Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@16:03:46 GMT

ساعات کاری با نماز تنظیم شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۰۰۹

ساعات کاری با نماز تنظیم شود

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اهمیت نماز ، خواستار تنظیم ساعت کاری با وقت نماز شد و گفت: کارگر در جامعه اسلامی نباید برلی خواندن نماز زیر فشار کارفرما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان حجت الاسلام 《محمد تقی کرامتی》 در آئین افتتاح اتاق بازرگانی شهرستان گلپایگان به حدیث نظام نامه مسلمانان امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) مسلمانان را به داشتن نظم و انضباط در زندگی فردی  اجتماعی، خانوادگی و نظام مدیریت کشور  و خارج نشدن از چهار چوب های انضباطی توصیه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه گلپایگان در تشریح این حدیث امام رضا(ع) به چهار بخش کردن اوقات زندگی اشاره کرد و افزود: بخشی از وقت انسان به ارتباط با خدا است و  نماز به عنوان مهم ترین ارتباط با خالق هستی باید حفظ شود و حادثه عاشورا از نماز شروع شد و با نماز خاتمه یافت.
وی خواهان حفظ پایگاه حقیقی نماز به خصوص در نزد مسئولان با مسئولیت های شد و تاکید کرد: ساعات کاری مراکز تولیدی به نحوی باشد که نماز کارگران آن آسیب نبیند و در جامعه اسلامی کارگر نباید برای خواندن نماز، زیر فشار کارفرما قرار گیرد.
حجت الاسلام کرامتی در ادامه تشریح حدیث به قرار دادن بخشی از  وقت را برای کسب روزی حلال اشاره کرد و ادامه داد: فعال کردن تولید کشور و کارهای مورد نیاز جمهوری اسلامی به صورت جهادی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه گلپایگان دید و بازدید میان دوستان و خانواده ها را بخش دیگر از اوقات توصیف کرد و گفت: نگاه افراطی و تفریطی نباید به مسائل داشت که کشور و حتی خانواده ها از این افراط و تفریط آسیب دیده است و در مساله دید و بازدید و کار و اهمیت به خانواده باید تعادل رعایت شود.
وی پرداختن بخشی از ساعت زندگی به لذت حلال را قسمت دیگر حدیث امام رضا (ع ) خواند که اگر به موقع صورت نگیرد ، برای سه بخش دیگر  زندگی مشکل ایجاد می کند.
حجت الاسلام کرامتی تولید را بخشی از شناسنامه شهرستان گلپایگان خواند و اظهار امیدواری کرد: توجه به تولید و باز کردن گره های تولید، بخش تولید شهرستان سرعت قابل قبولی بگیرد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه گلپایگان گلپایگان نماز حجت الاسلام امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد

حجت‌الاسلام کریم اسدی در نشست اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال با اشاره به اهمیت ایمان و دینداری در آیات و روایات، گفت: در فلسفه آفرینش، انسان هرگز به سرمنزل آرامش، اطمینان و رضایت‌مندی نمی‌رسد مگر اینکه از قرآن این کتاب آسمانی استمداد و یاری بطلبد.

وی افزود: ایمان وسیله‌ای برای اتصال موجودی ناتوان به اصل وجودی است که همه هستی و قدرت و نیرو از اوست؛ بنابراین ایمان و دینداری بایستی به عنوان یک اصل، همیشه در روحیه انسان پدیدار باشد.

امام جمعه خلخال اظهار داشت: ایمان امید به زندگی را در فرد افزایش می‌دهد و در همه حوزه‌های زندگی بشر نقش مهم و تاثیر مستقیمی به جا می‌گذارد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه غلبه بر هوای نفس، یکی از ویژگی‌های ایمان می‌باشد، تصریح کرد: بالاترین دشمن انسان، نفس اماره و احساسات سرکش است که بایستی با توسل به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر آن غلبه کند.

دیگر خبرها

  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود