Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا با ۱۸۱ هزار و ۵۷۶ خانوار و اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان و  ۲۱ شهر با ۲۵۱ هزار و ۶۸۹  خانوار و اعتبار بالغ بر هزار و ۵۰ میلیارد تومان گازدار  شئند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی با اعتبار هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان نیز گازرسانی شد.

همچنین ۴ واحد تاسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان، فارس  و واحد شیرین سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی (ه) نیز افتتاح امروز با دستور رییس جمهوری افتتاح شد. که در مجموع اعتبارات این طرح‌ها، ۱۳۷۰۰  میلیارد تومان برآورد شده است.

نکته قابل توجه این است که «گازرسانی» کمک بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد صنایع تکمیلی در روستاها کرده است و این اقدام چه در بعد احداث خطوط اصلی انتقال گاز و به‌طور ویژه در مرحله ایجاد شبکه توزیع با پشتوانه سازندگان داخلی و با به‌کارگیری متخصصان و نیروی کار ۱۰۰ درصد ایرانی انجام می‌شود.

ارزش افزوده ایجاد شده به‌دلیل جایگزینی مصرف گاز به جای سوخت مایع، دستاورد ارزشمند دیگری به واسطه تولید گاز در پارس جنوبی است. تا چند سال پیش به دلیل کمبود گاز مصرف سوخت مایع بالا بود. به گفته وزیر نفت در سال ۹۲ نیروگاه‌ها ۲۷ میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف کردند، اما این عدد در سال‌های اخیر به یک سوم تقلیل یافت و به ۹ میلیارد لیتر رسید که این مقدار باز هم کمتر می‌شود.

پربیننده ترین زنگ خطر برای ایران زمین! + عکس دلیل قطعی برق در تهران مشخص شد ناکامی در خرابکاری علیه یکی از زیرمجموعه های سازمان انرژی اتمی جداول خاموشی های منتشره در کشور احتمالی است خطر خشکسالی بیخ گوش ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت نفت میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده طی امسال آغاز شده است گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت و همکاری مردم و با استفاده از پرداخت تسهیلات ساخت تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در  حال حاضر  ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده از طریق پرداخت تسهیلات ساخت  و با استفاده از ظرفیت های مردمی  در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌ مرور  به بهره‌برداری می رسد.

آیینی اظهار کرد: امروز همزمان با سفر رئیس جمهور  به سمنان ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده به بهره‌برداری خواهد رسید که ۳۰۰ واحد آن در غرب استان و بقیه در شرق استان (شاهرود) خواهد بود.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های مردمی در نوسازی بافت های فرسوده از طریق پرداخت تسهیلات ساخت نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار خود قرار داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی