Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دفاع از آموزش تئوری‌های مشخصی درباره نژادپرستی در نهادهای آموزشی به‌رغم مخالفت محافظه‌کاران گفت، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نظامی "باید روشنفکر باشند و زیاد مطالعه کنند."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خطاب به کنگره "نظریه انتقادی نژاد" را تایید نکرد اما قویا جار و جنجال قانونگذاران جمهوریخواه و کارشناسان مخالف آموزش آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ژنرال میلی در کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: چه اشکالی دارد مقداری درک موقعیتی از کشوری که ما برای دفاع از آن اینجا هستیم، داشته باشیم؟ و من شخصا این را توهین آمیز میدانم که ارتش ایالات متحده را، ژنرال‌هایمان را، افسران مامور و غیر مامور را به چیزهایی متهم می‌کنند چون ما در حال مطالعه تئوری‌هایی هستیم که وجود دارند.

اظهارات این ژنرال آمریکایی در واکنش به نامه آکادمی ارتش آمریکا در وست‌پوینت بود که به آموزش نظریه انتقادی نژاد اذعان داشت. این تئوری معتقد است که نژادپرستی در قوانین و نهادهای ایالات متحده ریشه دوانده و میراث برده‌داری و تفکیک نژادی زمینه بازی ناهمواری را برای سیاه پوستان آمریکایی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش آمریکا ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ژنرال صهیونیست به عملیات «وعده صادق»/ رسانه‌های عبری: بازدارندگی اسرائیل فروپاشید

یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم اشغالگر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به محل کنسولگری کشورمان در دمشق با انجام حملات موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی را یک دستاورد برای ایران ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، «ایتان دانگوت» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اذعان کرد: آنچه اتفاق افتاد دستاوردی برای ایران است.

وی گفت: ایران پیش از این چنین قدرتی را از خود نشان نداده بود.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان نیز اذعان کردند: ما با یک توهین علنی و سنگین و بی‌سابقه مواجه شدیم. بازدارندگی اسرائیل فروپاشید.

طبق گزارش این رسانه‌ها، ایران در پاسخ خود، جسارت، قدرت آتش و عملیاتی خود را اثبات و بازدارندگی را در مقابل اسرائیل تثبیت کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین نوشتند: پاسخ ایران به اسرائیل غافلگیر کننده بود و پیش از این غیرمنطقی به نظر می‌رسید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز (یکشنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

به دنبال آغاز حملات ایران، تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از مسؤولان صهیونیست اعلام کرد ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود را آغاز کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد عملیات وعده صادق شامل هدف قرار گرفتن مقر اطلاعاتی دشمن صهیونیستی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم» بوده است و از این ۲ پایگاه برای حمله به محل کنسولگری ایران در دمشق استفاده شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • ژنرال مصری: تل‌آویو بدون آمریکا در دفاع از خود ناتوان است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • دردسر مقام پارلمان آلمان بعد از توئیت انتقادی از اسرائیل
  • واکنش ژنرال صهیونیست به عملیات «وعده صادق»/ رسانه‌های عبری: بازدارندگی اسرائیل فروپاشید
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • هراس مقامات تل آویو از پاسخ تهران و گفتگوی تلفنی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل