Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:54:00 GMT

کشت گل و گیاهان زینتی در ۴۷۵ هکتار از اراضی رودسر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۰۱۱۷

کشت گل و گیاهان زینتی در ۴۷۵ هکتار از اراضی رودسر

ایسنا/گیلان رئیس جهاد کشاورزی رودسر، با بیان اینکه ۴۷۵ هکتار از اراضی شهرستان رودسر زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد، گفت: این شهرستان قطب پرورش گل و گیاهان زینتی استان گیلان است.

عبدالله غلامپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد از محل گل و گیاه عاید گلکاران چابکسری می شود، افزود: ۴۷۵ هکتار از اراضی شهرستان رودسر زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالیت ۲۱۰۰ باغدار رودسری در عرصه پرورش گل و گیاه خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه به طور میانگین پنج میلیون و ۲۰۰ هزار اصله گل در شهرستان رودسر تولید می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودسر، این شهرستان را قطب پرورش گل و گیاهان زینتی استان گیلان دانست و اضافه کرد: گل و گیاه تولید شده در این شهرستان علاوه بر استان گیلان و استان های مجاور، در خارج از کشور نیز بازار دارد.

غلامپور، از تولید ۲۶۰ تن گل گاوزبان در شهرستان رودسر طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این میزان تولید گل گاوزبان نسبت به سال قبل تر ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی سطح زیر کشت گل گاوزبان در شهرستان رودسر را ۴۸۰ هکتار دانست و بیان کرد: همچنین ۴۵۰۰ باغدار در عرصه پرورش گل گاوزبان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رودسر گل و گياهان زينتي گل گاوزبان گل و گیاهان زینتی شهرستان رودسر گل گاوزبان پرورش گل کشت گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • گاز برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان