Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@03:31:45 GMT

گزارش یک احیا و داغ از دست دادن دو خبرنگار

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۷۸۸۹

گزارش یک احیا و داغ از دست دادن دو خبرنگار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنها که خبر می نوشتند، امروز خود خبر شدند. خبرنگاران بار دیگر در چنبره حوادثی که مقتضای این شغل پرخطر است، خبرساز شدند. واژگونی اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از پیشرفت عملیات احیای دریاچه ارومیه به استانهای شمال غربی کشور سفر کرده بودند، جان دو خبرنگار را گرفت و ۲۱ خبرنگار حادثه دیده را به بیمارستان فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در میانه اطلاعرسانی درباره رویدادی بسیار مهم برای کنترل یکی از بزرگترین بحرانهای محیط زیست ایران: احیای دریاچه ارومیه.

دو خبرنگار زن جان باختند

امروز عصر خبرنگاران برای بازدید از تونل کانی سیب نقده که آب رودخانه مرزی گدار را به سمت دریاچه ارومیه هدایت می کند، در جاده روستای دشت قوره دچار حادثه شدند. اتوبوسی که حامل خبرنگاران پایتخت بود هنگام بازگشت از بازدید این تونل مهم و حیاتی، واژگون شد.

آنطور که شاهدان عینی از این سانحه می گویند در راه بازگشت به شهرستان نقده، سر پیچ اتوبوس خبرنگاران واژگون شد ولی به محض این حادثه، نیروهای امدادی حضور پیدا کردند. برخی از خبرنگاران دچار شکستگی دست و پا شدند و تعدادی هم به دلیل حادثه دچار کوفتگی در اندامها شدند.

به گفته آنها ظاهرا ترمز اتوبوس دچار مشکل شده است و راننده به خبرنگاران هشدار می دهد در صندلی مستقر شوید و کمربندهای خود را ببندید.

در این حادثه، دو خبرنگار زن به نامهای مهشاد کریمی وریحانه یاسینی از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و جمهوری اسلامی (ایرنا)،از دنیا رفتند و جامعه خبری، خانواده و همسرانشان که آنها هم خبرنگار هستند را در سوگ نشاندند.

رئیس بیمارستان نقده واقع در استان آذربایجان غربی درباره این سانحه گفته است: اتوبوسی که حامل خبرنگاران پایتخت بود هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره واژگون می‌شود.دو نفر از سرنشینان بخاطر ماندن زیر اتوبوس فوت شدند.در این حادثه 21 نفر از خبرنگاران به دلیل مصدومیت در بیمارستان نقده بستری هستند.

اولین ویدئوی منتشر شده از اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده و تصاویری که که عصر امروز دچار سانحه شد نشان می دهد اتوبوس در جاده ای کوهستانی و با شیب زیاد واژگون شده و نیروهای امدادی مشغول خارج کردن حادثه دیدگان از اتوبوس هستند.

اورژانس کشور نام خبرنگارانی که در این حادثه مصدوم شدند را به این شرح اعلام کرده است: محمدمهدی گوهری، محمد رحیم مقدس، حسن ظهوری، مرتضی محمد صادق، ابراهیم  نژادرفیعی، مرتضی محمدزاده، زهرا رفیعی،  سهیل فرجی، نیما عبدالله پور، آیسان زرفام، فروغ فکری، رباب باباخان، زهرا کشوری، نگار اکبری، زینب رحیمی، کمال عثمانپور ، علی حاجی مرادی، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق و سعید بیداد.

رییس سازمان امداد نجات امروز عصر اعلام کرد: ۶ نفر از مصدومان با بالگرد هلال احمر و تیم امدادهوایی در حال انتقال به بیمارستان ارومیه هستند.

همچنین در ساعات آغازین امشب رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره حادثه سقوط اتوبوس حامل خبرنگاران در نزدیکی شهرستان نقده گفت: در این حادثه ۲۶ نفر در اتوبوس مصدوم شدند که متاسفانه ۲ نفر از خبرنگاران فوت شدند.

جواد آقازاده در ادامه افزود: این اتوبوس شامل ۲۰ خبرنگار، ۴ نفر از ستاد احیای دریاچه ارومیه و ۲ نفر راننده و کمک راننده بودند. وی درباره اعزام مصدومان به بیمارستان ارومیه بیان کرد: تعداد ۴ نفر از مصدومان آقایان محمدمهدی گوهری، ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادقی و حسن ظهوری با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام شدند.

به گفته آقازاده، حال عمومی سایر مصدومان خوب است اما برای اطمینان خاطر بیشتر به وسیله اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام می شوند.

پیامهای تسلیت مسولان

در ساعات ابتدایی این سانحه محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با حضور در بیمارستان نقده از خبرنگاران حادثه دیده عیادت کرد.

همچنین در حاشیه این سانحه پیامهای تسلیت و همدردی از سوی مسولانی که در ارتباط با حوزه خبر و اطلاعرسانی هستند منتشر شد.

سخنگوی دولت در پیامی فوت دو خبرنگار در پی واژگونی اتوبوس در نقده را تسلیت گفت. علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت دو تن از آنها در پیامی نوشت: 

دو نفر از خبرنگارانی که با قلم و دوربین خود به دنبال  زیست بهتر مردمان می نوشتند، دخترانمان مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در حادثه ای خونبار جان خود را در حین ماموریت از دست دادند. این حادثه را به خانواده جان باختگان، همکاران رسانه ای به ویژه ایسنایی ها و ایرنایی ها تسلیت میگویم.

 سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جان باختن دو بانوی خبرنگار مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران تسلیت گفت. او در توییتر خود نوشت: در کنار همکارانم در جامعه رسانه‌ای کشور سوگوار این جانهای بی‌قرار و مشتاقیم که ناباورانه پرکشیدند. برای مصدومین این حادثه غم انگیز نیز آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

تونل کانی سیب و احیای دریاچه ارومیه

یکی از طرحهای احیای دریاچه ارومیه، استفاده از آب رودخانه مرزی گدار است. برای انتقال آب این رودخانه تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به طول ۳۵.۵ کیلومتر حفر شده است کمتر از یک کیلومتر باقی مانده آن جزو سختترین عملیاتهای مهندسی انتقال آب در ایران شمرده می شود چون محل حفر آبرفتی است و با حجم بسیار زیادی که آب رودخانه در جریان است ابتدا باید رودخانه را مهار می کردند و پس از آن، تونل توسط دستگاه های حفار، کنده می شد.

امروز پس از مدتها که این تونل به اتمام رسیده بود خبرنگارانی که در حوزه محیط زیست و به خصوص احیای دریاچه ارومیه همیشه فعال بودند، به همراه مسولان سازمان محیط زیست برای بازدید از مراحل پایانی این پروژه و اطلاعرسانی درباره اهمیت این کار بزرگ به شهرستان نقده رفته بودند که سانحه واژگونی اتوبوس اتفاق افتاد.

47231

کد خبر 1528603

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تصادفات رانندگی محیط زیست خبرنگار دریاچه ارومیه اتوبوس حامل خبرنگاران احیای دریاچه ارومیه واژگونی اتوبوس دو خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام سازمان اورژانس یزد، واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری متعلق به تعاونی جهان گشت مهر که از بندرعباس عازم تهران بود در جاده کمربندی دچار واژگونی شد.

این اتوبوس ۱۵ نفر مسافر داشت که از این تعداد ۱۳ نفر دچار مصدومیت شدند و ۱۱ نفر از این مصدومین به بیمارستان به منتقل شدند و دو مصدوم دیگر نیز در محل حادثه توسط عوامل اورژانس درمان سرپایی شدند.

به گفته سازمان اورژانس یزد، تریاژ و درمان اولیه مصدومان حادثه در کمتر از ۴۰ دقیقه مدیریت و هم اکنون تمام مصدومان حادثه در دو بیمارستان شهید صدوقی و شهید رهنمون یزد تحت نظر می‌باشند. 

سرهنگ «رحیم حاجی ده‌آبادی» رئیس پلیس راه استان در خصوص جزئیات این حادثه گفت: این حادثه در ساعت ۵:۲۴ بامداد امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در کیلومتر چهار جاده کمربندی (مهریز به میبد) رخ داد.

وی افزود: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از لغزندگی جاده به دلیل بارش باران علت این حادثه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۱ مصدوم در تصادف محور نقده_ مهاباد
  • ۱۱ مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس در یزد اعلام شد
  • واژگونی اتوبوس در یزد / ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه