Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، پس از مدت‌ها انتظار، شرکت AMD فناوری FidelityFX Super Resolution که به اختصار FSR نامیده می‌شود را برای رقابت با فناوری NVIDIA DLSS، عرضه کرد. شرکت انویدیا برای مدت‌های طولانی یک برگ برنده بزرگ به نام فناوری DLSS را در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری با رخنه در بازی‌های متعدد، منجر به عقب ماندن شدید AMD از بازار شد.

فناوری‌های FidelityFX Super Resolution و DLSS وظیفه افزایش نرخ فریم با حفظ کیفیت و گرافیک بازی را بر عهده دارند. این جمله ساده‌ترین تعریف این دو فناوری است. با این وجود هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته ارتقاء تصویر نیز، در این میان تأثیر زیادی دارند.

شرکت AMD از امروز انتشار فناوری FidelityFX Super Resolution را با ۷ بازی آغاز کرد. شرکت AMD فهرستی از ۷ بازی که در حال حاضر از FSR پشتیبانی می‌کنند را منتشر کرده که بازی‌های دیگری هم در آینده به این فهرست اضافه می‌شوند.

فناوری FidelityFX Super Resolution بهتر است یا DLSS ؟

کاربران می‌توانند فناوری FidelityFX Super Resolution را در ۴ وضعیت متفاوت Ultra Quality، Quality، Balanced و Performance تنظیم کنند. شرکت AMD ادعا می‌کند که FSR این شرکت از رقیب خود یعنی NVIDIA DLSS بهتر بوده و در بخش رزولوشن و گرافیک، عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته فناوری FSR پشتیبانی از طیف بزرگی از انواع کارت‌های گرافیک است. به گفته AMD تمامی کارت‌های گرافیک RDNA ۲ و RDNA ۱ شامل RX ۶۰۰۰ و RX ۵۰۰۰، کارت‌های گرافیک RX Vega، کارت‌های گرافیک RX ۵۰۰ و RX ۴۰۰ از پولاریس، تمامی APU‌های مبتنی بر معماری ZEN از سری Ryzen ۲۰۰۰ به بعد، کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce RTX ۳۰، سری RTX ۲۰ و حتی سری GeForce GTX ۱۶ مشمول استفاده از FSR می‌شوند.

بیشتر بخوانید

پردازنده جدید گرافیکی AMD، حدود ۳۰ درصد سریعتر از نسل فعلی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید سخت افزار فناوری FidelityFX Super Resolution کارت های گرافیک شرکت AMD

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، این بانک در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

وی گفت: اکنون 6 بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • ارائه خدمت به ۴ هزار نفر در خصوص کارت ایثار
  • رقیب آمریکایی کنار کشید؛ زارع شانس اصلی طلای المپیک
  • آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان