Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران ایرانی در آذربایجان غربی، اتحادیه جهانی روزنامه نگاران ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، این واقعه را تسلیت گفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه جهانی روزنامه نگاران ترکیه در بیانیه ای با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل خبرنگاران ایرانی در آذربایجان غربی که منجربه جان باختن دو خبرنگار و مجروح شدن 21 خبرنگار دیگر شد را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه برای جان باختگان، رحمت و برای جامعه رسانه‌ای ایران صبر مسئلت کرد. 

با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح روز چهارشنبه تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد و در این سفر دو روزه 20 خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه 4 نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و 2 نفر از کارکنان ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه ساعت 6:30 صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در خصوص این حادثه با بیان اینکه گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند، افزود: ظهر امروز(چهارشنبه) خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از  تونل زاب حوالی ساعت 6 بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند، تصریح کرد: بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند.

‌‌‌رئیس سازمان محیط زیست ‌با بیان اینکه چهار نفر از خبرنگاران که حالشان بدتر بود با بالگرد به ارومیه منتقل شدند اما خطری آنها را تهدید نمی‌کند، گفت: از اورژانس آذربایجان غربی نهایت تقدیر را دارم که در نخستین دقایق به محل حادثه رسیدند.

دستور استاندار آذربایجان غربی برای انتقال تمام مصدومان به ارومیه / جاده روستایی ‌و شرایط فنی اتوبوس مناسب نبود + فیلمدستور وزیر کشور برای رسیدگی به خبرنگاران حادثه‌دیده در ارومیه

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ترکیه آذربایجان غربی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با حضور در استانداری آذربایجان غربی با دکتر منصور میرزایی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.   در این دیدار دکتر شهند ضمن گزارش آخرین وضعیت محیط زیست استان با بیان توفیقات حاصله در این امر خطیر به حمایت‌های همه جانبه مقامات و مسئولین ارشد سازمان و استان اشاره کرد و بیان داشت ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی استان در قریب به ۳ سال گذشته حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و حمایت‌های همه جانبه مقامات و مسئولین ارشد سازمان و استان است و این حمایت‌ها شایسته تقدیر است و مسئولیت سربازان حافظ محیط زیست استان را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند. در خاتمه این جلسه دکتر منصور میرزایی مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری آذربایجان غربی نیز از تلاش‌های جهادی مجموعه حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و صیانت از انفال و نعمات خدادادی قدردانی نمود.

دیگر خبرها

  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • واژگونی پژو ۴۰۵ در محور ارومیه - مهاباد 
  • ملاقات مردمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود