Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شانزدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای موضوعات مبارزه با تروریسم بین المللی و سایر چالش های قرن معاصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قدس آنلاین: در شانزدهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای موضوعات مبارزه با تروریسم بین‌المللی و سایر چالش های قرن معاصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست دبیران شورا و مشاوران امنیت ملی هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان به صورت حضوری و دبیر شورای امنیت چین به صورت مجازی شرکت و در مورد تامین ثبات و امنیت در فضای سازمان همکاری های شانگهای و گسترش همکاری های کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تروریسم، جدایی خواهی و افراط گرایی تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان بر غیر قابل قبول بودن استانداردهای دوگانه در امر مبارزه با تروریسم، جدایی خواهی و افراط‌گرایی تاکید کردند.

همچنین بحث همه گیری کرونا، مشکلات امنیتی مربوط به آن و رفع پیامدهای این بیماری نیز در محور مذاکرات طرف ها قرار داده شد.

در اطلاعیه مربوط به این نشست آمده است که همچنین بحث و بررسی موضوعاتی مانند مقابله با قاچاق سلاح و مواد مخدر، جرایم سازمان یافته فرامرزی و تأمین امنیت بین المللی اطلاعات از دیگر محورهای مهم دستور کار این نشست عنوان شده است.

در این نشست حل بحران افغانستان و برقراری صلح پایدار در این کشور یکی از عامل کلیدی در حفظ صلح، امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری های شانگهای عنوان شد. همچنین تاکید شد که بحران افغانستان راه حل نظامی نداشته و روند صلح فراگیر در این کشور باید توسط خود افغان ها و تحت رهبری آنها و با در نظر گرفتن منافع مردم و تمام گروه های قومی این کشور دنبال شود.

همچنین به نقش محوری سازمان ملل در روند صلح افغانستان تاکید شده و از جامعه جهانی و قبل از همه از کشورهای کمک کننده خواسته شد تا حمایت های خود از افغانستان ادامه دهند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین موضوع تهیه اسناد اجلاس سران سازمان را که در ماه سپتامبر در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار دادند.

در حاشیه این نشست تعدادی از دبیران شورای امنیت کشورهای عضو دیدارهای دوجانبه دایر کردند.

نشست بعدی دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سال 2022 در ازبکستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان همکاری شانگهای مبارزه با تروریسم امنیت افغانستان دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای مبارزه با تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد