Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز روز خوبی درباره اعلام تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا نبود. چون طبق آمار اعلام شده بیش از ۱۱ هزار نفر امروز به کرونا مبتلا شده اند و با تشخیص قطعی در زمره آمار مبتلایان وارد شدند.

وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

تا کنون دو میلیون ۷۸۴ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. سه هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بعد از اخبار مربوط به مرگ و میر این بیماری، موضوع واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. در این رابطه مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» مدارس مختلف با جمعیت‌های گوناگون را در سال تحصیلی جدید مدیریت کند.

محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو به بررسی تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی پرداخت و اظهار کرد: معلمان باید در نوبت واکسیناسیون عمومی در اولویت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم، ادامه داد: ستاد ملی کرونا، واکسیناسیون معلمان را به مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول کرده است و ان‌شاءالله تا پایان مرداد،  تمام معلمان و دست‌اندرکاران مدارس همچنین رانندگان سرویس مدارس، واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

محسن‌بیگی ادامه داد: بر همین اساس بازگشایی مدارس از مهرماه سال ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

اثر اصلی واکسیناسیون این بخش از جامعه درباره باز شدن مدارس در مهرماه است. در این باره وزیر آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون معلمان در مردادماه انجام خواهد شد و امیدواریم پس از ۱۷ یا ۱۸ ماه حضور دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما عملیات آغاز سال تحصیلی جدید را شروع کردیم، گفت: ساماندهی نیروی انسانی انجام و برای همه استان‌ها کادر لازم پیش‌بینی شده است.

حاجی‌میرزایی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش آموزان در بدو ورود را از سه روز پیش آغاز کردیم. دور بودن دانش آموزان از محیط مدرسه، پیامد آموزشی و عاطفی دارد و تلاش می‌کنیم مدارس حضوری باشد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان در مردادماه انجام خواهد شد و امیدواریم پس از ۱۷ یا ۱۸ ماه حضور دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تصمیم کلی بر بازگشایی مدارس است اما کرونا وضعیت پیش‌بینی نشده‌ای دارد.

نکته اینجاست که پیش از باز شدن مدارس، ما در برگزاری کنکور هم دچار چالش با مبتلایان به کرونا هستیم. در این رابطه سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ابتلای ۱۲۸ داوطلب کنکوری به ویروس کرونا خبر داد و گفت: محل آزمون این داوطلبان در بیمارستانهای تعیین شده توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:سازمان سنجش آموزش کشور  به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که مبتلا به کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۲۴ خرداد به صورت قطعی تایید شده بود تا ۱۴ تیر می توانستند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

واقعیت این است که واکسیناسیون در جلوگیری از مرگ و میر در اثر کرونا بسیار موثر است. بر اساس گزارش های ارائه شده ، تمام واکسن‌های تأیید شده سازمان جهانی بهداشت نشان داده‌اند که در محافظت از انسان در برابر بیماری شدید ناشی از کرونا بسیار اثرگذار هستند. همچنین تزریق واکسن از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند و تاکنون موردی از فوت مبتلایان به کرونا که واکسن نیز تزریق کرده‌اند، گزارش نشده است.

 نکته مهم این است که افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ دچار مرگ و میر و عوارض جدی ناشی از بیماری نخواهند شد. با تزریق همه واکسن ها ممکن است عوارض جدی به صورت نادر بروز نماید، اما عواقب ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از عوارض احتمالی و نادر واکسن ها بسیار بیشتر است و واکسیناسیون یک امر ضروری برای حفظ سلامت هر فرد و جامعه است.   

از سوی دیگر باید در نظر داشت که جامعه از وضعیت بلاتکلیفی به ستوه آمده و به شدت از بی اطلاعی از نحوه واکسیناسیون می ترسد. در این باره رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به نگرانی برخی گروه‌های جمعیتی از تزریق واکسن کرونا گفت: آگاهی‌ بخشی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره جزییات واکسیناسیون ترس روانی جامعه را کاهش می‌دهد.

محمد حاتمی روز چهارشنبه افزود: هر نوع ترس و وحشت غیرمنطقی نشات گرفته از ابهام در رابطه با مساله است. عدم آگاهی و اطلاعات درباره یک موضوع (به ویژه مساله مرتبط با سلامت) می‌تواند انسان را دچار ترس و نگرانی کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ترس و نگرانی برخی از گروه‌های جمعیتی ناشی از برخی شبهات درباره نوع واکسن، عوارض آن و نتایج واکسیناسیون است.

حاتمی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در خصوص این مباحث آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی کرده و اطلاعات دقیق و جامعی در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اعلام می‌شود، یک میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، به منظور کاهش و رفع تنش و نگرانی در جامعه باید نوع این واکسن نیز به مردم اطلاع داده شود.

این تنشهای روانی به علت دیگری هم زیاد شده است. محققان گزارش دادند، التهاب جدی مغز و اختلال در مدار مغز افرادی که در اثر کوید ۱۹ جان می‌بازند دیده می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از ابتلا به بیماری تغییرات چشمگیری در مغز بیماران دچار کرونا رخ می‌دهد.

محققان  گزارش دادند، التهاب مغز و اختلال در مدار مغز افرادی که در اثر کوید ۱۹ جان می‌بازند دیده می‌شود.

در این وضعیت روانی است که نیروهای مسلح هم به کمک سیستم بهداشتی آمده اند و یک فرمانده نظامی اعلام کرد که به زودی واکسن های تولیدی واحدهای زیرمجموعه وزارت دفاع به دست هموطنان می رسد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح از تست مراحل بالینی واکسن میلاد وزارت دفاع خبر داد و گفت: این واکسن به‌زودی به مصرف عموم می‌رسد.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین اعطای نشان «شفا» و تجلیل از کارکنان فعال در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت:  نیروهای مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش در بخش کیت‌های آزمایشگاهی، ساخت داروهای گوناگون، ساخت واکسن و سایر حوزه‌های پیشگیری و درمانی درخشش فراوانی داشتند؛ واکسن «میلاد» وزارت دفاع امروز در زمره واکسن‌های موفق کشور قلمداد می‌شود که ان‌شاءالله در آینده نزدیک به مصرف عمومی در سطح کشور خواهد رسید.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1528558

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن واکسیناسیون وزارت آموزش و پرورش واکسیناسیون معلمان نیروهای مسلح دانش آموزان کووید ۱۹ مرگ و میر واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اسداللهی، دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش از انجام برنامه توزیع شیر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به صورت منسجم‌تر خبر داد و گفت: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود و امید می‌رود زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

اسداللهی: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای طرح توزیع شیر فراهم کرد و شرکت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای کسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد بودیم توزیع شیر از دی آغاز شد، اما ۷۰ درصد کشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کشور شیر دریافت می‌کنند، گفت: در کشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استاندارد‌های شیر مدارس بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شرکت، ۸۴ شرکت واجد شرایط شدند. براساس رتبه‌بندی و تمایل آنها ۲۰ شرکت از میان این شرکت‌های داوطلب وارد طرح توزیع شیر مدارس شده‌اند. برخی از شرکت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شرکتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شرکت دیگری نهاده شود.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش به سالم‌تر بودن شیر استریل اشاره کرد و افزود: عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاکت استریل است چرا که علیرغم ظرفیت تولید آن در کشور تنها ۲۰۰ میلیون پاکت تولید می‌شود. این در حالی است که برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز داریم. به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی که با ظرفیت کمتری کار می‌کردند به ظرفیت آنها اضافه شده و تولید پاکت نیز افزایش یافته است. به دلیل کمبود این پاکت‌ها در هفته‌های منتهی به عید به جای توزیع شیر در پاکت ۲۰۰ سی‌سی از پاکت یک لیتری استفاده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • تأمین پاکت شیر چالش توزیع شیر در مدارس کشور!
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر