Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:01:55 GMT

۹۰۰ مامور مخفی آمریکا مبتلا به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۴۰۳

۹۰۰ مامور مخفی آمریکا مبتلا به ویروس کرونا

برخی گزارش ها حاکی است مخاطرات کارزارهای سیاسی در دولت قبلی آمریکا همچنین باعث ابتلا ۹۰۰ مامور مخفی از جمله محافظان شخصی رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا شد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: نتیجه تحرکات بی ملاحظه رئیس جمهوری قبلی، کار دشواری را بر ماموران مخفی مسئول محافظت از شخص رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری و خانواده های مرتبط با آنها را در میانه همه گیری ویروس کرونا، وارد ساخت که باعث ابتلا حدود ۹۰۰ مامور مخفی آمریکا به این ویروس مرگبار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز نوشت: یک نهاد دیده بان آمریکایی موسوم به «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق» (CREW) در واشنگتن، دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا را به علت راه اندازی و حضور در  همایش های سیاسی انتخاباتی (بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی) مسبب و مسئول ابتلای این تعداد از ماموران مخفی آمریکایی به ویروس کرونا دانسته است.

بنابر قانون «آزادی اطلاعات» این گروه با دسترسی به سوابق و داده ها متوجه شد که در یک دوره یکساله از مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ این تعداد از ماموران مخفی مبتلا به ویروس کرونا شده اما اطلاعات دقیق تر و کامل تری در این زمینه قابل دسترس نبوده است.

آزمایش ابتلا به ویروس کرونا ۴۷۷ مامور ویژه، ۲۴۹ مامورانی که با یونیوفرم اقدام به محافظت می کنند و  ۱۳۱ نفر از کارکنانی که  در رده های ارشد و موقعیت های خاص فعال بودند، مثبت بوده است.

نیویورک تایمز  نوشت: جمله این افراد در برگیرنده سرویس مخفی در آمریکا به شمار می روند که وظیفه محافظت از جان سران سیاسی در این کشور از جمله شخص رئیس جمهوری و خانواده وی را برعهده دارند.

مسئولان رده بالای بهداشت و درمان و همچنین رسانه های آمریکایی طی همه گیری ویروس کرونا در آمریکا بارها دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی دوران کرونا مورد انتقاد قرار داده و گفته بودند وی حتی باعث می شود تا محافظان شخصی خود را با این رفتار در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهد.

دونالد ترامپ مهرماه سال ۱۳۹۹ و درست یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از ابتلا خود و همسرش به کووید-۱۹ خبر داد، وی مدتی برای درمان در بیمارستان بستری شد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۸۰ میلیون نفر رسیده که شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس از مرز سه میلیون  و ۹۰۰ هزار نفر عبور کرد.

آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد نیز بیش از ۶۱۸ نفر جان باخته اند، باوجود واکسیناسیون سراسری، اما همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس درجهان شناخته می شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ دوران کرونا قانون آزادی اطلاعات ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجلس سنای آمریکا روز گذشته، بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری حمایت از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. این بسته هفته گذشته پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

اکنون پس از تصویب این بسته در سنا، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز این قانون را امروز چهارشنبه امضا خواهد کرد.

به نوشته این شبکه خبری، تصویب این بسته پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این بسته، گفت: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این بسته شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

بایدن نیز به دنبال تصویب این بسته حمایتی در سنا، در بیانیه ای این نهاد قانونگذار را تحسین کرد.

تصویب این بسته در مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و فشار فزاینده نمایندگان محافظه‌کار مخالف تداوم کمک به اوکراین صورت گرفت که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان را تهدید به برکناری کرده بودند.

کمک به اوکراین و اسرائیل پس از آن متوقف شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا ابتدا خواستار اقدام در مورد امنیت مرزها به ویژه مرز جنوبی با مکزیک شده بودند.

شومر نیز در بخش دیگری از سخنانش پس از تصویب این بسته در مجلس سنا گفت: من امشب برای رئیس جمهوری [ولودمیر] زلنسکی پیام گذاشتم. وی روز گذشته با من تماس گرفته و گفت: «من این کار را تمام‌شده می‌دانم». من هم به او گفتم: «برو و در جنگ پیروز شو».

زلنسکی نیز به دنبال تصویب این بسته در سنا، این مجلس را تحسین کرد و در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز از سنای ایالات‌متحده برای تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین سپاسگزارم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟