم و ۷۲۰ نفر از محکومان به جای حضور در زندان، ضمن انجام فعالیت‌های اجتماعی معمول و حضور در کنار خانواده، دوران محکومیت خود را سپری کردند و صرفا محدودیت در تردد داشته‌اند.   به  گفته او افزایش ۱۱ درصدی احکام تعلیق اجرای مجازات، منجر به این شد که از ورود ۱۰۳۳ نفر از محکومان به زندان جلوگیری شود.

رئیس دادگستری البرز گفت: با توجه به آثار اعطای مرخصی به محکومان که موجب حضور آنها در خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای جلب رضایت شاکی می‌شود، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۳۲ درصد افزایش اعطای مرخصی به محکومان را شاهد بودیم.   وی با تاکید به اینکه هیچ یک از نهاد‌های ارفاقی مشمول متهمان و محکومان جرایم خاص، مهم و سرقت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد در سال جدید هم با برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و زندان به محلی تبدیل شود که صرفا افراد مخل نظم و آسایش و امنیت عمومی و مرتکبین جرایم خشن و مهم در آن تحمل محکومیت کنند.    

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم