Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@23:53:24 GMT

چگونه از چای برای چشم استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۷۷۲۹

چگونه از چای برای چشم استفاده کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین، کیسه‌های چای یک گزینه طبیعی و مقرون‌به‌صرفه است که می‌توانید به‌راحتی در خانه امتحان کنید. قراردادن آن‌ها روی چشمان شما فرصتی برای استراحت و آرام شدن به شما می‌دهد. درمان را چندین بار در روز انجام دهید تا زمانی که علائم شما کاهش یابد.

نحوه استفاده

دو چای کیسه‌ای را خیس کنید همان‌طور که اگر می‌خواستید چای را بنوشید به طور معمول می‌چشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس مایعات اضافی کیسه‌ها را بیرون فشار دهید. بگذارید تا گرم شوند یا 10 تا 20 دقیقه آن‌ها را در یخچال خنک کنید. کیسه‌های چای را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی چشمان بسته قرار دهید.

ممکن است از نوک انگشتان برای فشار ملایم به چشمان خود استفاده کنید و یا اطراف چشم خود را به‌آرامی ماساژ دهید. اگر از کیسه‌های سرد استفاده می‌کنید، سعی کنید روی آن‌ها را با برش‌های خیار خنک بپوشانید تا آرامش بیشتری پیدا کند. یک حالت یوگای ترمیمی می‌تواند به شما کمک کند در هنگام انجام درمان کیسه چای، از استرس‌های روزانه خود راحت شوید.

چه نوع چایی می‌توانم استفاده کنم؟

انواع مختلفی از چای وجود دارد که می‌تواند برای درمان نگرانی‌های چشم استفاده شود. بهتر است در صورت امکان از چای ارگانیک استفاده کنید تا از مواد شیمیایی جلوگیری کنید. چای سیاه، سفید و سبز حاوی کافئین هستند و منبع قابل‌اعتماد و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که می‌توانند به درمان نگرانی‌های چشم کمک کنند.

چای‌های گیاهی آرام‌بخش و تسکین‌دهنده هستند. آن‌ها ممکن است به کاهش التهاب، ورم و تحریک کمک کنند. چای‌های گیاهی معروف که برای درمان بیماری‌های چشمی مورداستفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

-     رویبوس (چای قرمز یا چای بوته سرخ)

-    بابونه

-     اسطوخودوس

-     گل خوش (مریم‌گلی)

-     گل همیشه بهار

-    نوعی گاوزبان

-     رازیانه

-     زغال اخته

التهاب یا تورم چشم‌ها

کافئین موجود در چای‌های سیاه و سبز تأثیر مثبتی روی پف‌کرده و ورم‌کرده دارد و می‌تواند به تنش پوست کمک کند. کافئین رگ‌های خونی درون این بافت حساس را منقبض می‌کند. این به کاهش پف و التهاب کمک می‌کند.

چای‌های سیاه و سبز همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاونوئید‌ها و تانن‌ها هستند که دارای اثر ضدالتهابی هستند. تانن‌ها می‌توانند به سفت شدن پوست و بیرون کشیدن مایعات کمک کنند تا هرگونه پف کردگی بیشتر برطرف شود. چای سبز به دلیل محتوای فلاونوئید بالاتر ممکن است کمی مؤثر باشد. برای درمان کیسه‌های زیر چشم از کیسه‌های چای سیاه یا سبز به‌عنوان کمپرس سرد استفاده کنید.

ورم ملتحمه (چشم صورتی)

از چای گل همیشه بهار، بابونه و رازیانه برای تسکین علائم صورتی چشم استفاده می‌شود، اگرچه شواهد علمی محدودی برای استفاده از این چای‌ها برای درمان این بیماری وجود دارد. این چای‌ها ممکن است به ازبین‌بردن مایعات اضافی که از چشم شما تخلیه می‌شوند کمک کنند.

آن‌ها همچنین می‌توانند تورم و تحریک را تسکین دهند. برای رفع التهاب می‌توان از چای گل خوش استفاده کرد. این خاصیت ضد میکروبی برای کمک به دفع باکتری‌ها است و ممکن است به تقویت ایمنی کمک کند. چای سبز همچنین می‌تواند به طور موثری التهاب را کاهش دهد.

حلقه‌های تیره

برای کاهش تیرگی سیاهی، چای کیسه‌های سرد سیاه یا سبز به چشم خود بمالید. کافئین ممکن است به باریک شدن رگ‌های خونی اطراف چشم و تنگ شدن جریان خون کمک کند.

گل مژه

چای سیاه به دلیل دارابودن مقدار زیادی تانن در معالجه حالت ناخنک مفید است. خواص ضد باکتری و ضد درد آن به کاهش تورم و تحریک کمک می‌کند. بابونه ممکن است برای تسکین و التیام پوست تحریک شده استفاده شود، اگرچه شواهد علمی محدودی در مورداستفاده از چای بابونه برای سلامت پوست وجود دارد.

آکنه روزاسه

خواص ضدالتهابی منبع اسطوخدوس، بابونه و چای سبز ممکن است در کاهش علائم روزاسه مفید باشد. این چای‌ها می‌توانند پوست را تسکین دهند، و قرمزی و تحریک را کاهش دهند. می‌توانید کیسه‌های چای را علاوه بر چشم روی قسمت‌های دیگر صورت خود قرار دهید. مراقب باشید اطمینان حاصل کنید که درمان چای باعث تحریک اضافی نمی‌شود.

چشمان قرمز

بابونه، رویبوس و چای سبز می‌توانند در درمان و شادابی زخم یا قرمزی چشم مؤثر باشند. خواص ضدالتهابی این چای‌ها ممکن است به کاهش تورم یا التهاب همراه با چشم‌های تحریک شده کمک کند.

خشکی چشم

برای کمک به حفظ رطوبت و رفع خشکی از چای‌های گرم سیاه، ابرو یا اسطوخودوس بر روی چشم خود استفاده کنید. خواص تسکین‌دهنده این چای‌ها می‌تواند هرگونه تحریک یا حساسیتی را که تجربه می‌کنید برطرف کند.

سیاه چشم

اگر چشم شما سیاه است، می‌توانید از چای سیاه یا سبز برای کاهش التهاب استفاده کنید. تانن می‌تواند تورم و کبودی را کاهش دهد. همچنین ممکن است به کنترل خونریزی داخلی کمک کنند. اسطوخودوس و بابونه ممکن است برای تسکین پوست تحریک شده و تسکین درد مفید باشد.

خطرات و اقدامات احتیاطی

همیشه هنگام استفاده از کیسه‌های چای روی چشم خود محتاط باشید زیرا ناحیه بسیار حساس است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به‌خاطر بسپارید:

-     قبل از درمان دست و صورت خود را کاملاً بشویید.

-     قبل از درمان آرایش را پاک کنید.

-     هرگز از کیسه‌های چای گرم استفاده نکنید.

-     در صورت بروز هرگونه درد و تحریک، مصرف آن را قطع کنید.

-     از چای کیسه‌هایی که دارای منگنز است استفاده نکنید.

-     از کیسه‌های چای سفید نشده استفاده کنید.

-     مایع را از چشمان خود دورنگه دارید.

-     قبل از انجام درمان، لنز‌ها را بردارید.

-     از مالیدن یا لمس چشم خود خودداری کنید.

نتیجه

اگر علائم شما شدید است یا طی چند روز بهبود نیافت، به پزشک مراجعه کنید. اگر هرگونه تحریک یا ناراحتی در چشمان خود احساس می‌کنید، بهتر است هر روز وقت اضافی را برای استراحت با چشمان بسته اختصاص دهید.

پربیننده ترین این افراد دیگه آویشن مصرف نکنن توضیح آموزش و پرورش درباره سنجش سلامت کلاس اولی ها کاهش وزن بعد از جراحی ، چگونه؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۱) باوری درباره مو که تمام این سال ها اشتباه بوده است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای کیسه های چای استفاده کنید برای درمان چای ها چای سیاه کمک کنند چشم خود چای سبز روی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد. این پویش از هفته زمین پاک آغاز و تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086636

دیگر خبرها

  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز