Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل عبیات روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز وضعیت خشکسالی به صورت رسمی از سوی سازمان هواشناسی اعلام نشده که بر اساس دستور  قرار است این درخواست با سازمان هواشناسی مکاتبه شود تا بتوان اقدامات لازم را برای پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان دنبال کرد.

وی با اشاره به وقوع خشکسالی شدید در خوزستان، افزود: نشست های متعدد شورای کشاورزی و ستاد مدیریت بحران خوزستان برگزار و الگوی کشت تابستانه متناسب با وضعیت آوردها و میزان بارش در سال آبی جدید برنامه‌ریزی شده است، در نهایت الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی اعلام شد که این الگو شامل شلتوک نیست زیرا مصرف آبی شلتوک بسیار بالاست و اولویت ما تامین آب شرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیات اضافه کرد: تامین آب شرب در راس همه نیازها قرار دارد و هر اقدامی که باعث شود آب شرب شهرها و روستاها با مشکل کیفیت مواجه شود، باید متوقف شود که این مسئله توسط جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شد و باید کشت های جایگزین کم مصرف متناسب با آورد نیز به کشاورزان معرفی شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: با توجه به شرایط خشکسالی مقرر شده است که استانداری خوزستان به طور جدی پرداخت خسارت خشکسالی و پرداخت باقیمانده خسارت‌های سیلاب سال ۹۸ به کشاورزان این استان را پیگیری کند.

عبیات افزود: ۲۷ هزار و ۷۰۰  پرونده‌ خسارت سیل سال ۹۸ خوزستان تایید شده که بیش از  ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردها در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت باید به کشاورزان سیل‌زده خوزستان پرداخت شود که تاکنون حدود ۴۶۰ میلیارد تومان (معادل ۶۳ درصد) خسارت به پرونده‌های تایید شده پرداخت و ۳۷ درصد باقیمانده است.

عبیات با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت مابقی خسارت سیل به کشاورزان ادامه داد: در حال حاضر تمام مراحل طی شده و قرار است وزارت کشور مکاتبه‌ای داشته باشد زیرا هیات دولت باید مصوبه جدیدی را برای پرداخت خسارت‌ها داشته باشد که قول دادند به زودی انجام شود.

بر اساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان، در پی کاهش ۳۵ درصدی متوسط بارش در حوضه‌های آبریز خوزستان، آورد رودخانه‌ها به مخازن سدها نیز تا خرداد ماه امسال ۴۴ درصد نسبت به شرایط نرمال کمتر شده است. حجم مفید مخازن سدهای خوزستان نیز نسبت به شرایط نرمال ۶۰ درصد کمتر است. در پی کاهش شدید آورد رودخانه‌های خوزستان، کشت شلتوک در همه حوضه‌های آبی این استان بر اساس مصوبه نشست ۱۲ اردیبهشت ماه ستاد بحران استانداری خوزستان ممنوع اعلام شده است. این ممنوعیت با واکنش کشاورزان روبه‌رو شده و تاکنون چند تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است: امسال اجازه کشت حدود ۸۸ هزار هکتار محصولات زراعی داده شده است که نسبت به سال نرمال حدود ۶۵ درصد کاهش داشته است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی ، و عمل آوری ۱۲۸ نوع محصول، از نظر کمیت و تنوع تولید جایگاه نخست کشوری را دارد.

خشکسالی شدید در حالی بعد از ۲ سال ترسالی به خوزستان بازگشته است که در سال ۹۸ وقوع سیل در حوضه‌های کارون، کرخه و دز خسارت‌های زیادی به خوزستان وارد کرد.

برچسب‌ها استانداری خوزستان خشکسالی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان وزارت نیرو سازمان هواشناسی پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان خشکسالی خوزستان استانداری خوزستان خشکسالی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان وزارت نیرو سازمان هواشناسی پرداخت خسارت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز

 ساسان کیانپور روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: حمله به همکاران عملیاتی اورژانس آقایان ذاکرزاده و سبزواری در حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس صورت گرفت که متأسفانه علاوه بر شکستن شیشه ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

او می‌گوید: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو آن با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری می باشد.

روابط عمومی اورژانس خوزستان گفت: از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است