Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@09:41:51 GMT

نخست وزیر که به حبس ابد محکوم شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۰۴۹۰

دادگاه آبیجان، «گیوم سورو - Guillaume Soro» نخست وزیر سابق ساحل عاج را به جرم تضعیف امنیت کشور و لطمه زدن به آن، به صورت غیر حضوری به حبس ابد محکوم کرد. ا

به گزارش برنا، از مجله «آفریقا ریپورت»، در دادگاهی که روز چهارشنبه تشکیل شد، سورو و ۱۹ نفر از طرفدارانش به جرم توطئه، تلاش برای تضعیف اقتدار دولت و همچنین انتشار اخبار نادرست برای بی اعتبار کردن نهادها و عملکرد آنها متهم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سورو پیشتر و در آوریل سال ۲۰۲۰ به جرم اختلاس به ۲۰ سال زندان، پرداخت ۴.۵ میلیارد فرانک سی‌اف‌ای آفریقای غربی و محرومیت ۵ ساله از حقوق شهروندی محکوم شده بود.

 

بی‌.بی.سی فرانسوی هم نوشته، سورو به دلیل غیر قانونی بودن حقایق عنوان شده مربوط به سال ۲۰۱۹ محاکمه شد.

 

در دادگاه، «توره موسی - Toure Moussa » مدیر ارتباطات سورو و « آفوسیاتا لامینه بامبا - Affousiata Lamine Bamba » از وزرای سابق دولت سورو هم به ۲۰ سال زندان محکوم شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم دولت حقوق زندان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» در این کشور فیلتر شد

کاربران در پاکستان از اواسط فوریه مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند، اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل‌های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی‌ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.

این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است، اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.

دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است.

دیگر خبرها

  • خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)
  • دادگاه حقوقی تهران، آمریکا را به پرداخت یک میلیارد دلار محکوم کرد
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!