Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود چهار پاتوق سالمندی در منطقه ۹ شهر اصفهان، گفت: پاتوق‌های سالمندی با نام پاتوق تجربه با هدف تأمین ارتباطات سالمندان در شهر اصفهان به وجود آمده که در بودجه امسال راه اندازی پاتوق‌های تجربه در محلات دیگر شهر دیده شده است.

مسعود مهدویان فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان شهر دوستدار سالمند و پیوسته به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند است که در بحث شهر دوستدار سالمند مؤلفه‌های مختلفی مانند سلامت سالمندی، اشتغال سالمند، تسهیل عبور و مرور و حمل ونقل برای دستیابی به ارتباطات اجتماعی حوزه سالمندی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه سالمندان در حقیقت دچار یک انزوا و دوری از جامعه می‌شوند باید محیط‌های شهری مناسبی برای تعاملات آنها وجود داشته باشد و سالمند بتواند در آن فضاها با هم سن وسال های خود ارتباط داشته باشد تا از انواع بیماری‌های روحی روانی دور باشد.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در خصوص ایجاد و راه اندازی پاتوق‌های سالمندی اظهار کرد: پاتوق‌های سالمندی با نام پاتوق تجربه با هدف تأمین تعاملات و ارتباطات سالمندان در شهر اصفهان به وجود آمده که بستری برای ایجاد همبستگی اجتماعی بین سالمندان، تبادل تجربیات، افزایش سلامت روحی روانی اجتماعی و تقویت روابط بین فردی در حوزه سالمندی است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ۲۲۰ محله در شهر اصفهان و پراکندگی سالمندان در این محلات چشم انداز ما این است که در هر محله یک پاتوق تجربه برای سالمندان داشته باشیم در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده که در حال حاضر در منطقه ۹ شهر اصفهان چهار پاتوق تجربه راه اندازی شده و به مرور این پاتوق‌ها در سطح شهر افزایش می‌یابد.

مهدویان‌فر با بیان اینکه این پاتوق‌ها فضای ارتباطی سالمندان با یکدیگر است، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری راه اندازی پاتوق‌های تجربه سالمندی در محلات دیگر دیده شده و امسال در سایر مناطق و محلات این پاتوق‌ها راه اندازی می‌شوند.

کد خبر 502429

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پاتوق تجربه اصفهان شهر دوستدار سالمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پاتوق تجربه شهر اصفهان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی

عباس علی آبادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وزیر صنعت همچنین وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟
  • همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ بیشتر می‌شود
  • پاکسازی پاتوق معتادین متجاهر در طرح «ساماندهی آسیب‌های اجتماعی»