Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هنگام عبور از بلوار پژوهش شهر ایلام متوجه نهال‌هایی میشوی که هرچند زمان زیادی از کاشته شدن آنها نمی‌گذرد اما قد بلند برخی از این نهال‌ها به کابل‌های برق رسیده است. 

دیدن این صحنه شاید بیننده را به فکر وا دارد که "چرا این درختا رو اینجا کاشتن ؟؟ مگه ندیدن این کابلا بالا سر نهالاس؟؟  " یا شاید برخی به این فکر کنند که " خیابون باید زیبا باشه … خب شهرداری باید درختا رو تو باغچه بکاره ولی چرا اداره برق کابلای برق رو درست از بالای باغچه‌ها عبور داده ؟؟ " 
اما واقعا حق با کدام گروه است ؟؟ کدام اداره‌ی در کار خود تخطی کرده است ؟!!

یکی از مشکلاتی که همواره در شهرها وجود دارد، ناهماهنگی بین ادارات مختلف از جمله آب و فاضلاب، مخابرات، گاز و برق از یک طرف و شهرداری از طرف دیگر است که چنین ناهماهنگی‌های در عرصه اجرایی ضمن اینکه مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد، سبب نوعی تعویق و اختلال در روند فعالیت‌های عمرانی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گونه ناهماهنگی در شهرها بسیار دیده می‌شود و متاسفانه ادارات دولتی مدیریت یک پارچه‌ای برای مقابله با این ناهماهنگی‌ها ندارند و زمانی که کسی پیگیر این موارد می‌شود به جمله‌ی " کی بود کی بود من نبودم " می‌رسد و در نهایت دو طرف ماجرا خود را بیگناه جلوه می‌دهند.

در این میان اتفاقی که می‌افتد هدر رفتن بیت‌المال و زمان است؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های عمرانی سطح شهرها و روستا‌ها اندر غم یک دهم این هزینه‌ها هستند و چه بسا پروژه‌هایی که بسیار کارآمد و به درد بخور هستند اما معطل یک چندم این هزینه‌های بر باد رفته‌اند و این ناهماهنگی‌ها فقط زمینه ساز تحمیل هزینه‌های مضاعف می‌شود.

مدیریت نامنسجم شهری

سید محمد امامی با اشاره به چالش‌های رو در روی شهرسازی اظهار کرد: آنچه از گذشته در نظام شهرسازی بر جا مانده، مدیریت نامنسجم شهری است؛ از مدیریت ناهماهنگ و غیر منسجم به عنوان یکی از چالش‌های معمولی و قدیمی در همه عرصه‌ها یاد می‌شود که این به تنهایی مانع از همکاری بین نهادها مختلف دولتی و عمومی می‌شود.

وی افزود: اگر شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی به همراه ادارات مختلف دولتی که عهده دار بخشی از اداره امور شهری هستند مدیریت یکپارچه و هماهنگ داشته باشند می‌توانند این چالش همیشگی را رفع کنند.

این کارشناس شهرسازی گفت: ناهماهنگی بین نهادها باعث افزایش هزینه‌های نامتعارف و شکایات مردمی می‌شود و رضایت نداشتن مردم در اداره شهر مانع از همکاری و مشارکت آن‌ها در شهرسازی می‌شود و این تنها بخشی از نتایج ناهماهنگی در مدیریت برای حکمروایی شهرسازی خواهد بود.

اداره برق باید از کابل‌های خودنگهدار استفاده کند

نورایی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اداره برق باید در این جور مکان‌ها از کابل‌های خودنگهدار استفاده کند و باید کابل‌ها را به صورت زمینی عبور دهد. 

وی افزود: بلوار‌ها و پیاده رو‌ها مسیرهایی هستند که باید در آنها درخت کاشته شود.

کابل‌های استفاده شده در بلوارها آسیب زا نیستند

شمالی سخنگوی اداره برق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کابل‌های استفاده شده در بلوارها به دلیل داشتن روکش به هیچ گونه زیستی آسیبی نمی‌رسانند.

وی افزود: شبکه‌های توزیع که در خیابان‌ها استفاده شده‌اند را ما به چند دلیل نمی‌توانیم از زیر زمین ببریم، شبکه‌های ما پدیده‌های بسیار هایتکی هستند و از هر چیزی تاثیر می‌پذیرند به همین خاطر باید به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار گیرند.

سخنگوی اداره برق ادامه داد: اگر ما بتوانیم اجازه‌ی شهرداری را برای حفاری بگیریم و شبکه‌های خود را از زیر زمین عبور دهیم، این کار هزینه‌ بسیار سرسام آوری دارد و از طرفی اگر هرگونه مشکلی برای این شبکه‌ها پیش بیاید شهرداری این اجازه‌ی را به ما نمیدهد که هر روز حفاری‌هایی را برای رفع نقص‌های شبکه داشته باشیم‌.

وی افزود: استفاده از سیستم زیرزمینی برای شبکه‌های برق سرعت عمل ما را در فعالیت‌های کاری پایین می‌آورد زیرا بخش عمده‌ای از بررسی‌های ما بررسی‌های میدانی است.

شمالی گفت: از سویی اگر ما شبکه‌ها را از زیر زمین رد کنیم ممکن‌ است دوستان ما در شهرداری برای فعالیت‌های خود مثل رسیدگی به باغچه‌ها به شبکه‌ها آسیب برسانند.

وی ادامه داد: تمام توان شرکت توزیع بر این بوده که شبکه‌ها را به کابل خودنگهدار تبدیل کند که هیچ آسیبی به موجودات زنده نرساند و ما تلاش می‌کنیم هر سال قسمت عمده‌ای از شبکه‌ها را با کابل خود نگهدار تعویض کنیم.

شمالی گفت: در رابطه با فاصله‌ی کم نهال‌های شهرداری با کابل‌های برق؛ برای شبکه‌های توزیع، یک حریم تعریف شده است که بر اساس حریم شبکه تمام اشخاص باید این حریم را رعایت کنند تا در شبکه‌های برق قطعی ایجاد نشود.

شاید اگر ما هم جای هر کدام از مدیران ادارات مختلف بودیم‌ خود را در قبال اینگونه مشکلات مسوول نمی‌دانستیم و هر کدام از ما فکر می‌کردیم کار خود را به درستی انجام می‌دهیم اما چه کسی مسوول ایجاد این هماهنگی‌ها بین ادارات استان‌ها و یکپارچه کردن برنامه‌های عمرانی استان است؟

وقت آن رسیده است که تغییری در مدیریت استان ایجاد شود و دستور کار ادارات را با هم همسو کند تا از اتلاف وقت، هزینه و نیرو جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸ 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری ایلام بیت المال کابل بلوار پژوهش اداره برق هزینه ها کابل ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۳۰۰ میلیارد ریال به بیت‌المال با اعاده اراضی ملی در اردبیل

جلال آفاقی با اشاره به بازگرداندن حدود دو هزار و ۳۶۳ هکتار از اراضی به بیت‌المال در طول سال گذشته به ارزش چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، اظهار کرد: با تشکیل یک هزار و ۷۳ پرونده در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۱۴۱ متهم به جرم تعرض به حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

او همچنین به تعداد ۱۹ هزار و ۱۸۱ اقدام پیشگیرانه در سال گذشته بدون تشکیل پرونده اشاره کرده، بر اقدامات به‌موقع دستگاه‌های متولی براساس اختیارات قانونی در جهت جلوگیری از تخریب و تصرف و تجاوز به اراضی و منابع طبیعی تأکید کرد.

لازم به ذکر است که منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیادمسکن، شرکت آب منطقه‌ای، راهداری، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، امور اراضی و شهرداری جزو دستگاه‌های دخیل در حوزه اراضی ملی و دولتی و منابع طبیعی محسوب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تبدیل شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار یک تیر با چند نشان
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر
  • وصول ۱۱۹ همت از بیت‌المال با ورود سازمان بازرسی
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • بازگشت ۴۳۰۰ میلیارد ریال به بیت‌المال با اعاده اراضی ملی در اردبیل
  • رفع تصرف بیش از یکهزار متر مربع از اراضی ملی اهواز
  • بازگشت ۲ هزار هکتار از اراضی ملی اردبیل به بیت المال
  • بازگشت افزون‌بر ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در اردبیل به بیت‌المال
  • تخریب ۲۴ اصله پایه شبکه برق در شهر گلشن