Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:20:14 GMT

حیات وحش خلخال کم نظیر است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۰۱۱۳

حیات وحش خلخال کم نظیر است

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:طبیعت وحیات وحش خلخال در نوع خود کم نظیر است.

فرهاد ابراهیمی روز پنجشنبه در مراسم معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: طبیعت بکر و کم نظیر منطقه و وجود گونه‌های گیاهی و جانوری شاخص در آن، موهبتی است که در اختیار مردم این شهرستان قرار گرفته و حفظ آن نیازمند مشارکت مردم و همکاری مسئولان سایر دستگاه های  اجرایی دخیل با اداره حفاظت محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود منطقه بزرگ حفاظت شده آق‌داغ در خلخال به وسعت 88  هزار هکتار،افزود: این امر اهمیت  مسئولیت حفاظت محیط زیست در این شهرستان را دو چندان کرده است .

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ سازی اظهار کرد: اطلاع رسانی از موقعیت مناطق و هشدارهای به موقع صورت گرفته از سوی اصحاب رسانه موجب شده تا تخلفات زیست محیطی کاهش یافته و فرهنگ آشتی با طبیعت جایگزین برخوردهای خشن با محیط زیست شود.

در این مراسم فریدون بابایی فرماندار خلخال نیزبا اشاره به اهمیت  حفاظت از داشته‌های طبیعی و زیست محیطی این شهرستان از تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست خلخال  در حفظ و صیانت از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در مناطق مختلف این شهرستان قدردانی کرد.

وی گفت: انتظار می‌رود مسئول جدید اداره حفاظت محیط زیست خلخال در کنار تلاش برای حفظ عرصه‌های طبیعی و تشدیدبرخورد با متخلفان شکار صید غیر مجاز در حمایت از متقاضیان و مجریان طرح‌های تولیدی و اشتغال زای منطقه با نظر مثبت تلاش کند =.

در این مراسم با تقدیر از تلاش  مهدی کسایی رئیس سابق  اداره حفاظت محیط زیست خلخال  امین شکوری مقدم به عنوان رئیس جدید این اداره  معرفی و منصوب شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اداره حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند