Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت، گفت: «شیشه بشکسته را پیوند کردن مشکل است». اعتماد عمومی مردم به حاکمیت مانند شیشه است و نبود اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد. انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داد که به چه میزان اعتماد عمومی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به علت کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت اشاره کرد و ادامه داد: کاهش اعتماد عمومی ناشی از این است که به وعده‌ها و حرف‌هایی که زده شده، عمل نشده است. این مسایل نشان داد که تاثیرگذاری رای به شدت پایین آمده است و اعتمادی هم به صندوق رای و کارگزارن وجود ندارد. از سویی شورای نگهبان هم حق انتخاب مردم را نادیده گرفت که این موارد در مجموع باعث کاهش اعتماد عمومی شد که ترمیم آن بسیار مشکل است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن مردم باعث شده آنها نسبت به آنچه در کشور می‌گذرد، بی‌تفاوت و معترض باشند.

سلحشوری با اشاره به حضور کمرنگ مردم در انتخابات شورای شهر تهران گفت: در انتخابات شوراها شاهد حضور کمرنگ مردم بودیم. در حالی‌که عملکرد شورای پنجم خوب بود و زحمات زیادی کشیده و جلوی خیلی از کارها گرفته شد. اما عملکرد شورای پنجم مردم را راضی نکرده چون اگر مردم راضی بودند بار دیگر به آنها رای می‌دادند. در حال حاضر نیز شورای شهر و ریاست‌جمهوری بر آمده از انتخابات اخیر بر مبنای رای اقلیت شکل گرفتند. به خصوص شورای شهر تهران که با اقلیت حداقلی شکل گرفته است و به تبع نمی‌تواند نظر اکثر مردم را پوشش دهد.

او تاکید کرد: اگر شورای شهر تهران بخواهد اعتماد عمومی مردم را برگردانند باید شهرداری را انتخاب کند که کارآمد، توانمند و آگاه به مسایل شهری و در حوزه توسعه‌ای فعالیت کرده باشد. نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر فکر می‌کنند یک سپاهی می‌تواند شهردار بهتری برای تهران باشد. سپاه نقش تعیین‌کننده‌ای در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور دارد و شهرداری هم از این مناسبات جدا نیست بنابراین طبیعی است که کاندیدای سپاهی هم در میان گزینه‌های شهرداری تهران وجود داشته باشد. اما امیدواریم به دور از این نگاه یک فرد توانمند برای شهرداری تهران انتخاب شود و بتواند اعتماد عمومی را جلب کند و شهر را از مشکلات نجات دهد.

این نماینده مجلس دهم در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهردار تهران آشنا به مسایل شهری و از بدنه شهرداری تهران باشد قطعا بهتر است.

27215

کد خبر 1528729

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پروانه سلحشوری انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر تهران سپاه پاسداران اعتماد عمومی مردم کاهش اعتماد عمومی شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نخستین نشست شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در سال جدید با حضور معاونین وزارت‌های عضو شورای عالی معماری و شهرسازی و با حضور احمدی سرپرست شهرداری بوکان، کریمی عضو شورای اسلامی شهر و رسول زاده معاون فنی و شهرسازی این شهرداری تشکیل شد. 

امیر احمدی در این خصوص عنوان کرد: این نخستین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۴۰۳ بوده که با تصویب نهایی کاهش افق طرح جامع شهر بوکان شروع شد.

سرپرست شهرداری همچنین در ادامه افزود:با توجه به مشکلات فراوان در طرح جامع و تفصیلی ملاک عمل شهر بوکان از جمله عدم تطابق سرانه‌های مسکونی و خدماتی با جمعیت فعلی و رو به رشد با نرخ رشد بسیار بالاتر از متوسط نرخ میاگین کشوری، عدم الحاق به محدوده خدماتی شهر بوکان در دو دهه اخیر که موجبات افزایش قیمت لجام گسیخته زمین، مسکن و همچنین اجاره بها، ساخت وساز غیر مجاز و ایجاد سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی را در بوکان فراهم نموده است، کاهش افق بازنگری طرح جامع در دستور کار شهرداری بوکان قرار گرفت و در نهایت با پیگیری‌های مستمر و تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری، فرماندار محترم، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مجموعه همکاران ارجمند حوزه شهرسازی شهرداری در نهایت مجوز شروع مطالعات تجدید نظر طرح جامع در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با دستور وزیر محترم راه و شهرسازی صادر گردید. 

 با توجه به آخرین استعلام جمعیتی صورت گرفته از سازمان مدیریت و برنامه، جمعیت کنونی شهر بوکان بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر برآور شده که از جمعیت پیش بینی شده در افق طرح جامع ملاک عمل یعنی سال ۱۴۰۵ که ۲۰۸ هزار نفر بوده پیشی گرفته و با احتساب نرخ رشد فعلی، جمعیت افق طرح حدود ۵۰ هزار نفر با طرح جامع ملاک عمل اختلاف خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت اعمال می‌شود
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت
  • زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مشخص شد