Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان، بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تجهیزات به بخش بیماران دیالیزی شهرستان ایلام اهداء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جریان آیین اهدای این تجهیزات به بخش بیماران دیالیزی، گفت: خوشبختانه در تمام شهرستان‌های استان و حتی شهرستان‌هایی که فاقد بیمارستان هستند، مرکز دیالیز وجود دارد.

او ادامه داد: علاوه بر وجود دستگاه‌های متعدد در بخش دیالیز شهرستان ایلام، سه دستگاه جدید دیالیز نیز امروز به این مرکز اضافه شده‌ است.

او مطرح کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا ، برای بیماران دیالیزی مبتلا به کرونا دستگاه جداگانه در نظر گرفته شد تا از ابتلای سایر افراد دیالیزی به این بیماری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون بیماران دیالیزی توسط دانشگاه انجام‌شده است.

او اظهار کرد: مشکلی که بیماران دیالیزی دارند این است که معمولاً چهار تا شش ساعت دیالیز آنان طول می‌کشد و تخت‌های موجود تخت‌های خشکی هستند که بیمار بر روی آنان احساس راحتی نمی‌کند ، لذا برای راحتی این بیماران اقدام به خرید سه تخت چهار شکن شده که بیماران بتوانند به راحتی بر روی این تخت‌ها دیالیز شوند.

او ادامه داد: با کمک دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و انجمن حمایت از بیماران کلیوی این تجهیزات جهت رفاه و راحتی هر چه بهتر بیماران در اختیار بخش دیالیز در شهرستان ایلام قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین یک دستگاه دیالیز جدید نیز در همین هفته تحویل گرفته‌ایم که در اختیار یکی از شهرستان‌ها که نیاز به دستگاه جدید دارد، قرار می‌گیرد.

در ادامه نیز کیخاوندی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان ضمن تشکر از توجه و حمایت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری در راستای تهیه این تجهیزات، گفت: در استان ایلام ۳۸۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که تحت حمایت این انجمن قرار دارند.

او با اشاره به این‌که بیماران دیالیزی معمولاً در هفته سه بار برای انجام دیالیز مراجعه می‌کنند، افزود: خوشبختانه واکسیناسیون بیماران دیالیزی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و هزینه‌های درمانی، دارو و آزمایش‌های مربوط به بیماران کلیوی نیز رایگان انجام می‌شود.

او ادامه داد: در جهت رفاه و آسایش بیماران دیالیزی، در تمام شهرستان‌ها بخش دیالیز وجود دارد که از مراجعه بیماران به مراکز استان جلوگیری نموده‌ است.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران دیالیزی تجهیزات پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیماران دیالیزی شهرستان ایلام بیماران کلیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری

دکتر شیوا گفت:این بخش با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

وی افزود: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است. امیدواریم با راه اندازی این بخش، بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم. 

وی گفت:این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاجی کریم مردانی آذرو استاندار محترم و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریزکه در تجهیز این بخش یاری رساندند، قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد