Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@04:22:56 GMT

افزایش 30 درصدی حق دسترسی به ریل شرکت های ریلی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۶۷۶۸

افزایش 30 درصدی حق دسترسی به ریل شرکت های ریلی

تین نیوز

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حق (هزینه) دسترسی به ریل و همچنین اجاره لوکوموتیو به شرکت های حمل و نقل ریلی را ۳۰ درصد افزایش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، یک شرکت حمل و نقل ریلی بورسی در سامانه کدال (سامانه شفاف سازی شرکت‌های بورسی) از افزایش ۳۰ درصدی حق دسترسی به ریل و همچنین افزایش اجاره لوکوموتیو (تأمین نیروی کشش) خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام کدال، این افزایش هزینه‌های خدمات شرکت راه آهن به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از دیروز اول تیر ماه ۱۴۰۰ اعمال شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن ریلی: کار راه آهن بر خلاف دستورات دولت بود

فرهنگ طلوعی عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی درباره این اتفاق اظهار کرد: بر خلاف مصوبات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم حمایت نهادهای دولتی از بخش خصوصی، شرکت راه آهن به دلیل نبود مدیریت صحیح، ۳۰ درصد هزینه‌هایی که دریافت می‌کند را افزایش داده است و خدمات ریلی را گران کرده است.

وی افزود: در حالی که دولت به راه آهن اعلام کرده نباید چنین کاری کند و می‌بایست از بخش خصوصی حمایت می‌کرد، اما آنها چون نمی‌توانند بهره وری خود را به نرخ سال ۹۸ نگه دارند، نرخ خدمات را ۳۰ درصد افزایش داده اند.

طلوعی گفت: ما به این موضوع اعتراض کرده ایم ولی فعلاً نتیجه‌ای حاصل نشده است

خاطرنشان می‌شود طبق قانون حق دسترسی آزاد به ریل، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (دستگاه سیاست گذار بخش ریلی)  متولی تعیین نرخ حق دسترسی به ریل از سوی شرکت‌های بهره بردار (شرکت‌های حمل و نقل ریلی) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت های حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حق دسترسی به ریل شرکت های حمل و نقل ریلی دسترسی به ریل شرکت راه آهن حق دسترسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان