Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@17:20:31 GMT

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۲۱۱۹

معاونت طرح و برنامه در گزارشی میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی در ۲ ماه نخست سال جاری را ۱۶.۹ میلیون تُن اعلام کرد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۹۹، حدود ۱۷ درصد رشد داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در گزارشی آمار مقدماتی واردات و صادرات کالا‌های غیرنفتی در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد؛ بر اساس این گزارش حجم تجاری خارجی کالا‌های غیرنفتی در این بازه زمانی از نظر وزنی ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون تُن و از نظر ارزشی نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است؛ این در حالی است که برای ۲ ماه نخست سال ۹۹، حجم تجارت خارجی این گروه از کالا‌ها از نظر وزنی ۲۰.۸ میلیون تُن و از نظر ارزش ۹.۳ میلیارد دلار اعلام شده بود.

این گزارش در ادامه با اشاره به کاهش ۱۶.۵ درصدی واردات کالا در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، حجم کالا‌های وارداتی را ۵.۳ میلیون تُن و ارزش آن‌ها را ۶.۵ میلیارد دلار اعلام کرده است.

پیشتر وزارت صمت بار‌ها اعلام کرده است که سیاست واردات مبتنی بر تولید را در دستور کار خود قرار داده است؛ به این معنا که بیشترین واردات کالا‌ها مربوط به کالا‌های اساسی و واسطه‌ای و مواد اولیه تولید هستند به طوریکه در سال گذشته حدود ۸۵ درصد واردات کشور را شامل شده است.

در خصوص صادرات نیز با توجه به تشدید تحریم‌های اقتصادی و تلاش دشمنان برای جلوگیری از درآمد‌های ارزی کشور در سال‌های اخیر و محدودیت‌هایی که برای صادرات در حوزه نفت برای کشورایجاد شده بود؛ صادرات کالا‌های غیرنفتیبه عنوان منبع درآمد ارزی کشور مورد توجه بیشتر قرار گرفت.

بر اساس آمار شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزات صمت، در بازه زمانی گفته شده ۱۶.۹ میلیون تُن کالا‌های غیر نفتی به ارزش بالغ بر ۶.۳ میلیارد دلار از کشور صادر شده است؛ در صورتیکه در ۲ ماه نخست سال ۹۹، حدود ۱۴.۴ میلیون تُن به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار کالا‌های غیرنفتی از کشور صادر شده بود که نشان دهنده افزایش ۱۷ درصدی از نظر وزنی و رشد ۴۷.۹ درصدی از نظر ارزشی است.     بیشتر بخوانید: افزایش ۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی صادرات غیرنفتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات غیرنفتی صادرات کالا های غیرنفتی میلیارد دلار میلیون ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴