Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای ملی زعفران گفت: بر اساس آمار‌ها سال گذشته ۳۲۵ تومان زعفران به بیش از ۷۰ کشور دنیا صادرات داشته‌ایم که ۸۲ درصد زعفران را ۱۰ کشور مهم صادر کرده‌ایم. فرشید منوچهری در گفت‌وگو با میزان، درباره میزان تولید و صادرات زعفران گفت: سطح زیر کشت زعفران بالغ بر ۱۲۵ هزار هکتار است. در سال ۹۸ و ۹۹ وزرای وقت جهاد کشاورزی میزان تولید را ۵۰۰ تُن اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دبیر شورای ملی زعفران گفت: آمار و مستندات ما نیز درباره سطح زیر کشت مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است.   وی افزود: زعفران گیاهی سازگار با کم آبی و شرایط سخت حاشیه کویری است و برای مناطق کم آب منفعت و محصول استراتژیک است.   منوچهری بیان کرد: بیش از یک میلیون نفر از کشت زعفران در مناطق محروم بهره می‌برند و اگر کشت زعفران را از آنان سلب کنید به علت نداشتن آب محصول دیگری نمی‌تواند کشت کنند بنابراین زعفران یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود.   دبیر شورای ملی زعفران گفت: میزان تولید زعفران و سال زراعی زعفران در مهر و آبان ماه به دست می‌آید و میزان تولید امسال مربوط به سال زراعی ۹۹ است که این میزان ۵۰۰ تن اعلام شده است.
منوچهری افزود: بر اساس آمار‌ها سال گذشته ۳۲۵ تومان زعفران به بیش از ۷۰ کشور دنیا صادرات داشته‌ایم که ۸۲ درصد زعفران را ۱۰ کشور مهم صادر کرده‌ایم.     بیشتر بخوانید: رونق احتمالی بازار زعفران طی روز‌های آینده/ انقضای زعفران ۲ سال است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی تولید صادرات زعفران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید صادرات زعفران میزان تولید زعفران گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است