Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه ملی آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد به طول بیش از ۱۳۴ کیلومتر و با هدف تسهیل در حمل نقل و جابجایی کالا و مسافر همچنین اتصال محورهای اصلی شمال به جنوب کشور و بندر امام خمینی (ره) در استان لرستان در دستور کار قرار گرفت.

از این ستون به آن ستون فرج است!

این آزادراه عملاً از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده و قرار است که در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن و حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پروژه تا کنون به مرحله افتتاح در لرستان نرسیده و همواره وعده‌های مختلفی از سوی مسئولان برای بهره برداری از آن داده شده است، آخرین بار این سید موسی خادمی استاندار لرستان بود که وعده افتتاح آن را تا پایان خرداد ماه اعلام کرد، اما امروز معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این پروژه وعده دیگری را برای افتتاح از آن رونمایی کرده و گفته است که این طرح در اوایل مرداد ماه به مرحله بهره برداری می‌رسد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا افتتاح آزاد راه خرم‌آباد- اراک در استان لرستان به دولت بعدی می‌رسد؟

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از وضعیت آزاد راه در حال احداث خرم آباد به اراک گفت: امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا که سرمایه‌گذار پروژه آزاد راه خرم آباد به اراک است و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، آخرین مراحل اجرایی پروژه مورد بازدید قرار گرفت که می‌توان اعلام کرد عملیات اجرایی این آزادراه مهم تا حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وعده اوایل مرداد ماه برای افتتاح پروژه

وی اظهار داشت: آخرین مراحل اجرایی در حال اتمام بوده و پیش بینی می‌شود با پیشرفت خوبی که در پروژه وجود دارد، بتوانیم اوایل مرداد ماه جاری آزادراه را زیر ترافیک برده به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مراحل نهایی کار نیازمند بازدید راهنمایی و رانندگی و همچنین راهداری از آزاد راه هستیم تا ایمنی جاده و تردد در آن به تأیید رسیده و بهره برداری از این مسیر آغاز گردد.

خادمی بیان داشت: این مسیر یکی از آزاد راه‌هایی است که در برنامه زمانبندی سال ۱۴۰۰ کشور قرار داشته و از مهم‌ترین آزادراه‌ها در بخش کریدورهای آزاد راهی کشور، واقع در مسیر بندر امام خمینی (ره) به تهران احداث شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: بلافاصله بعد از بهره برداری از این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزادراه به سمت اراک را که در قراردادهای سرمایه گذار و پیمانکار پروژه هست، با سرعت بیشتری آغاز شود.

۲.۲ میلیارد هزینه پروژه شد

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه عملاً از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده و در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خادمی عنوان کرد: تمامی گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره برداری از آزادراه جدید کاملاً رفع می‌شود و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی در زمان و ۳۵ درصدی در مسافت انجام خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه آزادراه جدید محدودیت‌های کمتری به لحاظ سرعت خواهد داشت، افزود: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از آزادراه خرم آباد به اراک تحولی در شبکه‌های آزادراهی کشور، در محدوده لرستان صورت گیرد و این به دلیل تأثیری که آزاد راه در شبکه حمل و نقل و جابجایی کشور دارد، خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده و ارزش به روز آن تا شش هزار میلیارد تومان نیز برآورد می‌شود.

کد خبر 5243090

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی خرم آباد اراک انتخابات 1400 ویروس کرونا شورای شهر سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها نتایج شمارش آرا گرگان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا دهه کرامت آمار کرونا شمارش آراء معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری خرم آباد خرم آباد آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری

داراب بیرنوندی گفت: با تلاش صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با هدف تامین آب آشامیدنی ساکنین شهر مهرگان در پیک مصرف تابستانی، مخزن جدید ۱۰ هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان احداث و آماده بهره برداری است. 

 بیرنوندی، میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

بیرنوندی ادامه داد:در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه‌های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری