Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص این بیماری و امر واکسیناسیون افزود: بیش از ۱۶ ماه از این بیماری سپری می شود و بر اساس استناد، این استان در سطح کشور موفق بوده چرا که اقدامات اثرگذاری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه استان در مدت یاد شده با توجه به قابلیت ها و ظرفیت ها ۲ پایلوت مهم کشوری در زمینه پی سی آر سرپایی و سرولوژی کرونا را انجام داد، اضافه کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت زنجان به لحاظ شمار تست های پی سی آر سرپایی استان اول کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان تا کنون ۳۶۵ هزار تست کرونایی را انجام داده است، گفت: به عبارتی دیگر به ازای هر یکهزار نفر جمعیت بیش از ۳۴۰ نفر مورد تست قرار گرفتند و به لحاظ امکانات نیز اقلام مورد نیاز بهداشتی مستقل شده بطوریکه استان صادر کننده هستیم که این مهم با همکاری بین بخشی و عموم مردم محقق شده است.

حقیقی با بیان اینکه استان زنجان در پیک چهارم کرونایی به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه بهتری قرار داشت، افزود: احراز مقام ها کفایت نمی کند و برای کنترل ویروس کرونا باید  همچنان استانداردها را رعایت کرد به ویژه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

حقیقی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونایی استان نیز اظهار داشت: با ورود واکسن به بازار این مهم نیز در استان مور توجه قرار گرفت و امکانات و مراکز تجمعی لازم نیز برای این کار فراهم شد هرچند مشکلاتی وجود دارد اما تلاش می شود در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی اضافه کرد: این استان با ایجاد مراکز تجمیعی آمادگی تزریق شمار بیشتری واکسن کرونا به گروه‌های هدف دارد که با توجه به تولید داخل و ورود آن از کشورهای خارجی این مهم طی هفته های آینده سرعت بیشتری خواهد یافت.

استاندار زنجان ادامه داد: این تلاش ها در راستای کنترل و مدیریت بهتر ویروس کرونا است که بی توجهی ها به پروتکل های بهداشتی مشکلاتی را ایجاد می کند که استان نسبت به تزریق واکسن به گروههای هدف اقدام کرده که تا کنون نتیجه خوبی را رقم زده است.

حقیقی از هم استانی ها خواست بیش از گذشته به مسوولان بهداشتی اعتماد کنند و از طرفی واکسینه شدن ۷۵ درصدی جمعیت می تواند ایمنی و مصونیت لازم را ایجاد کند و باید از اقدامات خوب محافظت کرد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروههای سنی دیگر نتیجه خوبی را در استان رقم می زند، گفت: شاخص های ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد که باید از وضعیت کنونی کرونایی مواظبت کرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: به رغم تلاش های انجام گرفته تغییر رنگ کرونایی در سه شهر زنجان رخ نداده و این موضوع بیانگر آن است که به دستورالعمل های اعلامی توجه داشت و گسترش امر واکسیناسیون نیز چشم انداز بهتری را مهیا می کند.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم؛ آیت الله محسن اراکی در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، گفت: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، اظهار داشت: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، عنوان کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار داشت: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی گفت: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاددانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد