Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

جزئیات حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری_مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری _مسکونی را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۸:۰۱ صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان در خیابان سعدی، ابتدای خیابان برادران قائدی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد:سه ایستگاه به همراه امکانات کامل از جمله نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل تجهیزات تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند. آتش نشانان در مدت زمان ۴ دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان دو طبقه اداری  متعلق به یکی از اتحادیه‌ها  و صنوف حادثه رخ داده است.

ملکی گفت: بخشی از طبقه همکف پارکینگ بوده و بخش انبار هم به وسعت ۱۵۰ متر بود که مواد غذایی در آن نگهداری می‌شد. یک دستگاه خودرو ۴۰۵ و سه دستگاه موتور سیکلت در آنجا بود و زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند بخش زیادی شعله ور بود. آتش به سقف و موتور سیکلت‌ها سرایت کرده بود و در حال سرایت به طبقه بالایی بود.

وی افزود: حدود ۱۷ نفر در طبقه بالا گرفتار شده بودند، در ابتدا آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش نفرات را به پشت بام منتقل کردند و بعد با نردبان هیدرولیکی به پایین انتقال داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان کرد: همه افراد سالم به بیرون انتقال داده شدند و عملیات آتش نشانان به پایان رسید.

دستگیری ۱۲ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری ۱۲ نفر از کسانی که اقدام به فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰ در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به دستگیری فروشندگان سوالات کنکور ۱۴۰۰، که در فضای مجازی در این رابطه اقدام به فعالیت می‌کردند، گفت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن درگیر هستیم افراد سودجویی هستند که در فصل امتحانات مدعی هستند که به سوالات کنکور دسترسی دارند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی مشترک برای شناسایی این افراد، افزود: با همکاری دادستانی و سازمان سنجش این‌کارگروه ویژه در حال فعالیت است و تا کنون ۱۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ گودرزی گفت: افرادی هستند که صرفا تبلیغاتی مبنی بر اینکه به سوالات و پاسخنامه‌ها دسترسی دارند، انجام می‌دهند. لذا به هیچ عنوان این مضامین صحت ندارد.

وی در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان، افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و افراد فعال در این حوزه با هدف کسب مال در حال فعالیت هستند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه گردش حساب متهمان در حال بررسی است، تصریح کرد: تمام سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب هستند.

وی افزود: برخی از موسسات در حال فعالیت هستند که اطلاعات کاربری کاربران را تحت عنوان اینکه در کلاس آنلاین شرکت کنید، اخد می‌کنند. در ادامه نیز این افراد می‌توانند در فرآیند ثبت نام داوطلبان خلل ایجاد کنند.

سرهنگ‌گودرزی تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان هویت کاربری خودشان را در اختیار موسسات آموزشی غیر مجاز قرار ندهند تا در آینده سوء استفاده‌ای از آن‌ها صورت نگیرد.

اخاذی و کلاهبرداری با دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی شهروندان توسط دو برادر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخص یا اشخاصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی کرده اند.

وی ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا با مطالعه اظهارات شکات پرونده که اکثرا خانم بودند متوجه شدند تمامی قربانیان این پرونده در جستجوی شغل در سایت‌های آگهی محور بوده و با مشاهده آگهی استخدام منشی با شرایط ویژه بلافاصله اقدام به تماس با شخص آگهی دهنده می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این حین مجرم که در پوشش استخدام یک منشی برای شرکت در کمین قربانی خود است، وانمود می‌کند برای ثبت نام نیاز به مشخصات کامل از جمله نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس است و باید کدی که برای شماره شما ارسال می‌کنیم را برای فعال کردن پنل کاربری به ما اعلام کنید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در ادامه و پس از ارائه کد فعالسازی توسط شاکی به این مجرم فرآیند کلاهبرداری آغاز می‌شود و متهم به حساب‌های کاربری شاکی در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و واتساپ دسترسی غیرمجاز می‌گیرد و ضمن اخاذی و درخواست‌های غیراخلاقی از قربانی با سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی وی با ارسال پیام نیاز مالی به مخاطبین شاکی اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کند.
گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت در ادامه اقدامات تخصصی خود با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهمین که دو برادر بودند را در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
این مقام سایبری با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون بیش از صد نفر شاکی از سراسر کشور داشته است و تعداد شکات همچنان در حال افزایش است بیان داشت: مجرمان پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند همه چیز را انکار کردند، اما پس از مشاهده‌ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و از نحوه اعمال مجرمانه خود پرده برداشتند.

انهدام باند ۵ نفره سرقت خودرو در شمال تهران

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند ۵ نفره سرقت خودرو‌های ایرانی و کشف بیش از ۵۰ فقره سرقت به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پنجم مرداد سال گذشته یک پرونده مبنی بر سرقت خودرو در کلانتری ۱۲۲ دربند تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع شد که از شاکی تحقیق شد که اظهار داشت، صبح پنجم مرداد ماه خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ خود را در خیابان باهنر پارک و در ساعت ۱۵:۳۰ مراجعه کردم و متوجه شدم که سارق یا سارقان خودرو را به سرقت برده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ادامه داد: اقدامات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری سارقان و کشف خودرو مسروقه معمول و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم ردپای سارق تا شهر کرج بدست آمد که اطلاعات و سرنخ‌های بدست آمده کارآگاهان را کمک کرد تا هویت سارق که امیر نام داشت راشناسایی نمایند، یافته‌ها حاکی از آن بود امیر پس از سرقت راهی محل سکونت خود حوالی شهرستان کرج شده لذا با هماهنگی قضایی دستگیری امیر در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کارآگاهان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت امیر را که با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ خاکستری قصد ورود به خانه خود را داشت غافلگیر و در یک عملیات پلیسی دستگیر نمودند که پس از بازدید ارکان خودرو مشخص شد پلاک نصب شده برخودرو با سایر ارکان خودرو مطابقت ندارد و خودرو متعلق به شاکی پرونده می‌باشد و در بازدید از پارکینگ منزل سارق یک دستگاه پژو پارس خاکستری نیز رویت گردید که پس از استعلام از پلیس آگاهی مشخص شد دارای سابقه سرقت از شهرستان هشتگرد کرج می‌باشد. در ادامه در بازدید از خودروی مکشوفه تعداد ۱۳ عدد پلاک انتظامی خودرو کشف و در استعلام بعمل آمده در خصوص پلاک‌های مذکور مشخص شد که تمامی پلاک‌ها دارای سابقه سرقت است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از امیر در خصوص خودرو‌های مسروقه و پلاک‌های مکشوفه تحقیق که مدعی شد خودرو‌ها و پلاک‌ها را از اشخاصی به اسم احمد و علی که برادر هستند به صورت امانت تحویل گرفته است و هیچ اطلاعی از آدرس و محل سکونت نامبردگان ندارد.

شریفی افزود: در ادامه براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که احمد و علی از سارقان حرفه‌ای خودرو می‌باشند لذا طی اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان به شهرستان پردیس اعزام و احمد طی عملیاتی شناسایی و دستگیر و از مخفیگاه وی ۳ دستگاه خودروی مسروقه کشف و در تحقیقات بعمل آمده صراحتا به سرقت ۱۵ دستگاه خودرو (پژو پارس و ۴۰۵) اعتراف کرد.

شریفی بیان داشت: تحقیقات و اقدامات پلیسی در راستای کشف اقدامات مجرمانه این باند ادامه داشته که مخفیگاه علی یکی دیگر از متهمان در شهرستان پردیس شناسایی شد و پس از اخذ نیابت قضایی نامبرده دستگیر و درتحقیقات بعمل آمده اظهار داشت تعداد ۳ دستگاه خودروی پژو پارس‌ای. ال. ایکس را به شخصی بنام رضا فروخته ام که در اجرای دستور قضایی پس از اخذ نیابت کارآگاهان این یگان به مخفیگاه وی اعزام و رضا پس از شناسایی دستگیر و در بازرسی از محل، خودرو پژو پارس مسروقه کشف شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با توجه به اعترافات اعضای باند مبنی بر فروش خودرو‌های مسروقه به یک نفر خریدار مال مسروقه بنام مالک که اقدام به سند نمره کردن خودرو‌ها می‌نماید پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان به غرب کشور اعزام و موفق می‌شوند عزیز را پس از شناسایی دستگیر و از ید وی یک دستگاه خودروی زانتیا با ارکان مخدوش کشف کند. نامبرده به همراه خودرو به این یگان منتقل و درتحقیقات انجام شده به ۵۰ فقره سند نمره کردن خودرو‌های سرقتی اعتراف کردند و تحقیقات در خصوص دیگر اقدامات مجرمانه این باند ادامه دارد.

انهدام باند سرقت در غرب تهران/ کشف ۱۰۰ دستگاه ماینر سرقتی از خودرو سارقان

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ازدستگیری باند سرقت دستگاه های ماینر در غرب تهران، خبر داد.

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در راستای افزایش سطح امنیت اجتماعی، شب گذشته واحد‌های عملیاتی در مناطق غرب تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۳۹ مرزداران یک وانت نیسان اتاق دار را با سه سرنشین هنگام سرقت از یک واحد مسکونی مشاهده کردند.

وی افزود: در گام نخست، ماموران کلانتری پس از بررسی لحظه به لحظه محل وقوع جرم متوجه شدند متهمان سارقان حرفه‌ای خانه‌های غرب تهران هستند و وسایل یک خانه مسکونی را دقایقی قبل سرقت کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس با خودرو متواری شده که ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز طولانی در اتوبان اشرفی اصفهانی با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک دقیق به چرخ نیسان وانت در خیابان استقلال سارقان حرفه‌ای را متوقف و بازداشت کردند.

سرهنگ آذین تصریح کرد: متهمان سابقه دار در بازجویی‌ها صراحتا به سرقت از منازل غرب تهران اعتراف کردند و در تحقیقات پلیسی پس از بازرسی خودرو متهمان ۱۰۰ دستگاه ماینر سرقتی کشف شد، پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید

دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰/ آتش سوزی در پاساژ علاءالدین/فروش موتور سیکلت‌های سرقتی در شمال کشور کلاهبرداری‌های رایج ارز‌های دیجیتال کدامند؟/ برادر کشی در پارکینگ با ضربات چاقو/ اخاذی از زنان جوان به بهانه انتشار تصاویر خصوصی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قتل سرقت رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰ آتش سوزی در یک ساختمان پلیس فتا پایتخت دسترسی غیرمجاز رئیس پلیس فتا دستگاه خودرو انهدام باند سرقت خودرو آتش نشانان سازمان آتش تهران بزرگ غرب تهران آتش نشانی یک دستگاه پژو پارس خودرو ها مشخص شد پلاک ها ۱۲ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین بوده که در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منظور کاهش جرم است و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتماً اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 6087351

دیگر خبرها

  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه
  • ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند