Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@18:17:34 GMT

سرمایه گذاری خارجی در جهان به شدت ریزش کرد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۹۵۶۵

سرمایه گذاری خارجی در جهان به شدت ریزش کرد

آنکتاد از کاهش سرمایه گذاری خارجی در جهان به یک تریلیون دلار به دلیل کرونا خبر داد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایسنا، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد- آنکتاد- در گزارشی اعلام کرد: مجموع سرمایه گذاری خارجی در جهان در سال ۲۰۲۱ به یک تریلیون دلار دلار کاهش یافته که این رقم ۳۵ درصد کمتر از رقم ثبت شده در سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان همچنین کمترین میزان سرمایه گذاری خارجی در سراسر جهان از سال ۲۰۰۵ بدین سو محسوب می شود.

بیشترین کاهش در سرمایه گذاری خارجی مربوط به کشورهای توسعه یافته بوده نسبت به سال قبل ۵۸ درصد کمتر شده است. همچنین به تفکیک آماری، سرمایه گذاری خارجی در اروپا ۸۲ درصد و در منطقه آمریکای شمالی ( شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک) ۴۲ درصد کاهش یافته است.

این کاهش در سرمایه گذاری خارجی در کشورهای در حال توسعه از همه کمتر و تنها معادل هشت درصد به طور متوسط بوده است.

در بین کشورهای مختلف، چین به مانند سال قبل کماکان اصلی ترین مقصد سرمایه گذاری های خارجی در جهان بوده و در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

این رقم به نسبت سال ۲۰۲۰ بیانگر افزایش شش درصدی بوده و به این ترتیب چین تنها اقتصاد در بین اقتصادهای بزرگ محسوب می شود که روند جذب سرمایه خارجی آن صعودی باقی مانده است.

طبق اعلام آنکتاد، اصلی ترین دلیل کاهش قابل توجه سرمایه گذاری خارجی جهان در سال ۲۰۲۱ ناشی از شیوع کرونا و نگرانی از فضای نامطیمن ایجادشده از آن بوده است.

تخمین زده می شود که با پیشرفت در مقابله با کرونا در سال جاری، روند سرمایه گذاری خارجی مجددا به جریان افتاده و کشورهای مختلف شاهد ورود موج تازه ای از سرمایه ها از خارج مرزهای خود باشند با این حال انتظار می رود که امسال هم کرونا به مانند سال قبل به عنوان اصلی ترین عامل کاهش انگیزه سرمایه گذاران خارجی برای انجام پروژه های جدید عمل کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی پول نیوز کرونا اقتصاد جهانی سرمایه گذاران سرمایه گذاری خارجی خارجی در جهان سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر به تشریح دستاوردهای پلیس فرودگاه‌های کشور پرداخت و اظهار داشت: از شروع طرح نوروزی تا امروز همکارانم در پلیس فرودگاه‌های کشور بر تأمین امنیت فرودگاه‌های سطح کشور و مسافران نوروزی اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: تعداد ۷ هزار و ۲۵۴ نفر از مسافران از پروازهای داخلی بهره بردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یک درصدی داشته است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تعداد مسافران پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را ۲ هزار و ۹۸ نفر بیان کرد و افزود: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش ۲۳ درصدی است.

سردار بنی اسدی فر اضافه کرد: با اقدامات مؤثر پیشگیرانه وقوع جرایم، در این حوزه شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت‌ها به همت همکارانم در پلیس فرودگاه‌های کشور بوده و این در حالی است به همان میزان کشفیات نیز کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی از همکاری خوب مردم با پلیس گفت و خاطر نشان کرد: نتیجه این همکاری کاهش ۸۱ درصدی کشفیات اقلام ممنوعه است.

سردار بنی اسدی فر در پایان تصریح کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور در آمادگی کامل برای تأمین نظم و امنیت مسافران نوروزی و خدمت به آنان هستند.

کد خبر 6063369

دیگر خبرها

  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)