Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با رئیس و مدیران جامعة المصطفی، با قدردانی از خدمات و تلاش‌های این نهاد علمی، گفت: فعالیت‌های ارزشمند جامعة المصطفی، یکی از اقدامات اساسی، بلندمدت و ماندگار برای صدور انقلاب اسلامی است.

 وی با اشاره به سابقه دیرینه تشکیل دانشگاه‌ها و مجامع علمی در کشور، گفت: مرجعیت علمی ایران، قبل از انقلاب اسلامی کمرنگ شده بود و دانشجویان ما برای علم‌آموزی به خارج از کشور می‌رفتند؛ اما بعد از انقلاب با تلاش‌های خوبی که انجام شده این مرجعیت به کشور بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
پورمحمدی، حضور دانشجویانی از 130 کشور جهان در جامعة المصطفی را نشانگر مرجعیت علمی کشورمان برشمرد و گفت: حضور این نهاد علمی در کشورهای مختلف تحسین‌برانگیز است.
 
وی در عین حال تأکید کرد: موضوع جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور تنها به کمیت محدود نشده و باید کیفیت را نیز مورد توجه قرار دهیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از فعالیت نمایندگی جامعة المصطفی در تبریز ابراز خرسندی کرد و گفت: تبریز و آذربایجان به دلیل موقعیت راهبری خود، ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت دیپلماسی علمی در سطح منطقه است و مدیریت استان آماده همکاری کامل برای تحقق این هدف و گسترش فعالیت‌های جامعة المصطفی است.
 
رئیس جامعة المصطفی هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد و گفت: جامعة المصطفی یک نهاد علمی بین‌المللی با هویت حوزوی است که در حال حاضر دانشجویانی از 135 کشور در آن مشغول به تحصیل هستند.
 
حجت‌الاسلام علی عباسی با بیان اینکه این مجموعه از نظر کمیت و کیفیت علمی در بین مراکز علمی کم‌نظیر است، افزود: رشته‌های این دانشگاه با استانداردهای دنیا طراحی شده و مدرک تحصیلی آن مورد تأیید وزارت علوم است.
 
وی با اشاره به تأسیس نمایندگی جامعة المصطفی در تعدادی از شهرهای کشور و بیش از 30 کشور خارجی، گفت: نمایندگی تبریز معطوف به منطقه قفقاز، ترکیه و روسیه است و بنا به موقعیت خاص خود می‌تواند کارکردهای ویژه‌ای داشته باشد.
 
عباسی با بیان اینکه جامعة المصطفی، ظرفیت خوبی برای دیپلماسی علمی و فرهنگی کشور است، گفت: امیدواریم با همت و همکاری مسئولان، بتوانیم از این ظرفیت بزرگ به نحو شایسته استفاده کنیم و روزبه‌روز فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.
 
حجت‌الاسلام مهدی بخت‌آور، رئیس جامعة المصطفی واحد تبریز هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان آذربایجان شرقی توسعه انقلاب اسلامی استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی خبرگزاری فارس فارس تبریز دیپلماسی علمی جامعة المصطفی تبریز آذربایجان جامعة المصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

زارعی کوشا با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه توسعه روستایی، خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در روستاها در طول دو سال گذشته، بیش از ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم احداث شده است.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهادهای مسؤول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

کد خبر 6081441

دیگر خبرها

  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری