Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی رسولیان، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تأمین مالی تولید از طریق سرمایه‌های خرد مردمی میان وزارت صمت و سازمان بورس در جمع خبرنگاران گفت: دو نوع بنگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی نیازمند تأمین مالی اند. با ارزیابی که ما انجام دادیم حدود ۵۷ درصد بنگاه‌های راکد در شهرک‌های صنعتی نیازمند تأمین مالی هستند و نوع دیگر بنگاه‌های ایجادی و در حال نصب ماشین آلات، دیوار کشی و یا نصب سوله هستند که ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک صنعتی از این دسته‌اند؛ واحدهای دیگری هم هستند که به نوعی منابع مالی شأن تمام شده است یا اینکه با بانک نمی‌توانند ادامه همکاری دهند و با یک رقم دو، سه تا ١٠ میلیارد تومان می‌توانند با استفاده از این طرح به فعالیت خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه‌ای را طراحی کردیم تا هر بنگاهی که مشکل تأمین مالی دارد در این سامانه مشکل خود را ثبت کند سال گذشته با کمک ستاد تسهیل، دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضائی رسانه‌ها، ۱۵۵۷ واحد راکت احیا شد و به چرخه تولید بازگشت از این تعداد حدود ۲۰۰ واحد در تملک بانک‌ها و بقیه هم در تملک افراد بود که نتوانسته بودند آن‌ها را فعال نگه دارند این اقدامات موجب شد ۱۳ درصد واحدهای راکد کشور کاهش یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه، امسال ۳۵۰۰ واحد جدید ایجاد می‌شود گفت: ۱۶۰۰ واحد داخل شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد هم بیرون شهرک‌ها احداث می‌شود که امیدواریم با روش‌های تأمین مالی مختلف بتوانیم تا پایان سال ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

به گفته رسولیان برای بخش زیرساخت نیز ۱۰۰ طرح ویژه را در نقاط گلوگاهی شناسایی کردیم که امیدواریم با ۴ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بتوانیم زیرساخت‌ها را در این گلوگاه‌ها توسعه دهیم، ضمن اینکه برای الحاق ۱۰ هزار هکتار زمین جدید برای الحاق به شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی کردیم. امسال برای آب و برق هم دو برابر سال گذشته برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای از نیازهای ضروری شهرک‌ها را تأمین کنیم.

رسولیان ادامه داد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم مشارکت بخش خصوصی است، زیرا بخش خصوصی هم بهتر می‌تواند زیر بنا را ایجاد کند و هم در اداره شهرک‌ها کمک کننده باشد.

کد خبر 5243054 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت واحد های تولیدی قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس قیمت نفت مصرف برق بازار سهام بازار سرمایه قطع برق نهاده های دامی ویروس کرونا قیمت طلا قیمت یورو ارز دیجیتال رمز ارز شهرک های صنعتی تأمین مالی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان