Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@17:08:12 GMT

گزارش جدید درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۳۷۰

گزارش جدید درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی

آفتاب‌‌نیوز :

این شبکه رونوشتی از یک گزارش غیرمحرمانه را درباره جریان ها و دلایلی که موجب رقم زدن سانحه هواپیمای اوکراینی شد، رویت کرده است. این تحلیل طبق گفته سرویس اطلاعات امنیتی کانادا که تحقیق در این باره را پیش می‌برده است، بر اساس تمامی شواهد و اطلاعات موجود برای دولت کانادا ارائه شده است.

در این گزارش آمده است: در حالی که تیم جرم شناسی هیچ مدرکی دال بر این ندارد که سرنگونی پرواز PS۷۵۲ عامدانه بوده است، این موضوع به هیج وجه ایران را از مسئولیت مرگ ۱۷۶ انسان بی گناه تبرئه نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که ایران نتوانسته است «توضیحات موثقی را درباره چگونگی و چرایی» سرنگونی این هواپیما توسط یک شاخه نظامی اش ارائه دهد.

این گزارش مدعیست: با توجه به مجموع اطلاعاتی که در دسترس است، تیم جنایی به این نتیجه رسیده است که یک سری از اقدامات و اهمال ها توسط مقامات غیر نظامی و نظامی ایران وضعیت خطرناکی را ایجاد کرد که راجع به خطرات پیش تر مشخصی شده سهل انگاری شده است.

این گزارش همچنین مطرح می کند که تیم جرم شناسی اطلاعاتی را که در اختیار داشته تحلیل کرده است اما «فقط ایران به شواهد، محل سقوط و شاهدان دسترسی کامل دارد» و «بر عهده ایران است که پاسخ هایی معتبر و کامل درباره تمامی جوانب این رخ داد غم بار ارائه کند».

گزارش یاد شده مسیر اتاوا را برای پیش رفتن و تصمیم گیری درباره این که چه تحریم هایی علیه ایران اعمال کند، البته اگر چنین تصمیمی بگیرد، هموار می کند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در این گزارش در پیامی به خانواده های جان باختگان این سانحه نوشت که دولت کانادا تمام گزینه های ممکن را پیگیری خواهد کرد، از جمله دادگاه بین المللی لاهه.

به گزارش شبکه کانادایی سی. بی. سی نیوز، ترودو معتقد است: این گزارش نشان می دهد که شرح رسمی ایران از وقایع مبهم، گمراه کننده و سطحی بوده و عمدا از عوامل راه گشا و مهم چشم پوشی می کند. نمی‌وان فقط چند تن از افراد رده پایین کارکنان نظامی را مقصر این سرنگونی دانست. مقامات ارشد حکومت تصمیم هایی گرفتند که به این رخ داد غمبار منتهی شد و جهان نباید به آن ها اجازه دهد با مصونیت پشت چند سپر بلای رده پایین پنهان شوند.

این گزارش همچنین ادعا می کند: مقامات غیرنظامی و نظامی ایران به واسطه اقدامات و اهمال کاری هایشان مستقیما پرواز PS۷۵۲ و دیگر هواپیماهای غیرنظامی را از طریق ایجاد شرایطی که متصدی ( موشک زمین به هوا) می تواند بهشان موشک شلیک کند و با انجام ندادن اقدامات پیش گیرانه کافی برای کاهش خطر بالا، در معرض خطر قرار داد.

بر اساس این گزارش، هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال 1398بر فراز تهران به اشتباه مورد اصابت موشک قرار گرفته و سقوط کرد. تمام 176 نفر سرنشین این هواپیما که در میان آن ها شهروندان دیگر کشورها از جمله کانادا و اوکراین بودند نیز جان باختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی کانادا سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تابستان سال ۲۰۲۲ روسیه برای تأمین نیروهایش در شهر دنیپرو اوکراین، نیاز به پل پیدا کرد و آن را ساخت. اکنون در آستانه حملات موشکی اوکراین به پل آنتوفوسکی مقامات اوکراینی به‌دقت در حال پژوهش هستند، و در این پژوهش‌ها دو موضوع به‌شدت موردبررسی قرارگرفته‌اند: موضوع اول اینکه آیا تخریب پل باعث وحشت سربازان روس و بازگشتشان به خانه می‌شود؟ و موضوع دیگر و مهم‌تر این است که دولت اوکراین چگونه می‌تواند ضربه واردشده به روحیه سربازان خود را به حداکثر برساند؟

موسسه OMI، کارگروه تحقیقاتی خود را برای این ارزیابی‌ها به کمک هوش مصنوعی ایجاد کرد. الگوریتم هوش مصنوعی همه اطلاعات موجود از مصرف الکل و جابه‌جایی جمعیت گرفته تا کلیدواژه‌های جست‌وجوی اینترنتی سربازان روس را بررسی می‌کند. اوکراین برای تصمیمات مهم، برای مثال حملات احتمالی آینده به پل کرچ روسیه، که تنها ارتباط مستقیم زمینی بین روسیه و کریمه است به چنین ارزیابی‌هایی نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که اوکراین، به‌طور چشمگیری به دنبال برتری از طریق استفاده از هوش مصنوعی است. یک سرهنگ اوکراینی که در توسعه تسلیحات مشارکت دارد می‌گوید یکی دیگر از کاربردهای نظامی Ai، شناسایی اهداف است؛ طراحان پهپاد، معمولاً Chatgpt را به‌عنوان «نقطه شروع» برای ایده‌های مهندسی، مانند تکنیک‌های جدید برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر پارازیت روسی، جستجو می‌کنند.

مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند با الگوریتم‌هایی مبتنی بر تصویر و متن، سرنخ‌هایی بیابند و آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهند و سپس مکان احتمالی یک سیستم تسلیحاتی یا تجمع نیروها را حدس بزنند. ، تحلیلگر این موسسه می‌گوید استفاده از این رویکرد با کمک هوش مصنوعی، اجازه می‌دهد تا به‌طورمعمول روزانه دو تا پنج هدف ارزشمند را پیدا کنند؛ آن‌ها هم این اطلاعات را به‌سرعت در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و درنهایت برخی از اهداف منهدم می‌شوند.

هوش مصنوعی به روش‌هایی دیگری هم کمک می‌کند. شرکت Semantic Force مدل‌هایی را توسعه می‌دهد که متن و تصاویر آنلاین یا آپلود شده را در پاسخ به پرسش‌ها بررسی می‌کنند. بسیاری از مشتریان SemanticForce از این سیستم به‌صورت تجاری برای نظارت بر احساسات و نظرات عمومی در مورد نمانام‌های خود استفاده می‌کنند.

اکنون اوکراینی‌ها می‌توانند از این مدل برای نقشه‌برداری از مناطقی استفاده کنند که احتمالاً نیروهای روسی ازنظر روحی و تدارکات در آن مناطق ضعیف هستند به این صورت که هوش مصنوعی سرنخ‌هایی را در تصاویر و فیلم‌ها ازجمله فیلم‌های پهپادها و سربازان و ... که در رسانه‌های اجتماعی هستند را بررسی می‌کند و اطلاعات جمع‌آوری کرده‌اش را ارائه می‌دهد.

آن‌ها همچنین سرنخ‌هایی درباره ضعف‌های نظامی روسیه جمع‌آوری می‌کنند. برای این کار از هوش مصنوعی SemanticForce استفاده می‌شود تا گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های گروه‌های روسی ازجمله جمع‌آوری کمک مالی و تهیه بسته‌های مراقبتی برای بخش‌هایی از جبهه نیاز دارند، تهیه کند. این الگوریتم‌ها به‌قدری قوی هستند که می‌توانند تشخیص دهند که کدام محتواها غلط است و یا توسط ربات‌ها منتشرشده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897821

دیگر خبرها

  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه!
  • ۵ دستگاه تانک آبرامز ارتش اوکراین ظرف دو ماه توسط نیروهای روسی منهدم شد
  • دیدار غیررسمی سران کانادا و لهستان برای کمک به اوکراین