Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجتبی دلاوری پاریزی در خصوص برگزاری این انتخابات اظهار کرد: مهلت ثبت نام داوطلبان در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم 31 خرداد ماه تعیین شده بود که بر اساس پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب دستگاه نظارت، تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفتم تیرماه سال جاری تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از متقاضیان نامزدی هیات مدیره سازمان درخواست می شود  در فرصت ایجاد شده ضمن مطالعه کامل نظام نامه انتخابات که در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان قم درج شده، برای ثبت نام به دبیرخانه هیات اجرایی واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان قم مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به زمان برگزاری این انتخابات اظهار کرد: زمان برگزاری انتخابات در اواخر شهریور و اوایل مهرماه سال جاری است که البته با توجه به نزدیکی به ایام اربعین درخواست تغییر زمان برگزاری انتخابات به دستگاه نظارت داده شده که در صورت موافقت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

هیات مدیره نظام مهندسی قم ۱۱ عضو خواهد داشت

وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در رشته های هفتگانه عضو دارد که بر اساس ضوابط ابلاغی، می تواند ۱۱ نفر عضو هیات مدیره داشته باشد که ۶ نفر در گروه عمران، ۲ نفر گروه تاسیسات و ۳ نفر شامل گروه معماری و شهرسازی است.

دلاوری با اشاره به شروط نامزدی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: از جمله مهمترین شرایط نامزدی در انتخابات هیات مدیره آن است که مدارک تحصیلی داوطلبان، مدرک کارشناسی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یکی از رشته های اصلی هفتگانه مهندسی باشد و همچنین دارای پروانه معتبر اشتغال به کار مهندسی پایه یک در همان رشته باشند و دو سال نیز از زمان دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی آنها تا تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ گذشته باشد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همچنین در خصوص دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان اموری که زمینه منافع متعارض را فراهم می‌آورد اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه برخی از دستگاه ها، تعارض منافعی با عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ها داشتند و در این زمینه ممانعت هایی وجود داشت که البته این بخشنامه تغییر کرده و کارکنان برخی از دستگاه ها که نقشی در صدور پروانه ندارند می توانند کاندیدا شوند که جدول کامل آن نیز در سایت سازمان منتشر شده است.

 

پروانه اشتغال به کار مهندسی کاندیداها باید دارای اعتبار باشد

دلاوری تاکید کرد: کاندیداها می بایست هم عضو سازمان باشند و هم این‌که پروانه اشتغال به کار مهندسی آنان دارای اعتبار باشد.

وی گفت: با توجه به وضعیت کرونایی در یک سال و نیم گذشته، برخی از پروانه ها که تاریخ آنها به اتمام رسیده بود به صورت خودکار تمدید شده است، در این راستا آن دسته از پروانه هایی که از ابتدای سال 99 فاقد اعتبار بوده، تا تاریخ ۳۱ تیر ماه تمدید شده است و این افراد برای ثبت نام مشکلی ندارند.

دلاوری با بیان این‌که از دیگر شرایط برای کاندیداتوری هیات مدیره نظام مهندسی، نداشتن محکومیت انتظامی قطعی درجه سه و بالاتر است افزود: چنانچه عضوی قبلا محکومیتی داشته باید ۷ سال از زمان صدور رای قطعی آن گذشته باشد و در عین حال محکومیت قضایی و ورشکستگی و بیش از دو بار نیز خلع ید در پیمانکاری عمرانی نداشته باشد.

 

هیات اجرایی در حال بررسی برگزاری انتخابات الکترونیکی است

رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان این‌که هیات اجرایی در حال بررسی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است افزود: در این زمینه نرم افزارهای مختلف طراحی شده از سوی شرکت ها در حال بررسی و امتحان آزمایشی است و به نظر می‌رسد بتوانیم با فراهم آوردن شرایط و بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری این انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: لازمه احراز هویت اعضا برای شرکت در رای گیری، در اختیار داشتن شماره تماس آنان به همراه کد ملی است که از آن دسته از اعضایی که شماره تلفن همراه آنان به هر دلیل تغییر کرده، یا شماره آن‌ها بنام خودشان نیست، درخواست می شود برای ثبت شماره جدید خود تا قبل از برگزاری انتخابات به دبیرخانه سازمان مراجعه و شماره جدید را ثبت کنند؛ هر چند که برگزاری الکترونیکی در نهایت پس از موافقت دستگاه نظارت انتخابات در استان و کشور صورت می گیرد.

دلاوری همچنین عنوان کرد: از مهندسان پایه یک عضو سازمان که شرایط نامزدی انتخابات را دارند درخواست می شود که در این انتخابات داوطلب شوند تا بتوان در نهایت با برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری اعضا، جایگاه سازمان را در سطح استان و کشور حفظ و ارتقاء داده و در نهایت منشاء خدمات ارزشمندی برای شهروندان بوده و از سویی دغدغه های جامعه مهندسی به نحو مطلوب دنبال شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات قم مهلت ثبت نام داوطلبان اشتغال به کار مهندسی برگزاری انتخابات هیات اجرایی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره کلیات و جزئیات لایحه دوفوریتی تمدید مدت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، با تصویب این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

ماده واحده- مهلت اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۴/۱۳ از تاریخ اتمام آن مهلت ۱۴۰۲/۴/۱۳ به مدت ۲ سال تمدید می‌شود.

قانون اساسنامه شرکت ملی پست مشتمل بر ۳۴ ماده و ۱۵ تبصره در جلسه مورخ سیزدهم تیرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی تصویب شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال در تاریخ ۱۳۹۵/۵/۶ به تأیید شورای نگهبان رسید.

کد خبر 6085404 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟
  • آخرین تحولات مدیریت استقلال پس از واگذاری
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس/ اردیبهشت خطرناک!
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • صحبت مهم عضو هیات مدیره استقلال درباره آینده نکونام
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت