Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:45:34 GMT

غفلت از ظرفیت خطوط ریلی شهرستان طبس

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۰۴۲۰

غفلت از ظرفیت خطوط ریلی شهرستان طبس

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما در خراسان‌جنوبی در بسیاری از حوزه‌های زیرساختی مشکلات و کمبودهایی داریم و از جنبه دیگر از ظرفیت‌های موجود در استان نیز به نحو مطلوب استفاده نمی‌کنیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: به عنوان مثال در حوزه راه آهن ما از نبود خطوط ریلی در مرکز استان گلایه به حقی داریم ولی از ظرفیت راه آهن در شهرهای غرب استان و شهرستان طبس به نحو مطلوب استفاده نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیرایی با اشاره به اینکه ظرفیت راه آهن طبس در بٌعد شکوفایی اقتصادی و خدماتی بسیار حائز اهمیت است، ادامه‌داد: اما به نظر من چه از نظر جابه جایی بار و مسافر از حدأکثر ظرفیت آن استفاده نمی‌شود که در این زمینه باید تدبیری بیندیشیم.

وی گفت: متأسفانه گاه در زبان مسئولان و حتی رسانه‌ها طوری موضوع ریل و راه آهن مطرح می‌شود که انگار خراسان‌جنوبی اصلاً راه آهن ندارد و ظرفیت شهرستان طبس در این زمینه دیده نمی‌شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهنی که از بافق- خواف و شهرهای غرب استان می‌گذرد، آغاز شده است ولی به راستی این موضوع چقدر در رسانه‌های استان مورد توجه قرار گرفته است.

نصیرایی بیان‌کرد: در یک مثال مردم ما حاضرند برای رفتن به بندرعباس مسیر طولانی را با اتوبوس طی کنند ولی به واسطه معرفی نشدن ظرفیت‌ها از خط ریلی موجود در طبس استفاده نکنند که در این حوزه گلایه‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که رفت و آمد از جاده‌ها و با اتوبوس …خطراتی را به همراه دارد ولی با استفاده از خطوط ریلی این خطرات کاهش می‌یابد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس یادآور شد: البته پروژه راه آهن چابهار – زاهدان به بیرجند که از نهبندان و سربیشه می‌گذرد نیز حائز اهمیت است و سرعت در اجرایی کردن آن را خواستاریم.

نصیرایی افزود: البته باید توجه کنیم که پروژه راه آهن چابهار- زاهدان – بیرجند تا زمان به ثمر رسیدن حدأقل چند سال طول می‌کشد و تا آن زمان باید از ظرفیت‌های موجود خطوط ریلی استان به نحو احسن استفاده کرد.

کد خبر 5243160

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن اداره کل راه آهن شرق انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی شورای شهر کرمانشاه نتایج شمارش آرا گرگان عکس استانها بوشهر دهه کرامت انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا مشارکت مردم در انتخابات واکسن کرونا خطوط ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حسن عباسی افزود: سد مهاباد در نزديكي شهر واقع شده و ظرفيت آبراه ها و بستر رودخانه پايين دست سد نيز محدود است، بر همين اساس بخشي از آب آن در فصل بارش بايد رهاسازي شود تا سد ظرفيت لازم براي ورود آب حاصل از بارش هاي ديگر را داشته باشد.

او اضافه کرد: اگر ظرفيت آب سد تكميل شود و به اصطلاح سد سرريز كند، در صورت بارش باران شديد و افزايش ورودي آب، بايد تمامي حجم آب ورودي از دريچه ها خارج شود كه اين امر ممكن است مشكلاتي را به دنبال داشته باشد.

او اضافه کرد: مرحله دوم عملیات رهاسازی آب از سد مهاباد از ششم فروردین ماه سال جاری با میزان ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آغاز شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اينكه هم اكنون درصد زیادی از ظرفيت درياچه سد مهاباد از آب پُر است، افزود: با افزايش دوباره آب پشت درياچه سد و نزديك شدن به مرحله سرريز، رهاسازي آب دوباره انجام می شود.

عباسی گفت: با رهاسازی این میزان آب، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

سد مهاباد يكي از سدهاي قديمي كشور با حدود 50 سال قدمت است و ظرفيت ذخيره آب در درياچه پشت سد مشخص و محدود است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • نباید از وجه رسانه‌ای شعر غفلت کنیم
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳