Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه خبرگزاری فارس- وقتی «ریحانه یاسینی»، خبرنگار ایرنا، چند روز قبل در یکی از آخرین توییت‌هایش نوشت: «نمی‌دونم من ضعیفم یا مرگ واقعاً انقدر باورنکردنیه»، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد دارد از یک اتفاق قریب‌الوقوع حرف می‌زند. امروز او به همراه «مهشاد کریمی» و خبرنگار ایسنا در جریان یک مأموریت رسانه‌ای جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار محیط زیستی که باشی، قطع هر درخت، رشته‌ای از رشته‌های اتصالت با این کره خاکی را قطع می‌کند. به شماره افتادن نفس فلامینگوها، راه نفست را می‌بندد. افتادن آتش به جان جنگل‌ها، بند بند دلت را می‌سوزاند و با خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها، دیگر آب خوش از گلویت پایین نمی‌رود. حالا تصور کن وسط هجوم اخبار ناگوار از آنچه به دست انسان بر سر طبیعت آمده، خبر برسد روزنه‌ای برای احیای گل سرسبد دریاچه‌های ایران باز شده. خبر برسد قرار است با اجرای طرحی جدید، دریاچه ارومیه نفس تازه کند و دوباره بشود همان آبی چشم‌نواز. معلوم است شنیده و نشنیده، شال و کلاه می‌کنی و می‌زنی به دل جاده تا به چشم خودت ببینی چقدر مانده تا تولد دوباره این دریاچه زیبا.

خبرنگاران حوزه محیط زیست رسانه‌های مختلف کشور، امروز با همین اشتیاق مسافر استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه شدند اما سفرشان با اتفاقی هولناک، ناتمام ماند. این خبرنگاران که به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و با هماهنگی سازمان محیط زیست برای بازدید از سد کانی سیب و تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به شهر ارومیه و شهرستان نقده سفر کرده بودند، در راه بازگشت به شهرستان نقده، دچار حادثه شدند و در این سانحه اتوبوس حامل خبرنگاران در یکی از پیچ‌ها واژگون شد. در این حادثه 21 نفر از خبرنگاران دچار مصدومیت شدند و متاسفانه 2 نفر از آنها جان خود را از دست دادند. «ریحانه یاسینی»، خبرنگار ایرنا، «مهشاد کریمی» و خبرنگار ایسنا همکارانی بودند که در غم از دست دادنشان سوگوار شدیم.

«مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی»، خبرنگاران فقید حادثه واژگونی اتوبوس

خبرگزاری فارس، این حادثه دردناک را به خانواده 2 خبرنگار عزیز از دست رفته، همکارانشان در خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت گفته و از درگاه الهی علو درجات را برای همکاران فقید مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست دریاچه ارومیه واژگونی اتوبوس خبرنگاران فوت 2خبرنگار سد کانی سیب شهرستان نقده دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد

نورالله مرادی ۲۸ فروردین ماه در نخستین همایش ملی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار بزرگی در حوزه دانشی و به ویژه دانش بومی و سنتی برخوردار است و این مهم از موضوعاتی است که از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به ویژگی‌ها و خرد بومی مناطق مختلف کشور نیز از دیگر مسائل مورد توجه دولت سیزدهم بوده و بر اساس آن همایش دانش بومی در چهارمحال و بختیاری طراحی شد و به اجرا رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای این همایش، طراحی خوبی در استان انجام و زوایای جدیدی از دانش پنهان و فراموش شده محیط زیست استخراج شد و شرکت‌های دانش بنیان دست به ابداعات مختلفی زدند.

مرادی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش، گفت: تلاش محققان در این همایش نقطه آغازی است که بحث‌های توسعه‌ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود و اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور چراغ راه ما در این حوزه است.

مرادی از تدوین ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست ویژه استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

وی همچنین از تداوم در برگزاری همایش دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود: این همایش به صورت دو سال یکبار ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانش سنتی محیط زیست موضوع بدیع و تازه‌ای است و این همایش فرصت خوبی فراهم کرده تا با هم افزایی سایر حوزه ها از جمله دانشگاه بتوان در حفظ محیط زیست گام‌های بیشتری برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود