Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@19:40:45 GMT

اثربخشی واکسن کووایران برکت چند درصد است؟

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۹۸۴۴

اثربخشی واکسن کووایران برکت چند درصد است؟

به گزارش فارس، مدیر پروژه تولید واکسن «کوو ایران برکت» درباره این واکسن اظهار داشت: نتایج فاز یک این واکسن نشان داد ایمن است و نتایج فاز دوم در سنین ۱۸ تا ۷۵ سال نشان داد که سرم خون افرادی که به آن‌ها واکسن تزریق شده بود، به‌میزان ۹۳.۵ درصد قدرت خنثی کردن ویروس کرونا را دارد و بنابراین ایمنی‌زایی این واکسن نیز در سطح بسیار خوبی است و میزان اثربخشی واکسن برکت پس از پایان فاز سوم مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن جلیلی گفت: واکسن «کوو ایران برکت» را روی واریانت انگلیسی تست کردیم که نشان داد این واکسن روی ویروس جهش‌یافته انگلیسی نیز مؤثر است.

برکت به‌زودی در سبد واکسیناسیون کشور قرار می‌گیرد
مدیر پروژه تولید واکسن «کوو ایران برکت» افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به داده‌های حاصل از فاز ۱ و ۲ مجوز مصرف اورژانسی داوطلبانه را به این واکسن کرونا داده است بنابراین این واکسن به‌زودی در سبد واکسیناسیون کشور قرار خواهد گرفت.

درخواست یک کشور اروپایی برای خرید واکسن کوو ایران برکت
جلیلی ادامه داد: تاکنون ۱۲ کشور جهان از جمله کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی و یک کشور اروپایی از ما درخواست کرده‌اند به آن‌ها واکسن صادر کنیم اما سیاست صادرات واکسن برکت را وزارت بهداشت ترسیم می‌کند و ما مطیع سیاست این وزارتخانه در زمینه صادرات هستیم.

نتایج واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود
وی در پاسخ به این سؤال که آیا نتایج واکسن کوو ایران برکت به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود تصریح کرد: ما در حال آماده‌سازی مدارک و مستندات موردنیاز برای سازمان جهانی بهداشت نیز هستیم اما مدارک نهایی وقتی ارسال خواهد شد که داده‌های فاز سوم مطالعه بالینی ما تکمیل شود بنابراین در زمان حاضر ما داده‌های فاز یک و دو را مطابق درخواست سازمان جهانی بهداشت تنظیم می‌کنیم و به‌محض این‌که فاز سوم به‌طور کامل به پایان رسید این نتایج را به سازمان جهانی بهداشت ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است در زمان حاضر واکسن کوو ایران برکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد و تمام ۲۰هزار داوطلب این فاز، حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و پس از بررسی این واکسن ایرانی کرونا در کمیته بالینی و اخلاق، وزارت بهداشت مجوز مصرف اورژانسی این واکسن کرونا را صادر کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کوو ایران برکت واکسن کوو فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید

به گزارش قدس آنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می دهد ضریب جینی ایران در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و به کمترین رقم طی ۸ سال گذشته رسیده است.

ضریب جینی ایران که میزان شکاف درآمدی را نشان می دهد در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۵.۵ درصد اعلام شده بود اما این رقم در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۰.۷ واحدی به ۳۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

ضریب جینی ارقامی از ۰ تا ۱۰۰ را در برمی‌گیرد که هرچه این رقم بیشتر باشد دلالت بر شکاف و نابرابری درآمدی بیشتر در یک کشور دارد. به عبارت بهتر، اگر همه افراد جامعه به اندازه هم درآمد داشته باشند، ضریب جینی معادل صفر و اگر تمام درآمدها تنها به یک نفر برسد، ضریب جینی ۱۰۰ است که این بدترین حالت ممکن خواهد بود.

بدین ترتیب پس از ۸ سال دوباره ضریب جینی ایران به رقم ۳۴.۸ درصد رسیده است.  بانک جهانی در سال ۲۰۱۴ نیز رقم ضریب جینی ایران ۳۴.۸ را  درصد اعلام کرده بود. کمترین رقم ثبت شده برای ضریب جینی در ایران طی سه دهه گذشته مربوط به سال ۲۰۱۳ است که این رقم به ۳۴ درصد رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مایه برکت بود
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل