Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم خوزستان باید بروز کرونای هندی و فرم جهش یافته ویروس کرونا را جدی بگیرند تا روند بیماری نزولی‌تر و وضعیت باثبات حفظ شود و تا حدود زیادی ویروس کرونا در خوزستان مهار شده است.

او با بیان اینکه ویروس موتاسیون یافته جدید کرونا تحت عنوان کرونای هندی در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور شیوع پیدا کرده است، افزود: با توجه به شرایط موجود، از مردم تقاضا می‌شود از سفر به استان‌های درگیر کرونای نوع هندی همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از استان بوشهر پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابول نژادیان بیان داشت: افراد شاغل در عسلویه و پارس جنوبی، در صورت بروز کوچکترین علائم، در همان مناطق مانده و از سفر به خوزستان پرهیز کنند تا خانواده‌هایشان آسیبی نبینند و بیماری در استان گسترش پیدا نکند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: شرایط در خوزستان به گونه‌ای است که پرسنل درمان و مراکز درمانی، اکنون فرصت انجام عمل‌های جراحی غیر ضروری و غیر کرونایی را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف

امام جمعه قزوین گفت: در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه مردم، فرهنگ مردم، خواسته مردم و امنیت محیط زیستی و زندگی مردم را داشته باشید و مشارکت مردم را بالا ببرید، این‌ها موفقیت و برکت را با خود به همراه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه _پنجم فروردین+ در دیدار با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: مسکن، تسهیل امر مسکن و مخصوصاً مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است، هر کجا ما مردم را کنار بگذاریم همان جایی است که کار ما لنگ می‌شود.

وی افزود: در عرصه مسئولیتی شما هم همین‌طور است، تلاش کنید مردم شوق پیدا کنند و خودشان به میدان بیایند، شما هم برای آن‌ها احترام قائل باشید و حتی آن‌ها را سر پروژه‌ها ببرید و نظرات آن‌ها را جویا شوید.

در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه مردم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه مردم، فرهنگ مردم، خواسته مردم و امنیت محیط زیستی و زندگی مردم را داشته باشید و مشارکت مردم را بالا ببرید، این‌ها موفقیت و برکت را با خود به همراه دارند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: رعایت حال زمین‌های حاصل‌خیز هم بسیار حائز اهمیت است، زمین‌های حاصل‌خیز چیزی نیست که ما آن‌ها را از دست بدهیم و بعد راحت بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم، ما می‌توانیم از زمین‌های درجه ۳ و زمین‌هایی که به درد کشاورزی و کشت و کار نمی‌خورند، برای مسکن استفاده کنیم، گاهی ممکن است این زمین درجه ۳ برای ساخت مسکن درجه یک باشد.

وی ادامه داد: هر روز که بگذرد ما بیشتر قدر زمین‌های حاصل‌خیز و مرغوب کشاورزی را می‌دانیم، بنابراین نباید به آن‌ها آسیب وارد کرد، ما انتظار داریم در حوزه کاری شما این مسائل رعایت شود. شما باید با دیانت و ایمان کار خود را پیش ببرید تا بلا بر سر زمین‌های مرغوب کشاورزی و زمین‌های حاصل‌خیز نیاید.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه مدرسه، فضای بهداشتی و درمانی، پارک و فضای ورزشی جزو ضروریات زندگی امروز مردم است، گفت: بنابراین در ساخت شهرک‌ها و نواحی شهری منفصل باید این موضوع لحاظ شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه بخشی از حوزه جوانی جمعیت به مسکن مربوط می‌شود، تصریح کرد: در فضای کاری شما باید این طور باشد که برای حوزه جوانی جمعیت بگویید ما به فلان تعداد خانواده روحیه داده‌ایم و گفته‌ایم غصه مسکن را نخورید، ما زمین و زمینه آن را فراهم می‌کنیم.

در باب سلامت اداری و نیروی انسانی دقت شود

وی افزود: در باب سلامت اداری و نیروی انسانی در مجموعه راه و شهرسازی دقت شود که آیا کارشناس ما دقیق کارشناسی می‌کند یا ناظر ما نظارتش را درست اعمال می‌کند یا خیر. در بحث نیروها باید به سلامت نیروی انسانی فکر کنیم، باید به سلامت کسانی که در نقاط کلیدی مجموعه هستند فکر کنیم، باید معلوم باشد این‌ها کارشان را درست انجام می‌دهند یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: البته اکثر نیروها سالم و مسئولیت‌پذیر هستند، تعهد را می‌فهمند و حلال و حرام سرشان می‌شود، اما همان تعداد اندکی که ممکن است مسئولیت‌پذیر و متعهد نباشند، کار دست مجموعه می‌دهند، این جاها بزنگاه‌های خوف و خطر است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خیلی‌ها آمده‌اند در زمین کسانی که قبلاً بوده‌اند و زمینه را خراب کرده‌اند، باندبازی کرده و لطمه خورده‌اند، اگر کسی متدین باشد و این گونه لطمه بخورد، خسرالدنیا و الاخره می‌شود، بنابراین لازم است همه ما در محیط کار خودمان به این مسئله دقت کنیم.

وی با یادآوری اینکه در یکی از جاده‌های فرعی بنده شاهدم هر یک یا دو سال تمام زیرساخت‌های آسفالت را فراهم می‌کنند و صاف می‌شود، گفت: اما در زمستان مجدداً این جاده به سرنوشت قبلی دچار می‌شود.

اسم پیمانکاران راهسازی حرام‌کننده سرمایه مردم در جاده‌ها نصب شود

امام جمعه قزوین تأکید کرد: مردم آن منطقه دائم سوال می‌کنند این مسئولینی که این بودجه را خرج می‌کنند و اینجا را برای آسفالت صاف می‌کنند، آیا نمی‌دانند این جاده بدون آسفالت مجدد در سال آینده به شکل سابق در می‌آید؟ وقتی قصد آسفالت ندارید چرا اینقدر هزینه می‌کنید؟ اگر زیرساخت را درست کرده‌اید، پس مرحله بعدی را هم انجام بدهید.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: کیفیت ساخت‌وساز راه و مسکن حائز اهمیت است، برخی جاده‌ها را می‌بینیم که هنوز عمر چندانی از ساخت آن‌ها نگذشته و از بین رفته‌اند، باید اسم چنین پیمانکاری را تابلو کنیم و ابتدای این جاده نصب کنیم تا مردم در جریان باشند، چه کسی سرمایه آن‌ها را حرام کرده است.

کد خبر 747681

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید