Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان مصطفوی مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا، اظهار کرد: واکسن مشترک ایران و کوبا تحت عنوان پاستوکووک که در موسسه انستیتو پاستور تولید می شود یک واکسن نو ترکیب است که در مراحل فاز دوم کارآزمایی بالینی آن ایمنی زایی خوبی را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: فاز سوم کار آزمایی بالینی این واکسن مشترک که در کوبا انجام شده است نشان از اثر بخشی خوبی در برابر واریانت آفریقای جنوبی داشته است. ویروس کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی واکسن کریز است اما واکسن مشترک ایران و کوبا از اثر بخشی خوبی در برابر جهش های جدید برخوردار است.

مصطفوی گفت: ما واکسن مناسب و بی‌خطر به وزارت بهداشت و مردم ارائه خواهیم داد.

شروع فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کووپارس از نیمه مرداد ماه

در ادامه فلاح معاون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: فاز اول مطالعات بالینی واکسن کووپارس را به پایان رسانده و آنالیز اولیه را تقدیم سازمان غذا و دارو کرده ایم و در حال حاضر مجوز آغاز فاز دوم مطالعات را از این سازمان اخذ کرده ایم.

او ادامه داد: فاز دوم  مطالعات این واکسن ۵۰۰ نفر داوطلب داشته که به ۳۱۵ نفر تزریق اول و ۹۰ نفر تزریق دوم واکسن را انجام داده ایم؛ و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته شده قرار است در نیمه مرداد وارد فاز سوم مطالعات این واکسن شویم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا در ایران فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای گذشته مراسم برترین‌های لیگ برگزار می‌شود و در آن به بهترین بازیکن فصل، برترین دروازه‌بان، آقای گل، مرد اخلاق و... جوایزی اهدا می‌شد که این مراسم در سالهای بعد از کرونا تعطیل شد.

حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری که با حضور اصحاب رسانه داشت از برگزاری مجدد این مراسم با فرمت جدید خبر داد.

مهدی تاج گفت: مراسم برترین‌ها بعد از کرونا تعطیل شد درحالی که این وظیفه سازمان لیگ است که برترین‌ها را انتخاب کند. انشاالله امسال این کار انجام شود و جشن برترین‌ها قرار است مدل AFC برگزار شود. دیگر سی، چهل نفر انتخاب نمی شوند بلکه مثل ای‌اف‌سی یک تعداد خیلی مختصر و مفید انتخاب می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی
  • کشور‌های بریکس می‌توانند به طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ