Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از شبکه کانادایی سی. بی. سی نیوز، این شبکه رونوشتی از یک گزارش غیرمحرمانه را درباره جریان ها و دلایلی که موجب رقم زدن سانحه هواپیمای اوکراینی شد، رویت کرده است. این تحلیل طبق گفته سرویس اطلاعات امنیتی کانادا که تحقیق در این باره را پیش می‌برده است، بر اساس تمامی شواهد و اطلاعات موجود برای دولت کانادا ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است: در حالی که تیم جرم شناسی هیچ مدرکی دال بر این ندارد که سرنگونی پرواز PS۷۵۲ عامدانه نبوده است، این موضوع به هیج وجه ایران را از مسئولیت مرگ ۱۷۶ انسان بی گناه تبرئه نمی‌کند. 

در این گزارش آمده است که ایران نتوانسته است  «توضیحات موثقی را درباره چگونگی و چرایی» سرنگونی این هواپیما توسط یک شاخه نظامی اش ارائه دهد. 

این گزارش مدعیست : با توجه به مجموع اطلاعاتی که در دسترس است، تیم جنایی به این نتیجه رسیده است که یک سری از اقدامات و اهمال ها توسط مقامات غیر نظامی و نظامی ایران وضعیت خطرناکی را ایجاد کرد که راجع به خطرات پیش تر مشخصی شده سهل انگاری شده است. 

این گزارش همچنین مطرح می کند که تیم جرم شناسی اطلاعاتی را که در اختیار داشته تحلیل کرده است اما  «فقط ایران به شواهد، محل سقوط و شاهدان دسترسی کامل دارد» و  «بر عهده ایران است که پاسخ هایی معتبر و کامل درباره تمامی جوانب این رخ داد غم بار ارائه کند». 

گزارش یاد شده مسیر اتاوا را برای پیش رفتن و تصمیم گیری درباره این که چه تحریم هایی علیه ایران اعمال کند، البته اگر چنین تصمیمی بگیرد، هموار می کند. 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در این گزارش در پیامی به خانواده های جان باختگان این سانحه نوشت که دولت کانادا تمام گزینه های ممکن را پیگیری خواهد کرد، از جمله دادگاه بین المللی لاهه. 

ترودو معتقد است: این گزارش نشان می دهد که شرح رسمی ایران از وقایع مبهم، گمراه کننده و سطحی بوده و عمدا از عوامل راه گشا و مهم چشم پوشی می کند. نمی‌وان فقط چند تن از افراد رده پایین کارکنان نظامی را مقصر این سرنگونی دانست. مقامات ارشد حکومت تصمیم هایی گرفتند که به این رخ داد غمبار منتهی شد و جهان نباید به آن ها اجازه دهد با مصونیت پشت چند سپر بلای رده پایین پنهان شوند. 

این گزارش همچنین ادعا می کند: مقامات غیرنظامی و نظامی ایران به واسطه اقدامات و اهمال کاری هایشان مستقیما پرواز PS۷۵۲ و دیگر هواپیماهای غیرنظامی را از طریق ایجاد شرایطی که متصدی ( موشک زمین به هوا) می تواند بهشان موشک شلیک کند و با انجام ندادن اقدامات پیش گیرانه کافی برای کاهش خطر بالا، در معرض خطر قرار داد. 

بر اساس این گزارش، هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال 1398بر فراز تهران به اشتباه مورد اصابت موشک قرار گرفته و سقوط کرد. تمام 176 نفر سرنشین این هواپیما که در میان آن ها شهروندان دیگر کشورها از جمله کانادا و اوکراین بودند نیز جان باختند. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۲۵ فروردین/ سقوط آزاد بورس

بازار سرمایه متاثر از اخبار غیر اقتصادی با ریزشی ۵۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام در روزی  متاثر از اخبار غیر اقتصادی، با ریزشی سنگین کام سهامداران را تلخ کرد و تا انتهای بازار بر میزان عرضه ها افزوده شد و بیش از 95 درصد سهام بازار در دامنه ی منفی معامله شدند.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «ذوب»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «شپنا» و «شستا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است صندوق های طلا، با رشد نرخ جهانی طلا، با مثبت های بالا کار خود را آغاز کردند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 840 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 32 نماد در محدوده مثبت و 403 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 70 نماد در محدوده مثبت و 268 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم عجیب لمپارد: نمی‌خواهم در جام جهانی باشم!‏
  • رسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه
  • اذعان فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره وضعیت «دشوار» میدان نبرد
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • سقوط آزاد ین ژاپن
  • سقوط مرگبار موتور سیکلت از پل در شهرستان رامهرمز
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • همزمان با حمله نظامی ایران به اسرائیل، هواپیمای نظامی آمریکا در آسمان عراق دیده شد (+عکس)
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • گزارش روزانه بورس ۲۵ فروردین/ سقوط آزاد بورس