Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@22:15:08 GMT

جزئیات اعطای وام7میلیونی به یارانه‌بگیران

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۶۵۱۵

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل، درخواست خود برای دریافت کارت رفاهی را ارائه دهند. ناطقان: مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: یارانه بگیران معیشتی و عادی یا دارندگان «سهام عدالت» که تاکنون سهام خود را نفروخته باشند یا افراد عادی از طریق سایر وثایق به تشخیص بانک عامل می‌توانند با مراجعه به شعب نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهرزاد دانشمندی اظهار داشت: «شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید» به پنج بانک عامل ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: حسب مصوبات اقتصادی دولت مقرر شده است برای هم وطنان، کارت رفاهی صادر شود و در نهایت منابع حاصل از آن صرف تأمین مالی زنجیره تولید شود.

این مقام مسوول در بانک مرکزی در خصوص سازوکار کارت رفاهی گفت: سازوکار این کارت به گونه‌ای است که یارانه بگیران معیشتی و عادی یا دارندگان «سهام عدالت» که تاکنون سهام خود را نفروخته باشند یا افراد عادی از طریق سایر وثایق به تشخیص بانک عامل می‌توانند نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل، درخواست خود برای دریافت کارت رفاهی را ارائه دهند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص سقف اعتباری و شرایط بازپرداخت این کارت‌های اعتباری عنوان کرد: این کارت رفاهی با سقف حداکثر هفت میلیون تومان و با بازپرداخت حداکثر ۱۸ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند از طریق پایانه‌های فروشی که بانک‌های عامل آنها را تعیین می‌کنند، نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود مبادرت کنند.

وی افزود: اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا و خدمات در فروشگاه‌ها و پذیرنده کارت طرف قرارداد اعلامی توسط بانک های عامل و طرف قرارداد در سامانه رفاهی ایرانیان امکان‌پذیر است و تراکنش‌های دیگر نظیر برداشت وجه و انتقال وجه از کارت مزبور مجاز نیست.

دانشمندی در ادامه درباره پذیرندگان کارت رفاهی گفت: از طرف دیگر صاحبان پایانه‌های فروش که اکثراً فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند، می‌توانند ضمن عقد قرارداد با بانک‌های عامل از اسناد تجاری مانند «اوراق گام» یا «اوراق اعتبارات اسنادی» به منظور تأمین زنجیره تولید خود استفاده کنند. به این واسطه، اوراق مزبور می‌تواند در زنجیره تولید به گردش افتد و در نهایت توسط بانک عامل متناسب با اقساطی که از مردم اخذ می‌شود، نقد شود.

وی درباره بانک‌های عامل این طرح عنوان کرد: در حال حاضر پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» بانک‌های عامل این طرح محسوب می‌شوند و هم اکنون بانک ملی به طور مقدماتی طرح یاد شده را آغاز کرده است. البته حداکثر تا دو هفته آینده سایر بانک‌های عامل نیز این امکان را خواهند داشت که کارت‌های رفاهی را در اختیار متقاضیان قرار دهند و امید است در آینده نزدیک دیگر بانک‌ها نیز برای این طرح معرفی شوند.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، این بانک در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و همچنین بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید، نسبت به ابلاغ شیوه نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» با سهمیه هر بانک حداقل دویست هزار فقره کارت و سقف فردی هر متقاضی هفتاد میلیون ریال اقدام کرده است. منبع: عصر ایران برچسب ها: اعطای وام ، یارانه بگیران ، دریافت کارت رفاهی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اعطای وام یارانه بگیران دریافت کارت رفاهی مالی زنجیره تولید یارانه بگیران بانک های عامل کارت رفاهی بانک مرکزی بانک عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت

بر اساس این گزارش، مهدی برادران، معاون وزیر صمت درباره صنعت داروسازی و مکمل و پرداخت تسهیلات اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خوبی که با سازمان غذا و دارو داشتیم و اقداماتی که در جامعه صنعتی شکل گرفته با توجه به اینکه ما در حوزه مواد اولیه کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم، امروز بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در حوزه تولید بدون کارخانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت پروانه تولید دارند که می‌توانند محصولات خود را تحت نظارت وزارت بهداشت تولید کنند.

وی افزود: این مکمل‌ها روند تولید داخلی را طی می‌کنند. در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱۸ میلیون دلار مواد اولیه برای این صنعت تامین کردیم و  در سال ۱۴۰۲ این میزان به حدود ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار رسیده که نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ درصد کاهش داشته است. امیدواریم با همین روند که در تولید ملی مکمل‌ها طی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم به جهش تولید و خودکفایی در این صنعت برسیم و تراز خودمان را مثبت کنیم.

برادران تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر نیازهای داخلی تامین می‌شود و کیفیت مناسبی نیز دارند البته در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم. نمایشگاه امروز ( همایش مکمل‌های غذایی و دارویی) و نمایشگاهی که در حوزه افزایش توانایی صادراتی در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد؛ ۲۰۰۰ تاجر از سراسر جهان به کشور ما می‌آیند و ۷۰ هیئت خارجی در سطح وزرا و بالاتر نیز در حوزه تجاری به کشور ما سفر خواهند کرد که فرصت بسیار مناسبی است که هم در مقیاس کشورهای منطقه و هم در سطح کشورهای عضو پیمان شانگهای و بریکس و همچنین کشورهای آفریقایی از این ظرفیت استفاده کنند. همچنین تمام ۷۰ هیئت خارجی و ۲۰۰۰ تاجر حضور خود را در این نمایشگاه به صورت قطعی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: تلاش ما این است که ظرفیت تولید داخل خود را افزایش دهیم و میزان تولیدات در حد زیاد باشد هر چقدر که این روند ادامه پیدا کند در مدیریت قیمت تمام شده می‌توانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به دغدغه صادرات اظهار کرد: با تفاهم های انجام شده با وزارت بهداشت امکان صادرات مهیا شده و طبق دستور وزیر بهداشت تا سقف ۲۰ درصد خارج از روال اخذ مجوز اقدام می‌کنند و سایر موارد نیز با هماهنگی وزارت بهداشت امکان صادرات برای آنها فراهم می‌شود، امیدوارم که در سال جهش تولید بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های دیگر، مسئله تسهیلات است با توجه به اینکه این صنعت بسیار جوان و دانش بنیان است جزو اولویت‌های اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است. به نظام بانکی و به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که به جای سرمایه‌گذاری در صنایعی که در آنها اشباع هستیم در این صنایع و به ویژه امنیت داخلی‌سازی این صنعت سرمایه‌گذاری شود که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بر اساس تفاهم های انجام شده میان وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و همچنین نظام بانکی بتوانیم تسهیلات مناسب را هم در قالب تامین مالی و هم در قالب تسهیلات در اختیار صنایع قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جیب بارانه بگیران پر پول شد
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان