Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:40:03 GMT

بررسی پرونده ارز جهانگیری در کمیسیون اصل۹۰

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۰۵۴

بررسی پرونده ارز جهانگیری در کمیسیون اصل۹۰

حجت الاسلام حسن شجاعی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم بررسی عملکرد مدیران متخلف اظهار داشت: کمیسیون اصل نود در حال گزارش به نمایندگان و نهادهای مختلف در مورد تخلفات انتخاباتی است. هفته آینده وزیر کشور برای پاسخگویی به این ابهامات در کمیسیون اصل نود حضور خواهد یافت و گزارش نهایی این موضوع در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و متخلفان به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تأثیر عملکرد مسئولان و مدیران در بروز وضعیت فعلی گفت: متأسفانه طی دهه‌های گذشته مسئولان در مناصب مهم حکومتی حضور می‌یافتند. ترک فعل‌ها و تخلفاتی انجام داده و پس از مدتی با تغییر دولت برکنار می‌شدند اما عملکرد آنها مورد بررسی قرار نمی‌گرفت و این پیام به مدیران بعدی منتقل می‌شد که وظایف خود را به خوبی انجام ندهید هیچکس با شما کاری ندارد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود: البته این موضوع نباید تبدیل به انتقام‌جویی سیاسی جناح‌ها از یکدیگر شود و با سیاسی کاری این پرونده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

شجاعی گفت: باید به شکل موردی بر اساس مشکلات کشور پرونده مسئولان مورد برسی قرار گیرد. به عنوان مثال فاجعه بنزینی موضوع جدی است. باید مشخص شود که سوءتدبیر چه مسئولانی موجب بروز چنین مشکلاتی شد.

وی اظهار داشت: در موضع بورس نیز در واقع دولت مستقر از مردم جیب‌بری کرد. وضعیت صدها میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور نامشخص است و به بهانه اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی این ذخایر به افراد فاقد صلاحیت واگذار شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کمیسیون اصل نود به پرونده ارز جهانگیری ورود کرده و در حال بررسی این پرونده است. علاوه بر این برای بررسی ورشکستگی بورس نیز پرونده‌ای تشکیل شده است./ مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون اصل۹۰ مجلس پرونده ارز جهانگیری کمیسیون اصل نود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس
  • عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود