Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- محمد حسین فروزان مهر در بازدید از شرکت ایران خودرو و در نشست با مدیرعامل این شرکت، گفت: تفاوت موجود در معیارهای تعیین قیمت برای نهاده های تولید و محصول، شرایط را برای زیان‌ده بودن شرکت‌های تولید کننده خودرو فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط حاضر، شاهد رویکردی جهادی در مجموعه ایران خودرو هستیم و آمارها و ارقام موجود موید اقدامات و سیاست گذاری های مناسب در این مجموعه در طول سال جهش تولید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه ادامه داد: رشد تولید در بخش های مختلف و همچنین اقدامات انجام گرفته برای توسعه محصولات در شرایطی در شرکت ایران خودرو عملیاتی شده که شاهد افزایش بیش از پیش محدودیت های تحریمی و هدف‌گذاری مذبوحانه دشمن برای توقف صنعت خودروی ایران بوده ایم.
فروزان مهر تاکید کرد: سرکشی به واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات و رفع موانع و پشتیبانی از واحدهای صنعتی در سطح کشور به عنوان یکی از ظرفیت های معطل مانده و شرایط و امکان اشتغال زایی مناسب در سطح کشور را فراهم می آورد که طول دو سال گذشته و با حضور آقای رئیسی در مجموعه قوه قضاییه در دستور کار ویژه بوده است.
معاون مالی، پشتیبانی عمرانی قوه قضاییه تصریح کرد: در راستای این هدف تلاش شده تمامی موارد مرتبط با قضا در این حوزه احصاء و موانع یک به یک رفع شوند.

رفع موانع تولید، مهم‌ترین دغدغه صنعت خودرو است

فرشاد مقیمی نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری افزایش تولید گفت: با توجه به رشد ۳۵ درصدی تولید در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن در ایران خودرو، امسال نیز روند صعودی تولید همچنان دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های شرکت ایران خودرو در خصوص توسعه پروژه های گیربکس گفت: برای اولین بار گیربکس شش سرعته در ایران خودرو طراحی شده که تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت محصولات خواهد داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: از شهریورماه امسال گیربکس نیمه اتوماتیک نیز آماده تولید خواهد شد که البته طراحی این گیربکس مبنای طراحی پلتفرم ملی برای سال های آینده است.
وی تاکید کرد: کاهش ارزبری محصولات، در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال گذشته با جدیت دنبال خواهد شد و در این خصوص کاهش ۱۳۳ میلیون یورویی هدف‌گذاری شده است.
مقیمی تاکید کرد: با رفع برخی موانع موجود و پشتیبانی مناسب بخش های مختلف می توانیم هدف گذاری تعیین شده برای رشد کمی تولیدات و افزایش کیفیت و ارایه محصولات جدید در این شرکت را در سال ۱۴۰۰ رقم بزنیم.
وی تصریح کرد: موانعی در مسیر تحقق اهداف تولید وجود دارد که ضروری است، با تصمیم مناسب و حمایت از سوی نهادهای مرتبط و رفع آن، دغدغه‌های موجود درخصوص حفظ رونق تولید از میان برود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 فرشاد مقیمی صنعت خودرو ایران خودرو جهش تولید قیمت گذاری خودرو شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 ایران خودرو هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جایگزینی تاکسی‌های فرسوده گفت: باتوجه به اینکه شهر تهران همواره با چالش آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند شهرداری در تلاش است تا با جایگرین کردن تاکسی‌های فرسوده با نوع برقی آنها بتواند این وضعیت را تا حدودی کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه بناست تا از چین تعدادی خودرو برقی وارد شود افزود: واردات تنها راه حل شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده پایتخت نیست بلکه به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافقنامه‌ای با کمک وزارت صمت منعقد شده است. 

محمدخانی با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت واردات از تولید داخل بهره خواهیم برد اظهار کرد: تاکنون با چند شرکت داخلی برای تامین خودرو قرارداد بسته شده است. باهمکاری سازمان تاکسیرانی ارتباط بین شرکت خودروساز داخلی و وزارت صمت برقرار شده و در همین راستا خودرو‌های برقی جایگزین خودرو‌های قبلی شدند.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به این موضوع که قیمت خودروی برقی بیشتر از خودرو‌های پیشنهادی قبل است اظهار کرد: با تحقق بودجه‌ای که دولت برای بهبود و راه‌اندازی خودروی برقی قرار داده است، قیمت تمام‌شده خودروی برقی معادل قیمت خودرویی می‌شود که در گذشته برای نوسازی مورد نظر بود.

 وی گفت: تصمیم بر این است تا با همکاری سازمان تاکسیرانی و هماهنگی شرکت‌های خودروساز، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از رانندگان قراردادی میان تاکسیرانان و شرکت‌های خودروساز شکل بگیرد. 

محمدخانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های تاکسی فرسوده هستند خاطرنشان کرد: خودرو‌های فرسوده مقدار قابل توجهی از آلودگی هوا را بر عهده دارند، بنابراین در مورد نوسازی ناوگان ظرفیت و امکان جایگزینی ۴۰هزار خودروی برقی با فرسوده دیزلی را ایجاد کردیم. البته همچنان سعی می‌کنیم توان خود را در این زمینه افزایش دهیم. 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همکاری سازمان تاکسیرانی با شرکت مپنا تاکید کرد: با همکاری شرکت تا سه ماه آینده مپنا قرار است خودرو برقی سواری دیگری در ابعاد سمند و به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان نیز تامین کند. همچنین با داخلی‌سازی سایر قطعات که با خودروی بنزینی مشترک است می‌توانیم تولید داخلی را افزایش دهیم. 

وی در خصوص مزایای داخلی سازی قطعات اذعان کرد: در صورت داخلی‌سازی این خودرو در کنار معافیت از ارزش افزوده می‌توان با تعرفه صفر گمرک آنها را به فروش رساند که در نتیجه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

محمدخانی در پایان تصریح کرد: این خودرو‌ها تا ۵ سال گارانتی داشته و نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. همچنین برای تسهیلات بیشتر یک تعمیرگاه خاص خودرو‌های برقی راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دام ایران خودرو برای متقاضیان پژوپارس / ۱۵۰ میلیون بیشتر بپردازید!
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دام ایران خودرو برای متقاضیان پژوپارس/ ۱۵۰ میلیون بیشتر بپردازید!
  • قدرتمندترین پهپاد ایران؛ شاهد-۱۴۹ (غزه) چه توانمندی‌هایی دارد؟
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟